• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    MINER: myslím si, že nemáš pravdu. Minimálně ludi zvyklí ze starých aut to IMHO sledují podvědomě. Několikrát jsme uvařili 120 párkrát Felicii a právě ta možnost vidět, že se to začíná hřát je super, protože můžeš zabránit tomu to fakt uvařit.

    Jak je to s novýma super autama netuším fusion jsme ještě neuvarili :-D
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: To je teorie. Praxe je, že nikdo na ty budíky nekouká. Lidi jsou k nim slepí, protože v 99,999 % se nic neděje a navíc se mění tak pomalu, že si tý změny nikdo ani nevšimne. Proto je zbytečný je tam mít, když se nic neděje. Soudruzi ve Volvu to chápou, a za to je mám rád.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: A P po vypnutí dá asi automaticky většina aut, já to jen nevím, protože jsem z aut, kde to nejde (cokoliv co nemá elektronickej volič) zvyklej že P zařadit musím, a navíc často nejdřív zastavím a pak až po nějaký době vypínám auto.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: To je samozřejmě blbost. Mít jenom kontrolku je špatně, protože nemáš šanci rozpoznat průšvih dřív, než k němu došlo. Správně je budík s kontrolkou, což je řešení používaný u většiny aut, který nenavrhoval debil. I ten Passat dost pravděpodobně měl taky kontrolku, akorát třeba nefungovala.

    Jenom kontrolku jsem měl třeba v Octavii z roku 1959 nebo Fiatu 600 ze začátku 60. let. Tehdy byl holt budík moc drahej.

    U auta je tohle zjednodušování za každou cenu dost problém, protože auto je pořád složitá mechanická věc, o jejímž ovládání je potřeba něco vědět a některý věci není dobrý zjednodušovat tak moc, abys znemožnil pokročilejší ovládání.

    Z toho důvodu je taky blbě, že v moderních autech jsou budíky na vodu většinou reálně kontrolky. Po dosažení nominální teploty se ručička "vystředí" a drží se na středu budíku, pokud teplota nestoupne nebo neklesne nějak výrazně, menší pohyby nevidíš. Prý by to řidiče rozptylovalo.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Soudruzi ve Volvu jsou vůbec pokrokoví. Líbí se mi, jak třeba (aspoň u některých model) nemaj budík na teplotu motoru. Jenom varují, když je studený a křičí, když je přehřátý. Ale při normální teplotě nezobrazují nic. To je další zjednodušení, který se mi líbí, a který navíc funguje líp než budík, protože jakmile začne křičet, že je teplej, tak si toho všimnu spíš, než když jenom stoupne teplota na budíku. Takhle jsem kdysi uvařil starýho Passata. Nevšiml jsem si, že stoupla teplota.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jinak jsem zkoušel, co Volvo udělá, když ho vypnu v "D", a skutečně si "P" zařadí samo. Takže ho teoreticky používat nemusíš, pokud nechceš mít auto zastavený ale nechat ho zapnutý.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MINER: vidíš a já jako Pražák říkám, že cokoliv mimo prahu je vesnice :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Já se stále považuju za Pardubáka žijícího v Praze, a Pardubice mají asi 92 tisíc :)
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: až pojedeš do Českých Budějovic s tímto názorem, ujisti se, že máš zaplacené zdravotní pojištění:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Plus "vesnice" zahrnuje cokoliv pod cca 100 000, často i předměstí a satelity a tak.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Ale ty lidi z města taky občas jedou z města ven, často právě kvůli tomu mají ty auta...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: upřímně, vesnice už nikoho moc nezajímají, to je 25% obyvatelstva s 10% tržní síly, ty rozhodně trendsetterovat nebudou. Největší využití v těhlech extra ruralních oblastí vidím jako baterky/stabilizátory sítě, 100kw vydrží vesničce/chatový oblasti na pár dní.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    to sem nevedel, ze NIO swapuje baterky misto nabijeni. ale asi to v tuhle chvili dava smysl, nez cekat 30 min na full nabiti

    China: NIO Reports 2 Millionth EV Battery Swap
    https://insideevs.com/news/497166/nio-2-million-battery-swaps/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: To, že máš stejný požadavky na auto jako vesnickej buran, neznamená, že jím jsi :)

    Fabie je (podobně jako to Sandero, ale o třídu dráž a kvalitnějc) naprosto odpovídající řešení toho, co běžnej motorista reálně potřebuje – víceméně všechno nad Fabii (případně spíš Fabii Combi) už je víceméně nadstavba. Víceméně cokoliv míň nemá šanci bejt univerzálně použitelný auto.

    Ze Citigo rodinný auto neuděláš, z Ayga taky ne a z nějaký čínský mrdky na bázi golfovýho vozíku taky ne :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Sandero je auto přesně odpovídající tomu, čím je a čím má bejt. Tedy auto minimální velikosti použitelný jako rodinný (Citigo, Aygo, Twingo a podobný menší auta tak použitelný nejsou) za naprosto minimální peníze.

    Za ty peníze je vlastně skvělý, ale taky odpovídá tomu, jaký stojí peníze. Je úžasný, že se dá koupit plnohodnotný auto se čtyřma místama, kufrem a výbavou za ani ne čtvrt mega.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: Jo a dle mých požadavků na automobil jsi mne pasoval na venkovského burana. Od Pražáka to beru jako kompliment a cítím se polichocen. :-)
    KEB
    KEB --- ---
    Vážně jsem se snažil přesvědčit sám sebe a představit si, jak vyměním svoje auto (ekvivalent fabie) za ten cinskej prcek nebo třeba Citigo. :-D

    Anebo kolik by musel stát robotaxik, aby to pro mě mělo smysl. Marně přemýšlím kolik let jsem nepouzil taxík.

    Comodore, kdy jsi naposledy vyjel tak 200km od Prahy na východ? Pokud vůbec?
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: To je Sandero vážně takový krám? :-) K te čínské parodii na Citigo se nebudu vyjadřovat...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Taková obecná poznámka:

    Podle mě je problém v tom, že část z vás má opačnej mindset, než je v tomhle potřeba.

    Vycházíte z toho, že robotaxík, elektroauto nebo jakákoliv podobná věc je jakýsi "univerzální dobro" a lidi budou ochotný dělat ústupky ze svýho pohodlí, aby jí mohli používat.

    Jenomže ono je to přesně naopak. Lidi chtějí mít svoje vlastní auto na benzín nebo naftu, protože jsou na to zvyklí a nějaká zásadní výhoda (pro ně osobně, ne pro planetu) je bude muset přesvědčit.

    Lidi nezačnou jezdit robotaxíkama protože je to korunu na kilometr levnější a nezačnou si kupovat auta ve všem horší než jsou auta, co mají teď, protože jsou elektrický.

    Jestli tohle nechápete, tak potřebujete zapracovat ne na pochopení aut, ale lidí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ad ten zbytek... teď už trollíš, viď?

    Nemůžeš bejt takovej idiot, abys nepochopil, že většina lidí chce auto, který pojme víc než dva lidi, ve kterým se dají vozit věci, který umí jezdit po dálnici tak rychle, aby tě nepředjížděly kamiony, a ve kterým neumřeš, když do tebe narazí cyklista...

    A už vůbec za takovej krám nechtějí dávat peníze, za který můžou dostat opravdový auto.

    Vy elektrofilové máte totiž otočenej pohled na svět. Zásadní věc, kterou si potřebujete uvědomit, je, že pro většinu lidí je "električnost" auta důvodem ho nechtít, a musí bejt o tolik lepší než benzínový, aby je přesvědčilo. Ne že kvůli tomu budou dělat ústupky...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam