COMODOR_FALKON: Ne, to znamená, že se nesmíš vzdálit víc než pár set kilometrů od infrastruktury, protože topit můžeš plynem. A můžeš výzt naftu v kanystrech.
A navíc se tu bavíme o obytnejch autech, těma se nejezdí na výpravy napříč Afrikou, ale může se ti stát, že kempuješ 20 kilometrů od nejbližší benzínky.
Naopak s elektrickým camperem jsi úplně v prdeli, protože jsi omezenej víceméně výhradně na kempy s přípojkou elektřiny. Jakmile jsi mimo kemp, tak bys měl se 100 kWh baterií energii tak možná na tři dny fungování (vaření, topení atd.).
Ale to do toho NEPOČÍTÁM JEŽDĚNÍ. Tedy na ty tři dny (možná čtyři) to v zimě vystačí, když na místo kempování přijedeš plně nabitej a nemáš žádnou rezervu na odjezd.
Pokud vezmeš camper se 100 kWh baterií a dojedeš na místo 100 km od Prahy, tak i bez jakýkoliv rezervy spotřebuješ 60% baterie na cestu tam a zpátky. Zbývá ti 40 kWh, což by ti umožnilo topit 40 hodin, kdyby ti topení žralo 1000 wattů. Ale ono bude žrát tak třikrát tolik, plus potřebuješ svítit, vařit etc.
Takže realisticky ti camper se 100 kWh baterií (eTransit má 76 kWh, tohle znamená baterii z Tesly Model S), kterej bude kvůli tý baterii a související technologii stát cca o milion víc než normální camper, bude stačit na to, abys dojel na Mácháč a byl tam den.
Zatímco s naftovým karavanem, kterej stojí milion a půl novej, dojedeš i s nejmenší 60 l nádrží na jeden zátah 500 km daleko bez tankování a libovolně daleko s tankováním, topení na naftu nebo plyn ti vystačí tak na tejden a elektřinu buďto pořešíš solárem nebo máš kdykoliv možnost nastartovat motor a vyrobit jí.
Co ti pořád nedochází na tom, že je to stupidní myšlenka?