COMODOR_FALKON: Ano, a taky to u levnějších aut takhle je. Viz zmiňovaný Citroeny, kde máš ovládání HVAC (topení, větrání, klima) jako submenu v infotainmentu.
A to i v případě, že je ta klimatizace manuální a tedy potřebuješ neustále korigovat míru topení/chlazení a rychlost větráku. Je to úplně kokotský řešení, ale dodělávat tam kolečko na teplotu a kolečko na větrák by stálo peníze.
Náklady na vývoj:
No každý to tlačítko musíš třeba otestovat, aby vydrželo patřičně dlouho, vyzkoušet ho ve všech možných konstelacích apod.
Nárůst ceny:
Vývoj a další věci pohltí většinu toho rozdílu. A s tím, jak začneš montovat dražší komponenty, se posouváš cenou vejš a musíš tomu přizpůsobit i jiný komponenty atd.
Nebo obráceně – abys z toho Mini, který stojí 600 tisíc, udělal Fabii, která může stát 250 tisíc, musíš z toho vyházet úplný maximum.
Zbytečný nesmysly:
Ano, když z auta vyházíš všechny zbytečný nesmysly, vznikne ti něco jako Dacia v základu. Věc, za kterou budou lidi ochotný zaplatit 200 tisíc (a budeš jí muset udělat z levných věcí, aby ti z toho něco zbylo). Lidi, který jsou ochotný utratit za auto milion, chtějí aby umělo zbytečnosti.
Proto má problém ID.3, který zevnitř vypadá jako Dacie (akorát ty tlačítka má hezký a volant je z Golfa) a stojí milion.