• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: To je levnější než ID.3, a dává to mnohem větší smysl...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Elektromobil Volkswagen ID.4 lze v předprodeji pořídit za méně než milion korun | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/elektromobil-volkswagen-id4-lze-v-predprodeji-poridit-za-mene-nez-milion-korun
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nebo si prostě koupíš jiný auto.

    Auto není telefon a tyhle preference tam fungujou jinak. Viz příklad s VW, taky si mysleli, že si lidi zvyknou.

    A viz to, že všechny prémiový značky mají kolečka na hlasitost.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no tak si prevyknes, technologie nam stale urcuju firmy, kedysi boli v kurze hranate ikony, potom zas kulate, teraz nam zas zacinaju cpat spatky tie hranate
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Spousta lidí to používá a dost se vztekaj, když ho nemaj.

    Viz třeba VW – měli kolečko, pak ho zrušili u MIB2 a u MIB3 udělali to dotykový šoupátko pod displejem, protože zákazníci byli nespokojený.

    Ovládání na volantu je fajn, ale když jsi zvyklej kroutit kolečkem, tak chceš kroutit kolečkem.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: spolujezdec. Klasický boj s přítelkyní o hlasitost... Bohužel jí to dává výhodu..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: to kolecko u radia je uplne zbytocne, komu sa tam chce nacahovat, ak sa da hlasitost nabindovat na tie scrollovacie valecky na volante, tak neni o com :)
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: až na blinkry
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Ovládání rádia je o patro vejš, tohle je HVAC a ty kolečka jsou teplota. Kolem voliče převodovky jsou jízdní režimy, kolem kolečka iDrive je navigace v infotainmentu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Hele ono to ale skvěle funguje. Mj. i proto, jak je to zdánlivě nesourodý – tlačítka mají různej tvar a jdou najít po hmatu.

    Podle mě má BMW nejlepší ergonomii vnitřku ze všeho na trhu.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Ty digitální UI většiny "tradičních" automobilek jsou, co se týče přehlednosti, fakt bizár :)

    SHEFIK: Myslíš to nastavení klimatizace / topení, které je ve většině moderních aut s vícezónovou climate control?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SHEFIK: Jo, ty jsou taky kulatý :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    sakra. koukal sem na nej, ale zaujaly me vic ty dva velky cudly na radiu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SHEFIK: Nebo o to, že je kulatý volant :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: jde o tlacitka?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Dlouho tady nebylo jedno takový téma...

    KULA
    KULA --- ---
    COMODOR_FALKON: Rozumím, je to tak, celou dobu jde o energetickou hustotu litru benzínu. V podstatě demonstrace neúčinnosti spalovacích motorů.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KULA: IMHO je celé tohle řešení účinnosti irelevantní...

    Relevantní je IMO energie na vstupu, tj. kolik energie musíš autu v nějaké formě dodat, aby ujelo 100km.

    Takže ano, 18 kWh (resp. spíš tak 22 kWh - ztráty při nabíjení a vedení) je ekvivalentem cca 2 litrů benzínu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    toto je iba dalsie z mnoha fsd videi, ale zaujalo ma tam nieco ine, ze tam maju semafory na najezdy na highway, viete niekto ako to funguje? tam je nejaky senzor, ktory snima ci v dostatocnej vzdialenosti pred vjazdom nepreslo ziadne auto? cca 4:15 vo videu

    Tesla Model X with FSD beta drives itself to service center with no interventions
    https://www.teslarati.com/tesla-autopilot-fsd-drives-to-service-center-no-intervention-video
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    A pak věřte Elonovi

    Refreshed Tesla Model S Spotted With Traditional Steering Wheel
    https://insideevs.com/news/488792/refreshed-tesla-model-s-traditional-steering-wheel/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam