• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    AVATAREK: Jestli jsi zvyklej na BMW, počkej si na BMW i4. Do 2 mega se vejdeš, všechno co znáš z BMW tam bude, protože je to v podstatě elektrická čtyřka, pojede to mnohem líp než 330d, bude to umět rychlonabíjení a má to dojezd až 590 km WLTP, takže s tím klidně můžeš jet i na dovolenou (kombinace tohohle dojezdu a rychlýho nabíjení znamená na cestě do Chorvatska míň než hodinu nabíjení, dáš si dvakrát kafe a jsi tam).

    BMW i4 (G26): ceny, modely, dojezd, nabíjení & design | BMW.CZ
    https://www.bmw.cz/cs/all-models/bmw-i/i4/2021/bmw-i4-preview.html

    Alternativy, pokud máš důraz na to, aby to dobře jezdilo (ona teda většina elektromobilů bude aspoň srovnatelná s 330d, i s tou aktuální, ale přeci jen třeba ID.4 nebo Enyaq budou trošku línější):

    Ford Mustang Mach E.
    Dojzed 610 km u long range verze, všechnu konektivitu to umí, proti BMW to nemá tak příjemnou ergonomii (už to teslácky narvalo spoustu funkcí na středovej displej), i když je to crossover, tak to výborně jezdí díky nízkýmu těžišti (baterky dole).

    https://www.ford.cz/osobni-vozy/mustang-mach-e

    Obě tyhle auta můžeš klidně používat (a nejspíš budeš) jako primární a jako "druhý" skončí to původně "první".

    V blízký budoucnosti toho určitě přijde víc s podobnejma parametrama a u druhýho auta v rodině ti třeba může fungovat i Audi Q4 e-tron, který má jinak malej dojezd, taky bude určitě menší elektrickej Mercedes, přijde toho dost.

    Jo a na cesty do 50 km by ti mohlo fungovat i plug-in hybridní BMW 330e, ale i4 mi přijde jako lepší volba.

    Teslu si samozřejmě můžeš koupit taky, ale když existujou BMW a Ford se srovnatelnýma parametrama, tak nevidím důvod, proč to dělat – už jen kvůli neexistující servisní síti.
    KEB
    KEB --- ---
    AVATAREK: a chceš velký auto nebo ti na ježdění do práce a po Praze stačí prcek?

    Že bys mohl nějakým prckem ušetřit asi tak milion :-D
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    AVATAREK: Enyaq, ID4, Kona... Na dojíždění do práce dokonce spíš ultimátní..
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    AVATAREK: Technologicky je na tom Tesla dobře, co se týče zpracování a vybavení, tak je to horší, ale na dojíždění 50 km do práce a s dětmi je to v pohodě :)

    Jak píše JYRKA, nemá CarPlay, ale pokud nepotřebuješ používat nějaké specifické aplikace pro komunikaci, nebo navigaci, tak je ten jejich integrovaný systém asi i lepší – navigace je uzpůsobená pro elektromobily a dokáže plánovat trasy, včetně zastávek na dobíjení a Spotify, nebo třeba i Netflix jsou přímo integrované.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    AVATAREK: Tesla nema CarPlay
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    Ahoj, potřeboval bych doporučit elektromobil. Bude fungovat jako druhé auto v rodině, primárně pro mé ježdění do práce a s dětmi. Budeme se stěhovat do domu na okraji Prahy, proto mi přijde elektromobil jako dobrá volba. Nabíjení doma a cesty denně max 50km.

    Jde mi o to, že teď jezdím bmw 330d a to auto jezdí hodně svižně a to bych chtěl asi zachovat. Další podmínka je bezdrátový CarPlay, nesnáším kabely po autě. Cenově do 2 milionů, víc do toho dat nechci. Jak je na tom technologicky Tesla? Je to krok zpět oproti BMW?

    Díky
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Lol ze recall na software fix, to je dobry pravek toto, mohli by tam s tym fixom rovno enablovat OTA updaty az sa trosku posunieme do buducnosti

    Porsche Will Reportedly Issue a Global Taycan Recall for Total Loss of Power
    https://www.roadandtrack.com/news/a36902443/porsche-taycan-recall-report/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Líp než tvůj Arteon to zvládne cokoliv aktuálního z produkce VW a elektrický věci mají vždycky v tomhle vrcholnou technologii. I Travel Assist 2.0 u Enyaqu je zase o kus lepší než byl, a to je u MIB4 pořád problém že ne všechno funguje jak má a ještě to není "komplet".

    Jinak pro představu, třeba Kia eNiro žrala při 130 km/h asi 17 kWh a při 160 už snad 28 kWh. Ale Taycan/e-tron je nízkej, tam to bude menší rozdíl.
    ADAM
    ADAM --- ---
    BOBASH: na test etronu se těším.
    ADAM
    ADAM --- ---
    OMNIHASH: potřebuju ještě co nejlepší asistenty. Ten Arteon jede na dalnici téměř sám. Předpokládám, že nový auta to zvládnou ještě líp. Je to pro mě asi nejdůležitější parametr, pak bezpečnost.
    Jezdím de-ch-it. V Česku a Itálii jezdím 150-160, v de 170-180 a ve scycarsku 130 tachometrovych.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Jezdit delší cestu s elektromobilem 160 a víc je většinou blbost. Taycan má výhodu, že je placatej a aerodynamickej, takže nejspíš ujede ve vyšším tempu víc, než bývá zvykem, ale třeba Enyaqu už rapidně klesá dojezd od 130 vejš.

    MOŽNÁ se dostaneš na 300 km tak při 140-150, možná při 160 ujedeš těch 250 km. A je výhoda, že Taycan umí na Ionity dobíjet strašně rychle, takže budeš třeba po 250 km stavět na 15 minut.

    1 100 km/ 12 hodin může bejt realizovatelný i s takovejma zastávkama – já měl do Chorvatska průměrnou 90 km/h (a to je to hodně mimo dálnici a na dost dálnicích je limit pod 130), jestli je to přes Německo a povede se ti jet furt 150 a jednou za 250 km stavět, tak to MŮŽE vyjít. Ale podle mě to není ideální auto pro tenhle účel.

    Víc ti budu schopnej říct na konci července po testu e-tronu GT, kterej je technicky víceméně shodnej s Caymanem.

    Osobně bych dost zvážil, jestli když už elektriku na takovýhle cesty, není lepší něco s větším dojezdem, jako Mach E. Ale zase to rychlý nabíjení to může rozhodnout...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Dacii Spring nepotkáš u Ionity, kam budeš jezdit s Taycanem, protože to a) nepodporuje b) na to její majitel nemá.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: 160 se dá jet kdekoliv na dálnici kde nejsou dopraváci moc velký fašisti. Zrovna včera jsme se s kamarádem shodli, že na delší cesty, zvlášť v noci na volný dálnici, je 160 minimum, kdy je člověk schopen se fakt soustředit na řízení. Když jedu 130 a míň (třeba teď s Enyaqem), tak mnohem víc potřebuju chytrý asistenty, protože mám prostě tendenci myslet furt na něco jinýho.

    A 180 pořád není nic pro zkušenýho řidiče jakkoliv náročnýho nebo nebezpečnýho (pokud je volno, 180 na plný dálnici je samozřejmě blbost a otrava).
    KEB
    KEB --- ---
    FORTRESS: ta dacia je ještě v pohodě ale ty mrňouskové od peugeotu :-D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ADAM: valit to pravidelně 12 hodin v kuse 160+km/h zní jako recept na dlouhej a bezbolestnej život, kde to jezdíš?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak to si asi pockaj na nejaky facelift taycanu s nejakou novou prevratnou baterkou, ktora predlzi dojazd, inak to nie je pre teba, ak je tvoj usecase pravidelnych 1100km/12h
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ADAM: To tak po 200km kdybys to hnal. Navíc si představ že bys někde čekal s Taycanem až se nabije Dacia Spring. To by mi jeblo.
    ADAM
    ADAM --- ---
    Taycan se mi zepředu na internetu nelibil, ale naživo to je pěkný. Ale jestli nejhezčí Porsche, to nevím. Zvažuji, že jim časem náhradním můj Arteon, ale pořád asi se přikláním k benzínu. Jezdím totiž pravidelně 1100km/12h. Většina po dálnici, kde jezdím 160-180 s tím, že těch 180 beru už jako bezpečný limit Arteona, v Německu by se dalo jet víc v lepším autě. Takze reálně by to byly zastávky po kolika, 250-300km v této rychlosti? A to není co by mě lákalo. Normálně za celou cestu stavím tak 2x a to ještě preferuji někde v horách mimo benzinky civilizaci.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: Tesly jsou pro hypstery, Porsche pro libový frajirky a enyaq pro rodiny :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PHAILO: Taycan je nádhernej, cestou do HR jsem u Ionity nabíječky potkal jednoho v takový šedomodrý barvě ve který to vypadalo ještě líp než to vypadá normálně. Ta věc je v tuhle chvíli regulérně nejhezčí Porsche.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    Tesly jsou hnusný všechny. Enyaq nic moc. Zdaleka nejhezčí je Taycan.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    trochu offtopic, ale okrajovo sa to tematicky sucha o male levne elektromobily

    Why did India's "People's Car" fail?
    https://www.youtube.com/watch?v=tpSoejz8CbI
    GOR
    GOR --- ---
    ADAM: No, tak jestli v ramci vylepseni vzhledu ty auta rozsirej, tak se u nas v zaprdelnich lhotach a u nich ve Stinadlech posereme :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Taky záleží na barvě, v tý Arctic Silver ve který je na většině proma, je hezkej. Já měl na dovolený Race Blue a byl vcelku ošklivej... nevím proč.
    ADAM
    ADAM --- ---
    Že všech úhlu na fotkách se mi líbí taky. Ale zezadu to bylo vysoký jak vezak. No, dám tomu druhý pohled
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam