• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: výrobní cena ID.3 v tom článku je $27k, což je s daní asi 700kKč, což je 77 % z prodejní ceny 900kKč
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Eh? Nerozumím.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: pokud je toto výrobní cena ID.3, a prodejní včetně marketingu a záruky je 900kKč, tak je to s daní 77%.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Kromě toho, co vypsal JYRKA: je součástí prodejní ceny ještě kvantum dalších věcí nikoliv před výrobou, ale po ní.

    Třeba marketing.

    Nebo, což je asi větší část, prodejní síť a taky část servisu – záruční servis je taky potřeba z něčeho zaplatit.

    Samotná výroba auta bude zlomek, dost možná ani ne čtvrtina jeho ceny, pokud je to spalovací auto, u elektrickejch asi víc, kvůli baterkám.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CRAZY_IVAN: Rád bych... Ale mezitím jsem spustil SD Maid, takže začínám od začátku...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: tak nahoď ten aktuální
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak to jsem možná prohodil linky...
    Našel jsem celkem 3 reporty, měl jsem za to, že linkuju ten nejnovější :(
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: hm, zajímavé, to je z roku 2017, jsi si jist, že to je ten správnej report?
    " Moreover, the Bolt has a price tag and range similar to the upcoming Tesla Model 3, which is Tesla's long-awaited entry into the mass market."
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Tady je originální report (PDF) od UBS.
    https://neo.ubs.com/shared/d1wkuDlEbYPjF/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Protože výrobní náklady jsou jen část celkových nákladů. Například do nich není rozpočítán náklad na vývoj, software a podobně. Golf jede na technologii, která byla již z části zaplacená.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Moc pěkný článek se spousty faktů.
    Řešili jsme tu, o kolik emisní a bezpečnostní nároky prodražují auto, ale tohle je taky dobrý.

    Jenom tam chybí, s jakou baterkou to ID.3 ohodnocují. Vzhledem k ceně $27k zřejmě nejmenší 45 kWh.

    A hlavně nechápu, jaktože tvrdí, že rozdíl ve výrobních nákladech je 100kKč, ale ID.3 je o 300kKč dražší než Golf.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Nechtel tady nekdo detailni rozbor nakladu na vyrobu elektrickych aut?
    Odemceny clanek: https://auto.ihned.cz/c7-66895870-1228mp-e9b156655c9934d
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    tak tlačítko se odsouvá na verzi 9.0 :)

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Nehoda nebyla proto, že to lidi nenechávají řídit samotný.

    Pořád se střetáváme v úhlu pohledu. Oba vidíme to samý, ale ty vidíš, jak je to hustý a co všechno už to umí. Já vidím, co to ještě to neumí.

    Není to ani na dohled autonomního řízení, natož autonomního řízení, který by bylo schopný efektivně fungovat a nezpůsobit dopravní kolaps.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KEB: na co se těšil? že bude prodávat čínské armádě? :)
    KEB
    KEB --- ---
    Anketa: Němci si chtějí auta na benzín a naftu nechat
    https://oenergetice.cz/nemecko/anketa-nemci-si-chteji-auta-na-benzin-a-naftu-nechat
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: to ještě neni, aktuálně tu možnost dostalo cca 1000 lidí, kteří byli vybráni - neřídí jako kokoti. Tlačítko, u kterýho navíc potvrdíš, že víš o co jde a bude to vysvětleno, má přijít s verzí 8.3, která má mít přes 1000 vylepšení.

    "In a later tweet, the Tesla CEO added that the FSD Beta’s Build 8.3 should be done QA testing by the end of the following week, which should be around the same time the “Download Beta” button should show up in users’ vehicles. When asked if the FSD Beta will be expanded into Europe, Musk noted that Tesla would be asking regulators for a potential release in the region as well.

    The release of FSD Beta’s Build 8.3 has been teased by the Tesla CEO in recent days, with Musk stating that the update would present ~1,000 improvements to the advanced driver-assist system. Musk posted a warning that the QA process for FSD Beta Build 8.3 would take some time, though he remarked that the update’s release is definitely coming. "

    Jinak... doteď nebyla ani jedna nehoda s FSD Beta.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Pokud vím, tak akorát klikneš na stažení FSD beta a jezdíš.

    S něčím takovýmhle by měl jezdit placenej proškolenej tester, ne to vrazit lidem a poraďte si.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: beta testeři moc dobře vědí, co maj a nemaj dělat, v téhle podobě to nejde každému
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ok, tak půl hodiny jízdy.

    Ale aby to auto mohlo jezdit skutečně samo, tak by se takováhle věc musela stát maximálně tak jednou za rok, ne za jedno projetí města.

    A problém s FSD mám dost velkej. Sice ano, musíš mít ruce na volantu, ale kvůli debilnímu marketingu Tesly to spousta lidí očividně bere tak, že "to jsou kecy pro NHTSA" a věřej tomu.

    Ad situace, ze kterejch bych se posral já – jednou málem trefil obrubník, asi dvakrát vjel do protisměru, dvakrát málem trefil jiný auto, asi třikrát kvůli němu jiný auto muselo brzdit aby ho nenabouralo (kdy Tesla neměla přednost), asi třikrát se vypnul, nesčetněkrát musel týpek šlápnout na plyn aby se to auto rozjelo.

    A pořád to bylo v přehledným městě za ideálního počasí.

    Tohle není ani náznakem blízko funkčnímu systému, naopak po tomhle videu ještě víc věřím Krafcikovi, že současný FSD nikdy nebude autonomní a je to jen asistent.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam