• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Jak říká COMODOR_FALKON: 270 km byl dojezd, kterej to ukazovalo po nabití na 80% – ukazatel dojezdu počítá s aktuálním stylem jízdy a možná nějak bere v úvahu i dlouhodobej. To auto mělo najeto 4 000 km a průměrnou spotřebu necelých 19 kWh/100 km, což je asi výsledek toho, že před novinářema (já to měl jako druhej) to jezdilo jako předváděcí auto na těch testovacích jízdách na Výstavišti.

    Mě to jezdilo za 19 kWh po dálnici, což odpovídá těm 300-320 km reálnýho dojezdu na plnou baterii, z čehož 80 % je těch 250-270, plus mínus.

    420 km je udávanej dojezd, kterej ale platí jen v případě, že budeš jezdit za necelých 14 kWh, což odpovídá poklidný jízdě po městě nebo jízdě přísně podle předpisů mimo město.

    Mimochodem, jezdit s adaptivním tempomatem nastaveným na udržování předpisový rychlosti podle značek člověku ukáže, jak jsou omezení rychlosti nesmyslný. Většinu času si připadáš jako brzda provozu a chvílema trochu jako idiot.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    OMNIHASH: Tipnul bych, že kapacita se ztrácí při agresivnějším stylu jízdy - jakože pár startů ze semaforu ve stylu "třista z místa" a dojezd místo o 5 km(?) spadnul o 10 km...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: ta dojezdová matematika ti dost hapruje. Praha - HK: 109 kiolmetrů, sám udáváš dojezd 300+, si si splet Pardubice a Pelhřimov ne? Že nenabiješ plnou je sice trochu demence, ale budiž, i tak 420*80%=336 a ne 270 km, někam se ti ztratilo dalších 20% kapacity...
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Dojezd ma byt u te vrcholove verze 350+ miles.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to som zvedavy na tu baterku a dojazd :)

    Hummer EV má tři elektromotory, lze ovládat hlasem a využívá herní Unreal Engine | cdr.cz
    https://cdr.cz/clanek/hummer-ev-ma-tri-elektromotory-lze-ovladat-hlasem-vyuziva-herni-unreal-engine
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: Ten infotainment je stejnej jako v Golfu, není to nic specificky elektrickýho. Respektive je to upravená verze MIB3 z ICE aut, ale liší se jen v detailech. Princip fungování je Golf.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: Ty obrazovky infotainmentu jsou ale konfigurovatelný. To, že existuje možnost dát tam widget "Ambient Light" neznamená, že ho tam budeš mít, nebo že ho budeš mít tam, kde ho mají ve videu.

    Takže ten "můj" buďto neměl to nastavení, nebo neměl ten widget hozenej takhle do hlavního menu.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Já právě žádný zvyk nemám. Tohle bylo první elektroauto které jsem kdy řídil. Vlastně vůbec poprvé v autě s takhle moderním infotainmentem na tabletu.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Začalo mi to vrtat hlavou, musel jsem si to najít. :)
    Takže jak je základní obrazovka s navigací. Tak mávnout na další stranku, a ram je to nastavení podsvícení interiéru.
    Viz video od 3:59 a brouk v hlavě je pryč
    A tour of the ID.3 infotainment system and interior
    https://www.youtube.com/watch?v=hM3cbyylV48&feature=youtu.be
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: Tak buďto jiná verze, nebo to mají někde, kde je to ještě nelogičtější, než je zvykem.

    Za strukturu menu v MIB3/MIB4 u VW (přímo VW, ne u Škodovky) bych vraždil. Kterýho kreténa třeba napadlo, že menu jízdních asistentů bude obrázek? Že když chci vypnout Lane Assist, tak musím zmáčknout tlačítko "assist", tím vyvolám na infotainmentu obrázek a v něm musím kliknout na bílou čáru, abych získal možnost to vypnout? Co bylo špatnýho na menu s nápisama?

    Jinak u Škodovky se totéž dělá (nebo do minulý generace dělalo, ale myslím, že je to tak furt) stisknutím jednoho tlačítka na volantu a dvěma klikama v menu v palubce, který se dají udělat tlačítkama na volantu....
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Není to tam. Je tam v submenu "vozidlo" položka "nabíječky" a v ní je, že v ní nic není.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BOBASH: To se přiznám že k nabíječce jsem se nedostal. Což mě mrzelo, jelikož jsem si to chtěl vyzkoušet. Co píšeš zní logicky.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Tyjo, bylo to nějaké hned základní menu. Ikona srdce nápis Mood. Tam byl na výběr nějaký základ témat barev
    A pak individuální nastavení... Já to teda nehledal. Narazil jsem na to náhodou když jsem prozkoumával infotainment. :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Nevím, jak to vypadá v SOUČASNÉ verzi infotainmentu, ale Tesla optimalizuje - takže ti spočítá zastávky tak, aby jsi nabíjel celkově nejkratší dobu. Předpokládám, že to bude mít VW nejpozději s velkým updatem.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: 110 je moc rychle, vsetky tie renaulty zoe na dialnici vacsinou plachtia 89 km/h za kamionom :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: Spousta veřejnejch nabíječek ti to skutečně nedovolí, třeby ty v Lidlu. A obecně je blbost nabíjet na rychlonabíječce nad 80%, protože tam se rychlost nabíjení několikanásobně sníží. I když pojedeš dlouhou štreku, je lepší nabít na 80% a pokračovat k další. Ale při jízdě po dálnici to s ID.3 se střední baterkou znamená, že komfortně budeš "poskakovat" tak po 200 km.

    Ale samozřejmě tomu výrazně pomůže, když nepojedeš 130, ale třeba 110...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON:
    TOMBRIDER:
    JYRKA: Nepřišli jsme na to a jsem si dost jistej, že to nejde. Neviděl jsem VW infotainment poprvé a i když tyhle funkce jsou obvykle někde debilně schovaný, tak vždycky jindy jsem je našel. Ale ono to má asi 10 variant specifikace vnitřku a tak, někde to určitě půjde bez odpornýho modrozelenýho podsvícení.

    To, že plasty vypadají jako z Dacie, ale specifikací nezachráníš.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Průměrná rychlost 60 km/h je normální jízda podle předpisů mimo dálnici. To, že většinu času jedeš 90 km/h, tě většinou pošle na průměr tak těch 60. Stejně tak cesta z Karlína do Pardubic podle předpisů po D11 bude znamenat průměr tak 80 km/h, i když pojedeš celou dálnici na tempomat 130 km/h.

    Ad displeje – infotainment je konfigurovatelnej, ty "widgety" si tam můžeš skládat jak chceš. takže se dá poskládat verze, kde budeš mít vedle sebe navigaci a základní údaje o jízdě (tak jak byly na třetím screenu). Mě se s tím nechtělo jebat :)

    Tímhle způsobem přijdeš z toho, jak to bylo nastavený, jen o zobrazení aktuálního přehrávanýho songu, což bych asi přežil.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Nechci spekulovat, ale ve Škodovce je to jedna z věcí, která se objednává zvlášť. Neznám nabídkový koncept VW, ale může to klidně být function on demand.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    TOMBRIDER: Zkoušeli jsme tam jinou barvu nastavit asi 15 minut a nepřišli jsme na to, z jakého sub-sub-submenu se to dělá...
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    COMODOR_FALKON: tam můžeš nastavit barvu jakou chceš. Nebo jsou tam na výběr asi osm barev přednastavené.
    BOBASH: Neměl jsi tam spíš nastaveno dobíjení na 80% v autě? Dá se tam nastavit 80% pro lepší životnost baterie. Nebo 100% pro lepší dojezd.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Dá se odhadnout, kolik to může žrát při průměrné rychlosti 60 lm/h ?
    (jízda na venkově)

    Jinak za mně - jak jsme přejížděli na Barrandov, tak jsem se hodně zaměřil na vnímání otřesů z nerovností - a jak jsme probrali, jsou minimální (jakože přejetí kanálu je záležitost vizuálního vnímání, do auta se to drcnutí prakticky nepřenese.
    Takže (v režimu Comfort) vemi komfortní auto.

    Co mi přijde škoda, to je jednak lacině působící provedení interiéru (lacině vypadající plasty, barevně moc neladící potahy - btw. přišels na to, zda jde změnit ty akvamarínové LEDky na jinou barvu...?), jednak ne úplně domyšlené displeje.

    U těch displejů mi přijde jako chyba to, že na tom hlavním, za volantem, absolutně chybí údaje o stylu jízdy, resp. aktuální spotřebě. A když už jsi je vytáhl z hlubin velmi pomalého infotainmentu, tak jsi přišel o detailní navigaci - ta na volantu mi přijde dost nekomfortní...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam