• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    Ten Eňak vypadá fakt dobře. Chytil jsem ho dnes v divočině v -12°.
    Kožená palubka.
    ňuňuňu



    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Kdy to dělala? Nabízela, že si to můžeš unlocknout?

    Kapacita ale neni kvalita. Pokud umožňovali upgrade i po koupi, tak to byla spíš strategie uplsellu. To dělal i Amazon s Kindlama třeba nebo některý procesory.

    Odhadl bych, že to bylo takto: vyvinuli a otestovali jedinou verzi auta, ale potřebovali nižší pricing pro socky, ale počítali, že dřív nebo později si to většina upgradne.
    Jako bonus zajistili menší degradaci baterky.
    Jakmile otestovali verzi s menším battery packem, začali prodávat tu.

    To je trošku něco jinýho, než když do auta celý životní cyklus naschvál montuji horší technologii. Vlastně je to přesnej opak. Montovali tam lepší technologii:)

    Pokud ten upgrade neumožňovali, tak bych s tebou souhlasil. Jestli k tomu máš nějaký data, kolik jich prodali a kolik upgradli, tak mě to zajímá.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Kde jsi přišel na to, že ID.3 je "rychlokvaška"? Celá platforma MEB je naprosto srovnatelná s tím, co nabízí Tesla, s tím, že Tesla má svoje výhody, ale MEB zase jiný – třeba mnohem větší variabilitu.

    Za 5 let bude Tesla MOŽNÁ nabízet 6 modelů (v Evropě 5, protože stávající podoba Cybertrucku se sem nikdy nedostane), VW Group jich tou dobou bude mít na MEB cca 30...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: A proto Tesla prodávala model 60, kterej měl stejnou baterku jako 80, ale měl softwarově omezenou kapacitu...

    Tohle hlavně není rozdíl mezi Teslou a tradičníma automobilkama, to je rozdíl mezi přístupem typickým pro japonský automobilky a přístupem typickým pro německý (americký bývají někde mezi). Němci mají ve zvyku mít šílenej rozsah příplatkový a volitelný výbavy, takže si auto můžeš nakonfigurovat přesně jak chceš.

    Japonci, původně kvůli snížení nákladů a zrychlení dodávek (posílali auta přes Pacifik, dělat je na zakázku by se prodražilo a trvalo by to), mají zvyk udělat několik málo výbav, který se dál téměř nedaj konfigurovat. Což pak vede k tomu, že pokud chceš navigaci, musíš mít taky vyhřívání volantu a kožený čalounění, protože samostatně nejde.

    Tesla je někde mezi.

    Plus je tu samozřejmě rozdíl, že Tesla je výrazně dražší. Nejlevnější trojka stojí skoro o půlku víc než základní ID.3.

    Obecně je většinou absence příplatkový a volitelný výbavy spíš výsledek šetření než čehokoliv jinýho. Tesla nedává všechno v základu proto, že by byli tak strašně hodný, ale proto, že je pro ně jednodušší nabídnout auto, u kterýho se dá vybrat jen velikost baterky, výkon, barva kastle, barva interiéru a kola (a Autopilot).
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    MINER: Jo s timhle souhlasim. Me tohle take sere, sednes do libovolneho auta z prostredka priplatkoveho profilu a polovina tlacitek je zaslepenych, nebo ted nove v menu chybi neco nejak. Uplne nejvic rostu z veci jako update mapovych profilu na 5 let zdarma. Jak pisu, melo by to byt samozrejmost v zakladu.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    2021 Ford Mustang Mach-E Review - 10 Best Features Of Ford's EV
    http://www.youtube.com/watch?v=D_VC8bIWZ0I

    Mach E recenze, vypada to zajimave
    MINER
    MINER --- ---
    PETER_PAN: BOBASH: tohle je přesně rozdíl mezi tanečky automobilek a produktovou firmou (mezi které se řadí i Tesla).
    Produktová firma nikdy nenabídne horší řešení jako základ a lepší za jen příplatek. Ten upsell je vždycky ve scope. Produktová firma dá osekaný řešení jako základ a za příplatek si ho rozšíříš o zvonečky a píšťalky, ale nikdy nedělá kompromis v kvalitě, vždy jen v rozsahu.
    Proto Tesla nenabízí tepelný čerpadlo jako možnost, ale kam ho umí dát, dává ho vždy. Místo toho ti vosolí barvu za $2k, kola za $2k, barvu interiéru za $1k.. Nikdy nedělá ale kompromis v kvalitě.
    Teď taktně ponechme fakt, že jí nejde udržet kvalitu dílenského zpracování, která je tristní, to se ví:) Bavim se o positioningu a pricingu a upsellu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: to má navíc starou teslu bez heat pumpy
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vliv mrazivych teplot na dojezd nie je az tak uplne kriticky ako si vela ludi predstavuje (40% pokles dojazdu a pod. horory)

    How Miserable Is A Winter Tesla Road Trip? -18°C & Broken Superchargers
    https://www.youtube.com/watch?v=UskzfQJt2Bc
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PETER_PAN: tak podle toho co jsem googlil, tak extra kompresor v ID.3 ani Enyaqu není a tím pádem to běží všechno díky 4 cestnému ventilu (nebo nějaké obdobě octovalve).

    Takže je to tak, že automobilka chce na nadstandardech co nejvíc vydělat (to je samozřejmě jejich právo a dokonce povinnost vůči investorům)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    P1 | Tesla Model Y Thermal management system with OCTOVALVE & HEATPUMP | Working in Detail
    https://www.youtube.com/watch?v=rgmBpEQtJ1s


    tady schematicky s Octovalve
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jestli to takhle je - že VW neumí zprovoznit (a/nebo nadizajnovat do kasny) obracecí kompresor a Tesla ano, tak to zase dokazuje, že Tesla je inženýrsky revoluční společnost
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    A k obracení tam je, tipuju, ten octovalve
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Jedna pumpa to rule them all
    Model Y E13: Comparing Model 3 eAC to Model Y Heat Pump
    https://www.youtube.com/watch?v=J-lJI1EFdr4
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Počkat, vždyť tesla má tohle řešení 2v1 (aspoň v tom domnění celou dobu žiju). Takže když si u ID3 objednáš heat pumpu, tak máš ac kompresor a ještě odděleně heat pumpu?
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Kazdopadne obecne si myslim, ze vzhledem k tomu jak se honi CO2/km a jak absence tepelneho cerpadla absolutne meni logiku pouzivani tehle rychlokvaskovych a fakt nedokonalych elektroaut typu ID.3 / ID.4 / enyaq / etc. - bych povazoval za samozrejmost ze to tepelne cerpadlo bude nedilnou soucasti vybavy uplne vsech koncernovych elektroaut.
    Tzn. je to fakt na urovni jako auto bez steracu s tim ze si je muzes priobjednat.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ok, tohle vysvětlení beru, děkuji :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JIMIQ: Jen pro zajimavost, kolik si myslis ze bude stat 4-cestný reverzní ventil klimatizace s certifikaci pro automotive a pracovnima teplotama od minus hodne do plus hodne a zivotnosti kolem 250k km najezdu / 15 let? Jen pro zajimavost, protoze tohle jsou okrajove vyrabene soucastky a rozhodne tam nepujde pouzit ventil na prumyslove klimatizace.

    Nemluve o trochu jine konstrukci. Podivej se kde je umisten vyparnik klimatizace v aute a jak by to zeslozitelo ten system, kdyby to melo byt reverzni. Tohle neni ani domaci klimatizace ani prumyslova klimatizace. Navic je to docela mlady produkt, protoze auto klimatizace jsou pohanene tradicne sekundarnim rozvodem (spolu s vodni pumpou, cerpadla oleje posilovace rizeni atd.) a tady maji byt pohanene elektricky v situaci kdy prid auta je uplne jinak konstruovana.

    Plus ted ta cena odpovida normalni priplatkove vybave vseho. Originalni tazne zarizeni u novych aut je dobre vyresene, ale stoji 30-40k CZK. V te cene je nejen marze, ale i upraveni vyrobniho programu, u nekterych aut treba vetsi sahara (predpoklad vetsi zateze), jina ridici jednotka elektrorozvodu a vyvoj toho vseho aby to odpovidalo homologaci. A normalni tazny ti udelaji za 7-8k CZK vc. hlinikovy zasuvky a papiru do technicaku.

    Srovnavas proste nesrovnatelne.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no tepelný čerpadla pro domy tohle mají už dneska běžně. Nebo možná chytří inženýři automobilek mají od automobilky zadání co nejvíc vydělat a proto to dělají takhle :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Skoro všechny elektromobily mají klimatizaci a jen některý mají tepelný čerpadla.

    Zdá se, že tvoje myšlenka se čtyřcestným ventilem hloupé inženýry automobilek nenapadla.

    ... nebo to možná nebude tak jednoduchý.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam