• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER: Hele, to N je tam jen pro formu. Má ten perverzní joystick, který se "po zařazení" vrací doprostřed, takže technicky vzato je tam "N" akorát symbolicky – když si do auta sedneš a zapneš ho. Pak jen posuneš jednou dopředu na D a jedeš, případně přepneš na R, když potřebuješ couvat (nebo když chceš šetřit brzdy a jedeš z dlouhýho kopce, můžeš dát B), a pak už zas jen zastavíš a vypneš motor. Nic složitýho a odpovídá to dost přesně těm požadavkům.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Hlavně pořád nerozumím tomu, co je na tomhle složitýho a nepochopitelnýho...



    Člověk, kterej není schopnej operovat s tímhle, by podle mě neměl sám chodit ven...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: To je spravny inzenyrsky pristup, ktery narazi na tu entropii vesmiru :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Nabouraný auta co ujely z kopce jí dost zvyšujou.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Ne, pouze se snažím snižovat entropii vesmíru:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Jo, tak máš pravdu, standardně to umí zařadit P po vypnutí a na neutrál je postup přes dvojitý stisknutí Start/Stop.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: A přiznej konečně, že záměrně trollíš, jinak se začnu na silnicích bát.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jsi si jistej, že máš fakt řidičák?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: A jak se dělá, když to chci vypnout v neutrálu?

    Já si už nevybavuju, kdy jsem s Priusem jezdil naposledy, ale mám silný podezření, že to P mačkat musíš.
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: Japonci!!! Nádhera:)

    Teď už se jen zbavit N.
    N jsem ještě nikdy v životě nepoužil, neplánuji to ani v příští pětiletce, a vlastně mě tak trochu uráží, že tam vůbec je:)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Má, ale nemusíš ho používat. Po stisku "engine on/off" buttonu se aktivuje sám, takže to tlačítko je tam vlastně zapotřebí jen pro ty situace, kdy bys potřeboval stát a mít zároveň puštěný motor. Každopádně, řeší to ten Minerův issue s tím, že nechce P používat, což tohle řešení umožňuje.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Nereknu ve skodovce skoro nic mimo tady je notebok, tohle je vstupni karta :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jinak jsem ti poprvé asi 50 příspěvků zpátky psal, že normální moderní auto má P (parkovací režim převodovky) na tlačítko a ručku automatickou (s tlačítkem na override).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jo počkej, jak P i Park?

    P je parkovací poloha převodovky, to nejsou dvě různý věci.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Samozřejmě že ne, protože neví, jestli jsi chtěl neutrál nebo péčko.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Tak ještě jednou a pomalu. Máme dva případy:

    1) Moderní auto

    Zařadím "D" když chci jet dopředu, "R" když chci couvat a "P" když chci parkovat. "N" zařadím třeba v myčce nebo když chci auto odtlačit nebo odtáhnout.

    Parkovací brzda je elektronická a automatická, tedy na ní vůbec nesahám. Auto se automaticky zabrzdí i třeba při rozjezdu do kopce (hill hold control). Normálně jí nemusím vůbec používat.

    Fakt to nemůže bejt jednodušší.

    2) Nemoderní auto.

    Péčko i ruční brzda jsou fyzicky ovládaný věci, který jsou jinde v autě a fungujou jinak, je to mechanika, nemůže to být jedním ovladačem, není co řešit.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Vida, to mi přijde lepší.
    Když vypnu motor, tak si to Péčko dá sám, ne?
    To by bylo mnou nejvíc ignorované tlačítko v celém autě:)
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: a přesně proto mě to štve. Musíš vědět, jak to funguje, a můžeš to zkazit.
    Nový převodovky už maj snad i Péčko elektronický a za jízdy ho prostě nezařadí, ne?
    Což si nejsem jistej u D–R, kde se to myslim při nedobržďování pořád domrdává.

    Přitom auto má všechny informace, co se s nim děje, a přesto toho nechává zbytečně moc na řidiči low-level ovladačema, který jsou podle mě zbytečný a nahraditelný jednoduššíma.

    BOBASH: když jsem vypnul motor, tak je snad i mírně autistickýmu autu jasný, že chci stát, a může dát P i Park za mě a nechtít to po mě explicitně.

    Ale nechme toho, nepřesvědčíme se.
    Důležitý je, že to Jyrka řekne ve Škodovce:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: A Prius samozřejmě režim P má, akorát ho má, jako spousta dnešních aut, coby tlačítko.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: A jak to auto pozná, že jsi zastavil a chceš zůstat stát?

    Jinak samozřejmě tohle řeší automatická ruční brzda, kterou mají skoro všechny nový auta a kterou Miner očividně nepochopil.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam