• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: To je možný. Mám podrobné zkušenosti jen s některými výrobci, tak nechci generalizovat. Nicméně, pak teda lze říct, že Miner má pravdu a P a N nejsou, až na nějaké specifické situace (průtahová myčka, spuštěný motor u stojícího auta bez řidiče) zapotřebí.
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: nádhera:)

    BOBASH: Působí mi určitý diskomfort, že tam jsou 3 tlačítka na ovládání parkování, se kterými by si např. moje matka nevěděla rady:)

    Ale předpokládám, že při automatický ručce, se v tomhle kokpitu po vypnutí motoru zařadí jak ručka tak Péčko, ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Což samozřejmě ty s elektronickým řazením a ručkou nedělaj. A je to nebezpečný.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Coz je duvod pro to, aby to delala vsechna stejne. Jinak je to nebezpecny.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Já si upřímně nejsem schopnej vybavit, který auta jak reagujou na to, když je vypneš a nemáš zařazený P, protože jich střídám tolik, že se to nedá pamatovat.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Jako, já se přiznám, že jak s tím jezdím jen občas, tak stejně většinou instinktivně pro jistotu zašlápnu tu emergency "ručku", protože se bojím to tak nechat. Ale jde to! :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Což je mimochodem přibližně stejný jako řazení v téměř jakýmkoliv novým autě s automatickou převodovkou...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER: Hele, to N je tam jen pro formu. Má ten perverzní joystick, který se "po zařazení" vrací doprostřed, takže technicky vzato je tam "N" akorát symbolicky – když si do auta sedneš a zapneš ho. Pak jen posuneš jednou dopředu na D a jedeš, případně přepneš na R, když potřebuješ couvat (nebo když chceš šetřit brzdy a jedeš z dlouhýho kopce, můžeš dát B), a pak už zas jen zastavíš a vypneš motor. Nic složitýho a odpovídá to dost přesně těm požadavkům.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Hlavně pořád nerozumím tomu, co je na tomhle složitýho a nepochopitelnýho...



    Člověk, kterej není schopnej operovat s tímhle, by podle mě neměl sám chodit ven...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: To je spravny inzenyrsky pristup, ktery narazi na tu entropii vesmiru :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Nabouraný auta co ujely z kopce jí dost zvyšujou.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Ne, pouze se snažím snižovat entropii vesmíru:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Jo, tak máš pravdu, standardně to umí zařadit P po vypnutí a na neutrál je postup přes dvojitý stisknutí Start/Stop.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: A přiznej konečně, že záměrně trollíš, jinak se začnu na silnicích bát.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jsi si jistej, že máš fakt řidičák?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: A jak se dělá, když to chci vypnout v neutrálu?

    Já si už nevybavuju, kdy jsem s Priusem jezdil naposledy, ale mám silný podezření, že to P mačkat musíš.
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: Japonci!!! Nádhera:)

    Teď už se jen zbavit N.
    N jsem ještě nikdy v životě nepoužil, neplánuji to ani v příští pětiletce, a vlastně mě tak trochu uráží, že tam vůbec je:)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Má, ale nemusíš ho používat. Po stisku "engine on/off" buttonu se aktivuje sám, takže to tlačítko je tam vlastně zapotřebí jen pro ty situace, kdy bys potřeboval stát a mít zároveň puštěný motor. Každopádně, řeší to ten Minerův issue s tím, že nechce P používat, což tohle řešení umožňuje.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Nereknu ve skodovce skoro nic mimo tady je notebok, tohle je vstupni karta :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jinak jsem ti poprvé asi 50 příspěvků zpátky psal, že normální moderní auto má P (parkovací režim převodovky) na tlačítko a ručku automatickou (s tlačítkem na override).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam