• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Už u stávajícího velkýho výlisku v zadní části Modelu Y to zasahuje dost do podběhu, takže třeba ve 20-30 km/h ze strany tím můžeš hnout celým. A pak je podle mě to auto neopravitelný.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: na parkovisti ti ju nabura v takej rychlosti, ze porusi integritu tej struktury alebo ti iba ohne plechy na karoserii?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak mě napadá že z porovnání ceny ID.4 a Enyaqu by se dalo určit kolik by stála škodovácká varianta ID.3
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Jo, tipoval bych, že Musk bude mít takovýhle vysvětlení.

    Až mi Teslu nabourá debil na parkovišti, ujede a auto půjde do šrotu, tak nevím, jestli to pomůže :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak autopilot snižuje nehodovost, tak se to srovná :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Mimochodem, když tak přemýšlím o těch jejich novinkách v konstrukci, tak by mě docela dost zajímalo, jak se budou opravovat nabouraný Tesly.

    To, čím se teď nejvíc chlubili, byla metoda, jak na jedno odlití udělat celej zadek auta, podlahu, nápravnici, snad i blatníky a nějaký věci okolo, jako jeden díl. Tuším dokonce že hliníkovej.

    Další věc je baterka jako nosná část auta, nejspíš taky jako součást nějakýho masivního odlitku.

    Obecně už hliníkový auta jsou z hlediska opravy po nehodě průser a leckdy jdou rovnou na totálku, protože se díly musí měnit, nejdou opravit.

    Zajímalo by mě, jak mají vyřešený tohle. Trochu se obávám, aby to nebylo tak, že dostaneš jednu ránu z boku na zadek ve 30 km/h a Tesla jde na recyklaci.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Minimálně C sloupek je jasnej, celý proporce taky sedí na pětidveřák s delší prdelí, tedy něco, co se k Modelu Y má asi tak jako Kodiaq ke Karoqu nebo Tiguan Allspace k obyčejnýmu Tiguanu.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    VACA: Já je tam tedy nevidím ani teď...
    VACA
    VACA --- ---
    Jj jsou tam

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Použij oči, já fakt nemám náladu tě o něčem přesvědčovat.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Předpokládám, že zvládneš zakroužkovat, kde ty náznaky vidíš...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Další dost zajímavá věc, o který mluvil, a vlastně ta nejdůležitější, byla ta škálovatelnost (už jsem možná zmínil). Je to přesně to, co jsem říkal já, pokud chce Tesla změnit svět, nemůže být pidiautomobilka s pár stovkama tisíc aut ročně, ale očividně má ambice v číslech o mnoho řádů jinde.

    Osobně jsem zvědavej, jak na tohle půjdou a ve světle toho, co tam Musk říkal o ostatních automobilkách apod., bych si skoro tipoval, že jeho setkání se šéfem VW nebylo jen zdvořilostní, protože VW je aktuálně víceméně nejdál v elektromobilitě.

    Doteď mi nedávalo moc smysl, co by měl VW ze spojení s Teslou, protože aktuální technologie platformy MEB a současných produkčních Tesel je dost podobná, pro VW by to nebyl zásadní boost. Ale s technologií strukturální baterie je Tesla zase o kus dál a pro VW by to mohl být skok na další level.

    A Tesla by zase potřebovala partnera s výrobníma, prodejníma a servisníma kapacitama.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Zajímavá část, který si nikdo moc nevšiml, byla ta o tom, že všechny zmiňovaný vylepšení se týkají i baterek se železem místo niklu/kobaltu, který jsou výrazně levnější (Tesla do nich jde v Číně).

    Tedy je šance, že se všema těma vylepšeníma udělají výrazně levnější baterku, kterou ale nakonec vybičujou na rozumnej dojezd třeba 400-500 km.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Clo neřeš, pro Evropu to budou dělat v Evropě. Ale DPH v USA nemaj a udávaj cenu bez daně, takže $25k je ve skutečnosti 700 tisíc korun. To je o cca 100 tisíc míň než bude stát základní verze VW ID.3 na začátku příštího roku.

    Vzhledem k tomu, jak to dopadá, když Musk něco prohlásí, bude to auto tak v roce 2024-2025 na trhu s cenovkou cca stejnou jako VW ID.3 dneska. Ale možná bude mít větší dojezd.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ne, jsou tam dokonce vidět náznaky B a C sloupků, je to prodloužený Y.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: a zrejme aj rychlejsie nabijanie a dlhsia vydrz bez obmedzenia vykonu ako tam popisovali ze tie elektrony maju kratsiu cestu, takze sa tie clanky asi nebudu tak zahrievat
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    to asi můžou, ale zase s menším autem máš o kousíček menší spotřebu a taky větší baterka = větší cena, takže Fabyaq 80 by stál 670-720k v základu :D
    MINER
    MINER --- ---
    "O polovinu levnější a větší baterky vlastní produkce masově do dvou let."
    ... bych to shrnul.
    Což umožní $25k auto nebo dojezd přes 830 km a rychlejší výrobu, jak jste už hlásili.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: na enyaqu uvidia kolko ludi ma zaujem o mensiu baterku alebo si radsej priplatia kilo za vacsiu, so zhustenim clankov by mohli dat 80kwh aj do fabyaqu :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Konečně má VW šanci předběhnout Teslu, $25000 je 575000, což na základní Fabyaq s 52kWh baterkou může stačit v roce 2023 (nemluvě o clo+dph)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Me fascinuje jak je to zase vosklivy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam