• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    LOPIK: tak doufam ze jedes porad na nokii 5110
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    MINER: Auto si kupuju kvuli nejakym vlastnostem, u kterych cekam, ze takovy zustanou - nerad bych se dockal toho, ze mi na dalku upravi treba vykon motoru tak, aby to vyhovovalo narocnejsim normam nebo neco zkurvi kvuli planovany zivotnosti.. To jsou vic takovy poloparanoidni veci, dalsi vec je ze je cely "firmware" auta nevyhnutelne ve stavu nedodelku - neco jinyho je pocitat s tim, ze se nekdy posle update a neco jinyho svolavacka..
    Navic jsem postizenej - delam s pocitacema, tak si o updatech myslim svoje a nejradsi bych je zakazal, protoze vsechny jen otravujou..
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: zajímavý já ve svým Fordu z 2010 jsem si ničeho lepený ho páskou nevšiml a to nestál milion
    MINER
    MINER --- ---
    LOPIK: Jakože se bojíš že ti něco rozbijou? Nebo co je velký špatný?
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Otazka je i jestli kazdy auto potrebije updaty.. Z pohledu vyrobce to chapu, ale jako uzivatel vidim jenom velky spatny..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: zas ten argument s tou lepiacou paskou ktoru mam aj ja v mazde 6 z roku 2003? nieco ine najdi :)
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Tak je otázka, jestli každý auto nutně potřebuje svoje páčky pod volant. Naopak schopnost nelpět na zavedených pořádcích a investovat tam, kde je to potřeba, a naopak neplýtvat energií tam, kde není, je to, co nejvíc urychluje inovace.

    Já třeba ocením např. o 200 km delší dojezd víc než vlastní páčky pod volantem.

    Ale s kachní páskou to je jiná story:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tesla zase před 9 lety neměla kapacity na to, aby vyvinula páčky pod volant nebo nápravu, a musela si je koupit jinde.

    A ještě dneska má problém zvládnout postavit auto bez lepící pásky.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: to je všechno pravda, ale to, že to neuměli, a měli objektivně překážky, které popisuješ, neříká nic o tom, jestli by to zákazníkům nepřineslo výhody, ale pouze že to automobilky nebyly schopny využít.
    Navigace a infotainment je imho dobrej příklad. To peklo, co se vyskytuje ve většině aut, je k pláči. Nebo update ADAS.

    Před 9 lety už SIMky v rádiích byly. Ale nepoužívali to pro data, jenom volání.

    A kdyby je k tomu nedonutila konkurence, tak to tak dělají doteď.

    BTW: já vim, že neni prdel to udělat, nejen kvůli dodavatelskému řetězci, ale i kvůli security.
    Teď už jsou celé firmy, které se specializují jen na to: https://www.sibros.tech/ota-updater

    Jenom rozlišujeme nepotřebovat a neumět nebo dokonce neumět si představit, k čemu by to mohli potřebovat:)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Pred 9 lety ta auta nemela:
    -konektivitu
    -navrzenou architekturu pro Online remote updare (ORU)
    Nevymenis napriklad zastaralou a pomalou jednotku Can za lepsi ze dne na den. V aute mas tri prdele rodicich jednotek, ktere maji sve dodavatele a ty musis taky vymenit za neco, co bude podporovat ORU.
    Pred 9 lety bylatesla maloseriovy vyrobce, ktery ma vyhodu v tom, ze zacinal na zelene louce. Nemluve o tom, ze v cem je napred v elektronice, to ztraci v kvalite.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Spíš před devíti lety si něco takového ani nedokázali představit, natož aby dokázali vymyslet, na co by se to mohlo hodit:)
    Což je trošku něco jiného nepotřebovat:)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    neviem co je ORU, ale ak to pred 9 rokmi nepotrebovali, tak len preto, ze uz vtedy boli v tomto smere technologicky zaostali
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Nahravani map fakt neni ORU
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: aha, takze napr. nahravanie novych map do gpsky by nezuzitkovali, lebo by im vypadla cast prijmov za servis?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Pred 9 lety to WV nepotreboval. Ani zadna jina automobilka mimo Tesly.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    dobre, to budu mat len 9 rokov spozdeni :)

    Tesla's OTA updates are stumping legacy automakers, Wall Street firm says
    https://www.teslarati.com/tesla-over-the-air-update-problems-legacy-auto/
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Snad… :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MRAKY: Zatim ano. Zhruba v Q2 pristiho roku bude software prehran v servisu a pak bude umoznovat online remote update.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    btw, jak to ma id.3 s updaty softu. To je opravdu treba jet do servisu ??
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam