BOBASH: auto melo oproti konum v roce 1905 dost velkou nevyhodu. bylo vyrazne drazsi nez kun :) a to v relaci ICE-EV nekolikanasobne vyssi. infrastruktura benzinek taky ze zacatku neexistovala.
pojdme si to rozebrat:
jaky jiny vyrazny nevyhody EV vidis? protoze za me jednoznacne prevazujou:
- celkovy najezd
- servis - z pohledu casu i penez za opravy,
- total cost of ownership vyrazne nizsi v horozontu 5+ let pri "prumernym" jezdeni
- nabijeni doma
- vyrazne nizsi cena za km
- zrychleni
- u tesly spousta dalsich jako sentry mode atd.
- ulevy na parkovnym, mytnym, dalnicnich znamkach, silnicni dani bla bla...
- mensi hluk
- mensi smog
- resi problem globalniho oteplovani
- lip startuje v zime
- okamzite topi v zime
proti:
- nizsi dojezd u suntovejch modeluu, ktery te nikdo nenuti kupovat (ja s mym aktualnim benzinem dam 600 na nadrz, takze 450km nevidim jako moc velkej rozdil a tesla ma najezd u long range srovnatelnej s mym benzinem)
- infrastruktura, coz je problem max pristich par let, ale vyvazena tim, ze muzes nabijet doma, v obchodaku, nebo na verejnych nabijeckach
- delsi nabijeni, ale jen v pripade ze chces full nadrz, jinak na tesla superchargerech srovnatelny s ICE (20 min z 20% na 80%)
a nebavme se prosim o vesnici a nakym obchodnim cestujicim. ty rad generalizujes ze ev jsou vyrazne horsi a pak vypichujes naky okrajovy pripady