• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jo. Ceník.

    Součet všech částí toho grafu odpovídá prodejní ceně těch aut. Je v něm jen výroba baterie, výroba pohonnýho ústrojí, výroba zbytku auta a zisk.

    Vývoj i marketing stojí miliardy eur, záruční servis minimálně tisíce eur na auto, marže dealerů jsou minimálně v jednotkách procent, spíš víc, etc. – nic z toho tam není.

    Takže je někdo, pravděpodobně nikoliv autor tý studie, ale autor článku/grafu idiot a nedošlo mu, že náklady na auto nejsou jen o tom ho vyrobit.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: máš nějaká data, která podporují tvůj názor, nebo jde jen o tvůj dojem?

    KEB: kastle je evidentně součástí té konstrukce vozu..
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: není to myšleno, tak že cenu kastle to nepočítá, protože to bude jak u bev tak u ICE zhruba stejně? Jen hádám :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: "Náklady konstrukce vozu mimo baterii a pohonné ústrojí" musí být i vývoj, marketing atd., jinak je ten graf píčovina.

    Respektive ten graf je píčovina zcela očividně, teď jde o to, jestli aspoň ty náklady na baterku a pohonný ústrojí mají správně, nebo jestli náklady na "pohonný ústrojí" nejsou náklady na celou výrobu, nebo co to vlastně znamená.

    Takhle je to očividná blbost.
    MINER
    MINER --- ---
    LELI: to jsem k tomu přidal ve výpočtu procent, aby to porovnávalo stejný ceny, protože US ceny jsou bez DPH.
    LELI
    LELI --- ---
    MINER: 21 procent DPH mas taky nekde?
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: žádné "zbývající náklady" tam nejsou.
    Je tam výrobní cena a zisky.


    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Tam ale výrobní cena vůbec není. Je tam jen výrobní cena baterie a pohonnýho ústrojí, a pak "zbývající náklady", kde je úplně všechno, očividně včetně vývoje.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: výrobní cena ID.3 v tom článku je $27k, což je s daní asi 700kKč, což je 77 % z prodejní ceny 900kKč
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Eh? Nerozumím.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: pokud je toto výrobní cena ID.3, a prodejní včetně marketingu a záruky je 900kKč, tak je to s daní 77%.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Kromě toho, co vypsal JYRKA: je součástí prodejní ceny ještě kvantum dalších věcí nikoliv před výrobou, ale po ní.

    Třeba marketing.

    Nebo, což je asi větší část, prodejní síť a taky část servisu – záruční servis je taky potřeba z něčeho zaplatit.

    Samotná výroba auta bude zlomek, dost možná ani ne čtvrtina jeho ceny, pokud je to spalovací auto, u elektrickejch asi víc, kvůli baterkám.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CRAZY_IVAN: Rád bych... Ale mezitím jsem spustil SD Maid, takže začínám od začátku...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: tak nahoď ten aktuální
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak to jsem možná prohodil linky...
    Našel jsem celkem 3 reporty, měl jsem za to, že linkuju ten nejnovější :(
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: hm, zajímavé, to je z roku 2017, jsi si jist, že to je ten správnej report?
    " Moreover, the Bolt has a price tag and range similar to the upcoming Tesla Model 3, which is Tesla's long-awaited entry into the mass market."
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Tady je originální report (PDF) od UBS.
    https://neo.ubs.com/shared/d1wkuDlEbYPjF/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Protože výrobní náklady jsou jen část celkových nákladů. Například do nich není rozpočítán náklad na vývoj, software a podobně. Golf jede na technologii, která byla již z části zaplacená.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Moc pěkný článek se spousty faktů.
    Řešili jsme tu, o kolik emisní a bezpečnostní nároky prodražují auto, ale tohle je taky dobrý.

    Jenom tam chybí, s jakou baterkou to ID.3 ohodnocují. Vzhledem k ceně $27k zřejmě nejmenší 45 kWh.

    A hlavně nechápu, jaktože tvrdí, že rozdíl ve výrobních nákladech je 100kKč, ale ID.3 je o 300kKč dražší než Golf.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Nechtel tady nekdo detailni rozbor nakladu na vyrobu elektrickych aut?
    Odemceny clanek: https://auto.ihned.cz/c7-66895870-1228mp-e9b156655c9934d
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    tak tlačítko se odsouvá na verzi 9.0 :)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam