• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Mimochodem, jak si tvoje matka poradí třeba s tím, že v normálním autě (když teda neumí s automatem) má pro ovládání tady toho všeho ještě navíc spojku a řadící páku?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Nejsem si jistej, buď jo a nebo ti to sdělí, že to máš udělat.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: A když v D vypnu motor, dá si to Péčko samo?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: U elektromobilu to jde jednodušejc a nejjednodušší možná varianta je tohle:

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jak tři tlačítka na ovládání parkování?

    Na ovládání parkování je jedno tlačítko – P před voličem. Tím řekneš autu, že chceš parkovat (ručka se zatáhne automaticky s tím, její tlačítko je jen override pro speciální případy).

    Pak auto vypneš.

    Pokud tvoje matka umí používat normální auto s manuální převodovkou, tak tohle je jednodušší a přitom následuje stejnou logiku.

    P je místo nechání auta se zařazenou rychlostí.
    Ručka je stejná.
    Start/Stop je místo klíčku.

    Každá z těch věcí v tom autě řeší něco jinýho a každá musí být samostatná, protože u spalovacího auta prostě nastartovanej motor nutně neznamená, že chceš autem pohybovat a vice versa.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: To je možný. Mám podrobné zkušenosti jen s některými výrobci, tak nechci generalizovat. Nicméně, pak teda lze říct, že Miner má pravdu a P a N nejsou, až na nějaké specifické situace (průtahová myčka, spuštěný motor u stojícího auta bez řidiče) zapotřebí.
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: nádhera:)

    BOBASH: Působí mi určitý diskomfort, že tam jsou 3 tlačítka na ovládání parkování, se kterými by si např. moje matka nevěděla rady:)

    Ale předpokládám, že při automatický ručce, se v tomhle kokpitu po vypnutí motoru zařadí jak ručka tak Péčko, ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Což samozřejmě ty s elektronickým řazením a ručkou nedělaj. A je to nebezpečný.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Coz je duvod pro to, aby to delala vsechna stejne. Jinak je to nebezpecny.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Já si upřímně nejsem schopnej vybavit, který auta jak reagujou na to, když je vypneš a nemáš zařazený P, protože jich střídám tolik, že se to nedá pamatovat.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Jako, já se přiznám, že jak s tím jezdím jen občas, tak stejně většinou instinktivně pro jistotu zašlápnu tu emergency "ručku", protože se bojím to tak nechat. Ale jde to! :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Což je mimochodem přibližně stejný jako řazení v téměř jakýmkoliv novým autě s automatickou převodovkou...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER: Hele, to N je tam jen pro formu. Má ten perverzní joystick, který se "po zařazení" vrací doprostřed, takže technicky vzato je tam "N" akorát symbolicky – když si do auta sedneš a zapneš ho. Pak jen posuneš jednou dopředu na D a jedeš, případně přepneš na R, když potřebuješ couvat (nebo když chceš šetřit brzdy a jedeš z dlouhýho kopce, můžeš dát B), a pak už zas jen zastavíš a vypneš motor. Nic složitýho a odpovídá to dost přesně těm požadavkům.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Hlavně pořád nerozumím tomu, co je na tomhle složitýho a nepochopitelnýho...



    Člověk, kterej není schopnej operovat s tímhle, by podle mě neměl sám chodit ven...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: To je spravny inzenyrsky pristup, ktery narazi na tu entropii vesmiru :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Nabouraný auta co ujely z kopce jí dost zvyšujou.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Ne, pouze se snažím snižovat entropii vesmíru:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Jo, tak máš pravdu, standardně to umí zařadit P po vypnutí a na neutrál je postup přes dvojitý stisknutí Start/Stop.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: A přiznej konečně, že záměrně trollíš, jinak se začnu na silnicích bát.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jsi si jistej, že máš fakt řidičák?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: A jak se dělá, když to chci vypnout v neutrálu?

    Já si už nevybavuju, kdy jsem s Priusem jezdil naposledy, ale mám silný podezření, že to P mačkat musíš.
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: Japonci!!! Nádhera:)

    Teď už se jen zbavit N.
    N jsem ještě nikdy v životě nepoužil, neplánuji to ani v příští pětiletce, a vlastně mě tak trochu uráží, že tam vůbec je:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam