DZODZO: Nesrovnávám ty auta jako přímou konkurenci, ale je to dobrej příklad toho, jak dopadne snaha za každou cenu udělat levný elektro.
Na těch dvou autech, který jsou sice pár let konstrukčně od sebe, ale pořád to jsou "aktuální modely" (a Renault má Twizy dokonce ve novinářským fleetu, což mě samotnýho překvapilo), je krásně vidět, jak má cena technologií nerovnoměrnej vliv na cenu auta coby celku napříč cenovýma kategoriema.
Libovolná Tesla nebo i Škoda Enyaq jsou naprosto srovnatelný s odpovídajícím ICE autem. Nabízí podobný věci za podobnou cenu.
Ta ID.3 už má problém – nemůže bejt, kvůli technologii, levnější než ten Enyaq, ale je velká jako ICE auto, který stojí půlku (Golf). Je to takovej lepší Golf a je dobře vybavená, takže ok, vyrovná se jí ICE auto za 750k. Ale ID.3 stojí milion.
Citigo iV už stálo 2x tolik co odpovídající auto na benzín a tak přestávalo dávat smysl.
Twizy... Nevím, kolik peněz by stál ekvivalent Twizy na benzín. Nikdo tak neuvěřitelně špatnou věc na benzín nevyrábí už několik desítek let. Takhle hrozný auto mohlo být možná konkurenceschopný před 100 lety.
A ne, není to kapotovaná motorka. Je to naprosto unikátní mrdka, která kombinuje všechny nejhorší vlastnosti motorky, skútru, auta a ještě pár dalších věcí.
Jo a reálný dojezd to má 60 kilometrů.