• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: k nám tyhle západní hypster mánie přichází vždycky se zpožděním. A co si na sebe vymyslite v Praze je nám tady na dálném východě u prdele. Aspoň do určité míry...
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH:
    PETER_PAN: největší ropák dvacátého století!
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    This Causes MORE Tesla Accidents
    http://www.youtube.com/watch?v=EhD_s6TnP2Y
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: Že si jich nevšímáš, neznamená, že se nikde nesrocují. Srocují, jedna docela nebezpečná sekta má i billboardy...

    BOBASH: Mechanismus. Stačí místo letadel dosadit ICEV.

    KEB: Ale může... Nejdřív tedy v Německu, ale pak se to přelije minimálně do Prahy...
    Podívej se, kde jsou vyšší koncentrace Gretenistů - tam všude je riziko vysoké..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Ajo!
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: freony
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: On byl hlavně živým organismem s nejnegativnějším vlivem na planetu v její historii. Kromě toho olova vyvinul totiž ještě něco, ale už nevím co to bylo.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: když už jsme u bezolovnatého benzínu: můj oblíbený účastník Darwinovy soutěže je vynálezce olověných přísad do benzínu Thomas Midgley, který chtěl dokázat, že jeho olovnaté aditivum je neškodné tak, že ho na tiskovce inhaloval 60 s, a pak musel být hospitalizován pro otravu olovem.
    Sice přežil, ale později, po ochrnutí dětskou obrnou, si vynalezl další vynález: lana, kterými s ním šlo manipulovat, a na těch se pak uškrtil…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Proto jsou auta ze 60. let dodnes tak populární a ve filmech furt někdo jezdí klasickýma "muscle cars" z přelomu 60s/70s. Ještě v 90. letech byl takovej Dodge Charger nebo Pontiac GTO z týhle doby v přímce rychlejší než spousta novejch rychlejch aut.

    Plus byly (na obou stranách Atlantiku) 60. léta posledním obdobím, kdy design aut téměř nebyl ovlivněnej požadavkama na bezpečnost.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Zajímavý, to jsem nevěděl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Nadupaný auta už mají hejsci v rukách už dávno, jestli si za svůj první úvěr od HomeCreditu koupěj bavoráka co má 300 nebo 500 koní už je úplně jedno.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: V Evropě to nebylo tolik patrný, protože tady byly emisní předpisy mírnější (v USA se třeba víceméně nedalo prodávat auto bez katalyzátoru už od konce 70. let), ale v USA mezi léty 1971 a 1973 znamenala kombinace nástupu bezolovnatýho benzínu, emisních předpisů a dalších věcí pokles výkonů aut třeba na polovinu, u sportovních modelů i o víc (nejvýkonnější Corvette v roce 1970 měla asi 450 koní, v roce 1977 asi 160 koní).

    Než technologie vyrovnala tenhle pokles, tak to trvalo zhruba do 90. let, od tý doby už jdou výkony raketově nahoru i přes stále přísnější emise, dneska i s Euro 6 a americkýma ekvivalentama můžeš koupit kompresorovej šestilitrovej osmiválec co má 700 koní a z výfuku mu vychází něco, co je čistší než byl v 70. letech v Los Angeles vzduch.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Můj hejt byl na hejsky co delaji bordel na okreskach se svejma rachotinama a pak machruji v hospodě, kteří teď dostanou do ruky nadupany muscle kary a budou výrazně nebezpečnější.

    KEB
    KEB --- ---
    PETER_PAN: to asi každý, kdo nemá milion na auto, který se hodí akorát na popojíždění po městě :-)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: OK. Moc bych si pral aby to takhle bylo.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: proč myslíš, že 70-80. léta zdevastovaly výkony novech aut? Není to spíš, že nařízení zesložitily motory, ale výkon neklesá nebo stoupá?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: francuzsko by som zrovna za vzor nedaval, tam protestuju kvoli kazdej hovadine, to je ich narodny sport :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: O masivním přílivu muscle cars jsem nemluvil, mluvil jsem o tom, že když bude petrolhead chtít, tak si bude moct užít levnejch zajímavejch aut.

    Bude to stejný jako v 70. a 80. letech (kdy přišly tvrdý emisní předpisy a zdevastovaly výkony novejch aut) byl "zlatej věk" pro nadšence do klasickejch muscle cars, což v tý době byly levný ojetiny.

    Jinak budou prostě normálně jezdit ICEV/HEV/PHEV, s postupným úbytkem ICEV ve prospěch HEV/PHEV, kterej bude danej přirozeně tím, co bude na trhu.

    Politici si nedovolí žádný tvrdý omezení aut se spalovacím motorem, dokud jich většina "nevychcípe" sama, protože by to znamenalo sociální bouře.

    Podívejte se, co ve Francii způsobilo zvýšení daně na naftu – žlutý vesty jim tam málem udělaly revoluci. A to bylo pár eurocentů na litru nafty.

    Když by někdo v době, kdy bude stále velká část populace závislá na autě a nebude mít na BEV, zakázal alternativy, tak z toho bude povstání.

    Navíc z toho pro vládu nic nekouká, protože ekologický aktivisti budou spokojený s tím, že se nový prodávaj jen elektrický, to se bude velkolepě prezentovat, a vesničani v dieselech reálně nikoho nebudou zas tak srát.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Co má s ICEV společnýho odpor k lítání?
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: jo slyšeli, to může fungovat ve Švédsku, ale ne tady. Tady je moc lidí závislých na autě a moc lidí co na bev nemají a hlavně je tu bev pro obrovskou masu lidí neprovozovatelné.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam