• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: už jsi ho nabíjel? Zajímá mě jak moc se liší nabíjení osobáku a dodávky, jestli vůbec nějak.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Teď k něčemu, co není bullshit – mám toho elektrickýho Craftera (mimochodem, u rozvozový dodávky skutečně dává dojezd 180 km smysl a stačí to, byť jako cokoliv jinýho mimo rozvozovou dodávku ve velkým městě je to absolutně k ničemu) a jestli ho chcete vidět, můžem se potkat. Mám čas dneska pozdě odpoledne a zejtra víceméně celý. Nebo můžete přijít dopo na Piknik pro lidi bez domova v Karlínským přístavu, vezu tam tou věcí tři čtvrtě tuny granulí pro psy :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Teď k reálný argumentaci.

    Máš to pomotaný. Nedokážeš totiž rozlišit "petrolheada", kterej zavrhuje elektromobilitu z principu (takovej tady žádnej není, mezi petrolheadama jsem já vnímanej jako téměř elektrofanatik) od člověka, kterej má s danou věcí nějaký reálný zkušenosti a poukazuje nejen na výhody, ale i na nevýhody nějaký technologie.

    Třeba když ajťácký autista (ne, nejsi technomancer, na to víš o technologiích moc velký hovno, a vím, že nejsi ajťák, ale máš ten mindset. akorát teda "vylepšenej" o to, že technologiím vůbec nerozumíš) tvrdí, že elektromobil s udávaným dojezdem 200 km může používat vlastně každej, protože lidi nejezděj dál než 200 km a to, že by takový auto reálně nemuselo ujet 200 km je nesmysl, protože ajťácký autista si to přečetl v tabulce a tak má pravdu, zatímco motoristický novinář je zkurvený petrolhead a zjistil to tak, že s tím autem jezdil, takže samozřejmě nemá pravdu, protože tabulka je víc než realita.

    Navíc potom ajťácký autista začíná svoje debilní ranty i na základě toho, že člověk znalý daných technologií poukázal na to, že řešit flašku od oleje v rámci ekologický stopy auta je kravina.

    Vtipný je, že já jsem tím nemyslel vůbec nic dalšího, neříkal jsem, že elektromobil má větší ekologickou stopu nebo že naftový auto je hrozně eko. Jen jsem konstatoval, že v rámci milionu věcí, jakými auto ovlivňuje životní prostředí, je ekologická stopa flašky od oleje zanedbatelná třeba s ekologickou stopou otevřenýho okýnka a přibližně srovnatelná s ekologickou stopou kelímků od kafe, který jsi vypil když se elektromobil nabíjel...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Prosím, běž k psychiatrovi. A to nemyslím jako útok v diskusi, ale jako naprosto vážně míněnou životní radu. Máš nějakej dost zásadní problém a potřebuješ ho řešit.

    Tvůj problém mimo jiný zahrnuje přesvědčení, že víš o věcech, kterým naprosto nerozumíš, víc, než lidi, kteří se jimi roky profesně zabývají. Dokonce používáš svoji ignoranci jako argument pro to, že názory druhé strany jsou neplatné. Najdi si pomoc, fakt to myslím vážně.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Jenže o tom jsem právě psal:

    "Na me to teda spis dela dojem ze fanboyove elektromobility musej necim umlatit to co na rozdil od jejich technologie opravdu dobre funguje, a zkousej to pres dopady na zivotni prostredi pricemz velkoryse prechazej fakt ze ta jejich pokrokova technologie napacha tech skod jeste vic, ale halt nekde kde to nevidim."

    1) EV fungují celkově mnohem lépe, než ICEV - mimo jiné i proto dávno došlo k elektrifikaci železnic. Určité problémy jsou pouze s adaptací na nové využití a to především z "pocitových", nikoliv "funkčních" důvodů a i tam se to rychle mění.
    + "to co na rozdil od jejich technologie opravdu dobre funguje" - to se říkalo o parních motorech taky a stejně jako v Tvém případě to nebyla pravda...

    2) Psal jsem, že zatímco u EV se počítají i prdy bagristy z dolu na lithium zatímco u ICEV se benzín teleportuje na benzínku rovnou z vrtu...
    A co napíšeš Ty: "(...)ta jejich pokrokova technologie napacha tech skod jeste vic(...)"
    Gratulki...

    3) Plus jsi přihodil i blud s externím komínem.
    Jak už se tu řešilo, jednak ten komín napájející stovky aut vypouští míň bordelu, než Euro6 miniauto, jednak je zpravidla daleko od lidí a nemá tedy negativní vliv na jejich zdraví.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: To musi bejt docela narocnej mindset takhle si to vybalancovat v hlave :)

    Na me to teda spis dela dojem ze fanboyove elektromobility musej necim umlatit to co na rozdil od jejich technologie opravdu dobre funguje, a zkousej to pres dopady na zivotni prostredi pricemz velkoryse prechazej fakt ze ta jejich pokrokova technologie napacha tech skod jeste vic, ale halt nekde kde to nevidim. V tom je trochu ten problem, kdyz uz jecim neco o zivotnim prostredi, tak by me melo tohle tema zajimat i u te technologie kterou preferuju a povazuju za „pokrokovou“ a ne pouze u te ktera tim ze bezvadne funguje tu moji jaksi cini lehce obsoletni :)

    Ale ja jako technicky zaostalej petrolhead s tim vasim spagatem problem nemam, me to zily netrha, jen ty dzodzovy hystericky vystriky proste pusobej legracne :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Myslím, že si to tu pleteš s auditkem XRebellion - ti jsou uvědomnělí tak, že chtějí zpět na stromy...
    Tady (ale víceméně to tak je i v reálu) proti sobě stojí 3 zcela odlišné skupiny:
    Na jedné straně poněkud technicky zaostalí petrolheadi, jako seš Ty a Bobash
    Na druhé straně a geekové a technomanceři kteří směřují k neustálému zvyšování maximálního komfortu skrze rozvoj technologií, přičemž do toho komfortu zahrnují i estetičnost a co nejnižší zdravotní závadnost svého životního prostředí. Např. já a Dzodzo
    Třetí strana je pár jednotlivců z řad hluboce věřících Gretenistů, co věří, že člověk má moc měnit klima a hledají cestu, jak se omezit co nejmíň.

    A to definuje argumentaci...
    Petrolheadi (ve snaze získat přízeň Gretenistů) počítají do ekostopy pomalu i flatulaci bagristy z dolu na lithium, zatímco tiše předpokládají, že benzín vzniká kvantovou dezintegrací a teleportací mezi vrtem a benzínkou, aby jim vyšlo, že EV jsou větší zátěž...
    Technomanceři pak logicky musí tyhle bláboly vyvracet.
    Gretenisti jenom křičí, víceméně podle nálady a toho, co/kdo je zrovna zaujme...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: To ovsem samozrejme je faktickej prispevek, a osobne myslenej nebyl vubec. Faktem zustava, ze uz jenom tvoje prosta existence je pro zivotni prostredi a klima zatezi. Nekdo tak uvedomelej jako ty by to mel vedet a podle toho jednat, ne jako my ignoranti ktery lejou olej do svych apokalyptickych monster a je jim to uplne jedno.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: tak sa nabuduce ozvi az budes mat nejaky fakticky prispevok do diskusie miesto osobnych utokov a zosmiesnovania, cau :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PETER_PAN: Tak pes je emocionální support, především ve špatných časech... Můžeš mít sebehorší den, ale pak přijdeš domů a pes je nadšenej, že Tě vidí...

    Auto, kolo, koloběžka, motorka...je jen věc , jejíž hodnota je dána čistě užitkem, který přináší, tedy transportní schopností.
    Emoce ve mně dovede vzbudit leda ve chvíli,když mi do něj týden po umytí někdo vleze v zablácených botách...
    A pak možná ještě ve chvíli, kdy zapomenu natankovat, na odometru mám nĕco kolem 600-650 km (s nádrží 40 L a spotřebou cca 5,5 L/hkm), je hluboká noc a otevřená benzínka nikde...
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    COMODOR_FALKON: Jestli to nechapes, tak to nechapes.
    Jsou lidi co nechapou jine veci. Ja treba pejskare ze maji psi, ale verim ze oni to prozivaji a maji diky tomu nejakou zivotni satisfakci.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PETER_PAN: Hezká recenze, ujistila mne, že Tesla se mám časem snažit získat (ojetou) TM3...

    Akorát jsem vůbec nepochopil, co myslí těmi emocemi.
    Jako jasně, taky mám v autě koberečky v barvě laku, aby to tam vypadalo útulněji a občas ho vyluxuju, ale jinak moc nevidím rozdíl mezi mým autem a dálkovým autobusem - tam jsou taky koberečky a dá se v něm vyspat...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: No tak ti teda mocinky gratuluju. A vis ze kdyz spachas nejakym ekologickym zpusobem sebevrazdu, tak pomuzes klimatu uplne nejvic? Just sayin‘
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tomu rozumím. Tobě uniká ta logika, že jedna láhev od oleje za 10 000 kilometrů neudělá žádnej měřitelnej rozdíl, ani kdybys s ní zatopil v kamnech.

    Nosič na střeše nebo stažený okýnko mají větší ekologickou stopu než láhev od oleje.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: jezismarja uz som to tu niekolkokrat opakoval, ze to pre mna nie je priorita, takze az to bude tak to bude, zatial jazdim MHD, takze mam este nizsiu uhlikovu stopu ako elektromobil :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Jezismarja, kdyz je to pro tebe tak dulezity tak si to elektroauto kup a netoc se do nekonecna na stejnejch kravinach.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    myslim ze ti unika ta logika, fosilne auto produkuje 87g/km + tie lahve od oleja, EV produkuje 0-70g/km bez tych lahvi od oleja
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, ale já neříkal, že je naftový auto nutně lepší, ale že elektrárna na uhlí je poněkud větší problém než láhev od oleje.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH:

    Mise GreenLine: ŠKODA Octavia s emisemi pouhých 87 g CO2/km – AutoRevue.cz
    https://www.autorevue.cz/mise-greenline-skoda-octavia-s-emisemi-pouhych-87-g-co2/km
    dajme tomu ze usporna octavia si vyrobi 87g/km

    CR ma aktualne zatazenie 332g/CO2/kWh elektriny podla https://www.electricitymap.org/zone/CZ
    tm3 alebo napr. citigo iv ma spotrebu 150Wh/km t.j. nejakych 50g/km, v zime je toho uhlia vyse cca 460g, to by bolo nejakych 70g/km

    ja si z toho mixu rocne berem priemerne 25%, zvysok mam zo slnka, tak pre mna by to bolo nejakych 15g/km priemerne na rok
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: ID.3 ma zaruku na baterky 160 000 km / 8 let, OK? Co zaruka na baterky v Enyagu?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam