• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: když už jsme u bezolovnatého benzínu: můj oblíbený účastník Darwinovy soutěže je vynálezce olověných přísad do benzínu Thomas Midgley, který chtěl dokázat, že jeho olovnaté aditivum je neškodné tak, že ho na tiskovce inhaloval 60 s, a pak musel být hospitalizován pro otravu olovem.
    Sice přežil, ale později, po ochrnutí dětskou obrnou, si vynalezl další vynález: lana, kterými s ním šlo manipulovat, a na těch se pak uškrtil…
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Zajímavý, to jsem nevěděl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: V Evropě to nebylo tolik patrný, protože tady byly emisní předpisy mírnější (v USA se třeba víceméně nedalo prodávat auto bez katalyzátoru už od konce 70. let), ale v USA mezi léty 1971 a 1973 znamenala kombinace nástupu bezolovnatýho benzínu, emisních předpisů a dalších věcí pokles výkonů aut třeba na polovinu, u sportovních modelů i o víc (nejvýkonnější Corvette v roce 1970 měla asi 450 koní, v roce 1977 asi 160 koní).

    Než technologie vyrovnala tenhle pokles, tak to trvalo zhruba do 90. let, od tý doby už jdou výkony raketově nahoru i přes stále přísnější emise, dneska i s Euro 6 a americkýma ekvivalentama můžeš koupit kompresorovej šestilitrovej osmiválec co má 700 koní a z výfuku mu vychází něco, co je čistší než byl v 70. letech v Los Angeles vzduch.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Můj hejt byl na hejsky co delaji bordel na okreskach se svejma rachotinama a pak machruji v hospodě, kteří teď dostanou do ruky nadupany muscle kary a budou výrazně nebezpečnější.

    KEB
    KEB --- ---
    PETER_PAN: to asi každý, kdo nemá milion na auto, který se hodí akorát na popojíždění po městě :-)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: OK. Moc bych si pral aby to takhle bylo.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: proč myslíš, že 70-80. léta zdevastovaly výkony novech aut? Není to spíš, že nařízení zesložitily motory, ale výkon neklesá nebo stoupá?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: francuzsko by som zrovna za vzor nedaval, tam protestuju kvoli kazdej hovadine, to je ich narodny sport :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: O masivním přílivu muscle cars jsem nemluvil, mluvil jsem o tom, že když bude petrolhead chtít, tak si bude moct užít levnejch zajímavejch aut.

    Bude to stejný jako v 70. a 80. letech (kdy přišly tvrdý emisní předpisy a zdevastovaly výkony novejch aut) byl "zlatej věk" pro nadšence do klasickejch muscle cars, což v tý době byly levný ojetiny.

    Jinak budou prostě normálně jezdit ICEV/HEV/PHEV, s postupným úbytkem ICEV ve prospěch HEV/PHEV, kterej bude danej přirozeně tím, co bude na trhu.

    Politici si nedovolí žádný tvrdý omezení aut se spalovacím motorem, dokud jich většina "nevychcípe" sama, protože by to znamenalo sociální bouře.

    Podívejte se, co ve Francii způsobilo zvýšení daně na naftu – žlutý vesty jim tam málem udělaly revoluci. A to bylo pár eurocentů na litru nafty.

    Když by někdo v době, kdy bude stále velká část populace závislá na autě a nebude mít na BEV, zakázal alternativy, tak z toho bude povstání.

    Navíc z toho pro vládu nic nekouká, protože ekologický aktivisti budou spokojený s tím, že se nový prodávaj jen elektrický, to se bude velkolepě prezentovat, a vesničani v dieselech reálně nikoho nebudou zas tak srát.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Co má s ICEV společnýho odpor k lítání?
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: jo slyšeli, to může fungovat ve Švédsku, ale ne tady. Tady je moc lidí závislých na autě a moc lidí co na bev nemají a hlavně je tu bev pro obrovskou masu lidí neprovozovatelné.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FEDAJKIN: Ano, je pravda ze ja jsem na auto zavisly - musim ho pouzit. A ze zaroven vzhledem k praci kterou delam a kterou bych mohl delat nikdy nebudu mit takovy prijem abych mohl zit s rodinou ve vetsim meste. Takze mas pravdu ze se to tyka i me samotneho.

    To nic nemeni na faktu ze to co bys klidne rad prosadil je soucast te urychlene obmeny. A to bude mit dopad takovej jako ja pisu a mozna i takovej jako ty pises (s tema vesnicanama co se poprve v zivote zmuzou na neco co je kvalitne udelane a dobre).

    V cem jsem se asi mylil. Pravdu ma asi BOBASH i ty v tom ze tech levnych a dobry aut tady v urcite dobe bude dostatek. Co si ale myslim stale, ze to nebude masivni priliv nejakych muscle cars. A nevidim duvod proc (jako chudsi zeme nez Nemecko) by to tak nemohlo byt. Ty auta budou novejsi vic nez soucasne dovazene ojetiny - dojde mozna ke snizeni prumeru veku aut. Ty auta budou EURO-6d-TEMP nebo EURO-7 (lokalni emise vyresene a globalni skokove lepsi nez to co je v soucasnosti prumer na ceskych silnicich), takze proc by tu nemohli jezdit a tem petrloheadum doprat posledni zavan vune benzinu?

    Vubec nechapu ten hejt na ty "kriply z vesnice". Tak kazdej neni intelektual. Ty mas treba zcestovanou pulku sveta, take to stalo nejake emise. Tak proc nenechat peonum tu radost z dobryho auta? Kdyz oni by stejne nejake auto meli, tak akorat diky tem procesum budou mit auto lepsi a kvalitnejsi. Pri prechodu na bezemisni ekonomiku je tohle soucast prerodu, nechme ty auta dozit a to ze vesnican ma AMGcko s o 30% vyssi produkci CO2 nez by mela oktavka proste v situaci kdy osobni automobily tvori ~ 7% emisi sklenikovych plynu neni dulezity. Dulezity je trend a slapani (/vysmivani se) po kazdym kdo neni dostatecne uvedomelej a bohatej jde fakt mimo me.
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: to, že jsme to neslyšeli, a to, že nikdo nevidíme, že by se nám tu srocovali černoprdelníci, naznačuje, jak okrajový jev to je, na to, aby to vedlo k nějakým zákazům…
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak peak icev byl 2018 tuším, v 2035 už bude třeba jenom půlka všech aut spalovacích. A jestli se ty poslední dožijou 15 let místo 25 nebude zas tak velká ztráta "emisí"
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    FEDAJKIN / BOBASH: Slyšeli jste někdy (švédské) slovo "flygskam" ?
    Ne, neoznačuje to žádný zákaz, ale je to reálně možná ještě účinnější...

    A můžete se spolehnout, že kolem je dost gretenistů, kteří by se v případě "tiché europodpory" srrocovali u ICEV jak černoprdelníci před klinikami, kam se chodí na interupce...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Politici vědí, že by tohle nasralo spoustu jejich voličů.

    Chtějí dělat opatření, který budou dobře vypadat pro ekologicky smýšlející voliče (podpora EV, zákaz prodeje nových ICE), ale tak, aby nenasrali chudý lidi, protože těch je hodně a chodí volit.

    Takže zakážou prodej ICE v roce 2035, kdy už je stejně většina velkých automobilek sama od sebe chce přestat dělat (jak už jsem zmiňoval, včetně americkýho Fordu nebo GM), což reálně nezmění vůbec nic, ale bude to hezky vypadat.

    A chudý budou dojíždět svoje Dacie a Škodovky.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH:
    PETER_PAN: to se bude šikanovat systémově a salámem.

    Nejdříve se zdraží přepisy, pak se zvedne spotřební dan na palivo, pak se to palivo zatíží carbon daní. Postupně se budou omezovat vjezdy atd.

    Otázka je, jak moc rychlý tenhle trend bude, jestli nepůjde ruku v ruce s rozvojem infrastruktury k bev, tak to vytvoří obrovskou masu nasranych lidí, kteří jako vynika uvidí EU.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To by mě zajímalo který Audi.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: ale vravi tam, ze to je tam preto ze je to "sportove auto" ze normalne tam ma aj audi druhy screen pod tym hlavnym na ovladanie klimy
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: je to tlačítkářskej sen. Ovládáš to poslepu, takže cajk. A je to jednoduchý. Všechno k audiu v jednom tlačítku. Jako u iPadu. Imho ideál:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: A na základě čeho konkrétního máš tuhle obavu?

    Euro normy na emise už tu máme 30 let. Je nějakej zásadní problém jezdit s 30 let starým autem (možná kromě center německejch měst a dieselů)?

    Není.

    Jestli to půjde tak jak doposud, tak se dá očekávat, že třeba ve 2040 začnou centra měst zakazovat vjezd ICE aut. Což už bude většině lidí naprosto jedno, protože lidi z center velkejch měst už ICE autama dávno jezdit nebudou.

    Tomu, že by důchodce na vesnici nemohl svoji letos koupenou Dacii dojezd až do veteránskýho věku, zatím nic nenaznačuje.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    z tohoto budu mat tlacitkari asi ambivalentny pocit :) jako su tam tlacitka na klimu lebo driver-focused sportscar, ale nie je tam kolecko na volume! miesto toho je tam koleckovy slider :)))

    The AudI RS E-Tron GT Is an Ultra-Fast $140,000+ Electric Sedan
    https://www.youtube.com/watch?v=KqbRRqaMYMA
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam