• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: Twizy beriem skor ako taku 4-kolesovu motorku, kde si chraneny pred dazdom :) porovnavat to s ID3 je dost off vzhladom na datum vyroby ale aj typ vyuzitia, uvidime aka sracka bude ta dacia, to by mohlo po nejakej dotacii vyjst tiez za tych 350k, pre mna je ta magicka hranica niekde okolo 500k, ked za taku cenu bude auto so 60kWh baterkou tak fosilom odzvonilo... infrastrukturu pre EV predchystaju prave taketo rozne kuriozity a mrdky a par nadsencov co sa obetuje za pohodlny zvysok stada

    Elektrická Dacia Spring se pod 300 tisíc Kč dostane jen s pomocí dotace | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/...nky/elektricka-dacia-spring-se-pod-300tisic-kc-dostane-jen-s-pomoci-dotace-5985
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Twizy se stále prodává a stále stojí 350 tisíc korun. A je to ukázka, jak neuvěřitelnou sračku vyrobíš, když se snažíš udělat elektrický auto za 350 tisíc. Na vlastní auto ti totiž, soudě podle toho, jak je ta věc udělaná, zbudou tak asi tři padesát.

    Musím říct, že mě ta věc překvapila, je MNOHEM horší než jsem si myslel, že bude. A to jsem předpokládal, že to bude strašnej pasráč. Je to tak špatný, že to možná už není ani vtipný.

    COMODOR_FALKON: Tys tu před nějakým časem tvrdil něco ve smyslu, že Twizy je vlastně dostačující jako auto. Ofiicálně tě zvu, přijeď se s tím projet. Klidně za tebou i někam dojedu. Akorát ne moc daleko, protože dneska jsem jel z Černokostelecký do Modřan, do Butovic a na Karlín a 3/4 baterky jsou v hajzlu.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Mno... Jenže ta jejich ekonomika je dost fejková a s tím vývojem a technologiemi to také není kdovíjak slavné...

    Mno a pokud by museli nakupovat bateriová úložiště zvenku, a třeba dokonce bez možnosti faktur se splatností aspoň 800-1000 dní, zajištěných řeckými vládními dluhopisy, tak nevím, nevím...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: vzhladom na to, ze maju silnejsiu ekonomiku, tak pravdepodobne budu v tom vyvoji a technologiach vzdy o krok pred nami, ale inak by to bolo prima mat moznost dostavat peniaze za to ze si mozes nabit auto
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Že by nám Němci krom pokut platili i spotřebu...?
    ...myslíš, že by je to nepohlo k budování battery towers...?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    stat by to mohol preklopit pomerne rychlo, keby bola zavedena uhlikova dan na fosilne paliva a naopak by sa zaviazal odoberat od nemcov prebytkovu elektrinu z renewables za zaporne ceny :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KEB: Se divis? Kolik takovy elektromobil potrebuje řepky do paliva? Tak vidis.
    KEB
    KEB --- ---
    V ČR jsou náklady na elektromobil jedny z nejvyšších v Evropě - Ekolist.cz
    https://ekolist.cz/...vodajstvi/zpravy/v-cr-jsou-naklady-na-elektromobil-jedny-z-nejvyssich-v-evrope
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: rozdiel je asi tak 8 rokov, what's your point? Porovnaj to radsej s tym cinskym za 4500e ci kolko
    MINER
    MINER --- ---
    KOTWA: pokud to bude problém, tak si je pokryjou. Vzhledem k obrovský složitosti a ceně celýho systému je tohle pakatel. Stejně jako začali montovat chargery, aby lidi kupovali elektro.
    KOTWA
    KOTWA --- ---
    MINER: Ale casto mimo mesta v USA neni pokryti mobilnima sitema, na oplatku :).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Na Twizy není nikdy sezóna, dycky je to krám :)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Na to Twizy ti trochu nevyšla sezona :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak jestli někdo chcete na vlastní oči poznat, jak vypadá rozdíl mezi dobrým elektromobilem a levným elektromobilem (alias elektromobilem úplně na píču), tak od zítra mám doma ID.3 a Twizy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Chytrej Wallbox to umí přes internet nebo appku nebo něco. Ale jak to dostat do účetnictví nevím.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Jasný, ale administrativně je to pořád v reálu nekontrolovatelný superhassle (nikdo od zaměstnavatele nebude chodit kontrolovat a odečítat wallboxy, řešit tarify od různých dodavatelů proudu v různé časy apod.), takže v praxi to nakonec stejně skončí cesťákem na základě km / paušálem na dopravu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Wallbox ti umí vyjet spotřebu za konkrétní auto, pokud to není ten úplně základní.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    DZODZO: pro firmu sidlici v centru prahy velmi snadno realizovatelna zalezitost. asi tak jako budovat si vlastni benzinku...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Přesně. A do doby vyřešení to bude z tohoto hlediska dost na prd.
    Pokud se toho nechytí nějaká firma a nebude dodávat na wallboxy nějaké certifikované elektroměry právě pro tyto potřeby.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: to by musela firma pojat koncepcne, t.j. nie iba nakupit PHEV pre image, ale aj si vybudovat infra, aby skutocne setrili provozne naklady ak ich zamestnanci casto jazdia sluzobne

    preplacanie sukromnych ciest mi pride trochu uhodeny benefit, ale ak to maju, tak by to mali vymysliet dosledne :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam