SHEFIK: Ok, to už si začínáme rozumět a ta tvoje historka o Chorvatsku vysvětluje důvody, proč tě mohla lákat elektrika.
Nicméně já budu kontrovat svým pohledem:
1) Problém elektriky je, že cesta do Chorvatska bude strašnej vomrd, minimálně dokud nebude rozumně možný nacpat do toho auta tak 200 kWh baterii. Obytný auto má děsivě špatnou aerodynamiku, ještě horší než dodávka, na dálnici to bude žrát tak 30 kWh/100 km i při úsporným tempu. Možná víc.
2) Chápu opruz s bombama. Řešení je karavan, kterej má naftový Webasto, což je běžný řešení. V tu chvíli tam máš cca 100 litrů nafty, která ti vydrží na poměrně dlouhou dobu, a dotankovat se dá na každý benzínce. Plus je zásadní výhoda, že když něco posereš a dojde ti nafta, tak se dá přivýzt v kanystru.
3) Konec prodeje ICE aut je jasnej důvod, to jsem sám říkal, že tam se to zlomí. Jakmile nebudou běžně dostupný ICE dodávky, ze kterejch to postavit, tak se to postaví z EV. Ale že by přestaly ICE dodávky v roce 2030 nevěřím.
4) Náklady na energii i palivo nižší budou. Ale, jak jsem psal hned na začátku, jen málo camperů najezdí velký porce kilometrů za rok. A návratnost EV není o čase, ale o kilometrech – ekologicky to u normálního auta vychází už tuším po nižších desítkách tisíc kilometrů (do tý doby je EV i z hlediska ekologie horší), ekonomicky spíš vyšší desítky tisíc. Camper ale obvykle najezdí za rok poměrně málo, pokud není z půjčovny.
5) Jo, já mám Jaguara, kterej se mi "nevyplatí". Ale stál kilo a mám ho proto, že mě víc zajímá jak to auto vypadá, jak jezdí a jak se v něm cítím, je to pro mě spíš hračka než praktický auto. Teoreticky si dokážu představit, že si někdo koupí elektrickej karavan, protože to bude víc cool, ale lidí, který si koupí dražší a v praxi horší auto, nebude moc.
Jediný, kde si myslím, že to má ze začátku šanci, je trh s "minikaravanama" jako je VW California (dodávka s obytnou vestavbou, ale bez hajzlu, sprchy a podobně). A to jen proto, že VW bude dělat ID.Buzz, a tudíž určitě udělá obytnou vestavbu, a kdyby ne, tak jí udělá Westfalia.