COMODOR_FALKON: Neplní to stejnej účel. Fabia samozřejmě může nahradit ten čínskej krám, ale nikoliv naopak.
Fabia je pětimístný auto, přičemž čtyři lidi se do ní vejdou v rozumným pohodlí. Má obstojnej prostor pro zavazadla. Má prakticky neomezenej dojezd. Je schopná se pohybovat dálniční rychlostí. Nabízí komfort dostačující pro delší cesty.
Ta čínská věc je o zhruba tři velikostní třídy menší – pro představu, Fabia má na dýlku 4 metry, Citigo má 3,6 metru, Octavia má 4,6 metru, Superb má 4,9 metru, Wuling Hugguang Mini EV má 2,9 metru. Fabia je velikostně blíž Superbu než týhle srandě.
To znamená, že se do ní čtyři Evropani fyzicky patrně vůbec nevejdou a už vůbec ne tak, aby mohli absolvovat cestu delší než pár kilometrů. Kufr to de facto nemá, pokud nesklopíš sedačky.
Maximální rychlost tý věci je 100 km/h, s výkonem 17,4 koní bude při hmotnosti 665 kg nabízet dynamiku zhruba odpovídající Trabantu P50, modernější Trabant 601 (to, co jako Trabant všichni známe), už nabízí výkon zhruba o polovinu vyšší.
S příplatkovou 13 kWh baterií to nabízí dojezd 170 km při hypotetické spotřebě 8,1 kWh (oboje NEDC). Taková spotřeba je ale v reálným světě blbost, takže je blbost i ten dojezd. Pro představu, Citroën C-Zero, kterej byl velikostně podobnej, ale měl o něco větší baterii, měl v reálu problém dojet z Prahy do Pardubic – a to ne po dálnici, ale po okreskách, při 80 km/h.
Takže ani hovno.
Ta čínská věc není konkurence pro Fabii, protože Fabii si obvykle kupujou lidi, který chtějí auto. Ti obvykle od auta očekávají, že se do něj vejdou čtyři lidi, když bude potřeba, že se do něj dá dát týdenní nákup, že dojet do vedlejšího města nevyžaduje plánování a že v případě potřeby můžou jet třeba na dovolenou.