MINER: To je samozřejmě blbost. Mít jenom kontrolku je špatně, protože nemáš šanci rozpoznat průšvih dřív, než k němu došlo. Správně je budík s kontrolkou, což je řešení používaný u většiny aut, který nenavrhoval debil. I ten Passat dost pravděpodobně měl taky kontrolku, akorát třeba nefungovala.
Jenom kontrolku jsem měl třeba v Octavii z roku 1959 nebo Fiatu 600 ze začátku 60. let. Tehdy byl holt budík moc drahej.
U auta je tohle zjednodušování za každou cenu dost problém, protože auto je pořád složitá mechanická věc, o jejímž ovládání je potřeba něco vědět a některý věci není dobrý zjednodušovat tak moc, abys znemožnil pokročilejší ovládání.
Z toho důvodu je taky blbě, že v moderních autech jsou budíky na vodu většinou reálně kontrolky. Po dosažení nominální teploty se ručička "vystředí" a drží se na středu budíku, pokud teplota nestoupne nebo neklesne nějak výrazně, menší pohyby nevidíš. Prý by to řidiče rozptylovalo.