• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CERBERUS: Jo, Enyaq je skutečně poměrně velkej, ale na druhou stranu žere téměř stejně jako ID.3, takže pokud ti nevadí řízení velkýho auta, tak je to v pohodě.

    Tesla 3 LR je rozhodně smysluplná volba, ale říkal jsi milion a 3LR je za 1,5M. A Tesla jede model "co je v ceníku, to platíš". U Enyaqu máš aspoň nějakou šanci na slevu i z tý skladovky, takže to může být třeba pod 1,3M.

    Ale pokud ti nezáleží na velikosti a můžeš si dovolit toho 1,5M, tak je Tesla rozhodně parametrově lepší auto (zvlášť dojezdem, long range má přes 600, na to co popisuješ by ti stačil i standard range za 1,3M). Otázka je, jestli ti spíš bude vyhovovat futuristickej interface Tesly nebo to, že ta Škodovka je prostě normální auto.

    Pokud bys mohl natáhnout rozpočet takhle daleko, tak je tam teda ještě jedna alternativa, a to Ford Mustang Mach E. Je o kus menší než Enyaq, líp jezdí a v long range verzi stojí přesně jako ta Tesla. Měrou futuristickýho ovládání je tak někde mezi, blíž tomu Enyaqu.

    Zkusil bych si všechny tři, plus případně VW ID.3/ID.4 (ID.4 je ale Enyaq, jen nepatrně menší), možná Audi Q4 e-tron, i když u něj moc nevím, proč bys ho zrovna ty chtěl, je to vlastně nafintěnej Enyaq.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Já jsem hledal ceny skladovek, který jsou bližší reálným prodejním cenám než to, co je v konfigurátoru/ceníku.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Jak už CRAZY_IVAN uvedl, jde o YT kanál zaměřený na nákup levných (a zpravidla téměř nepojízdných) aut.
    Tesla řeší problémy s bateriemi jednoduše, ale dost idiotsky: výměnou celé baterie, nicméně často baterii není vůbec nic, jen se třeba někde povolil šroubek nebo zbláznilo čidlo...
    Své o tom ví Gem8mingen, který má se svojí teslou najeto skoro 1,4 milionu km, přičemž je na 4 baterii a první 2 byly po 200k vyměněny kvůli SW. Další vydržela skoro 700k (pak umřelo pár článků) a ta aktuální má přes 350k...
    BLOWUP: Však to stále platí... Jestliže Gem8mingen ujel na 1 baterii skoro 700000 km, tak to mi staçčí i na víc než 30 let...
    KEB: Používá se jako palivo do RC modelů a asi tam i zůstane..
    CRAZY_IVAN: i3 se ale prý teď přestane vyrábět...
    DOBYTEK: Vývoj baterek jde překotně dopředu a dá se očekávat, že s nimi přijdou i "utility EV" - pravděpodobně z Číny. Ten Wulling Mini EV mne zajímá taky, ale krom party hipstrů, co do něj dali lepší baterky + přejmenovali na Nicrob (za 10.000€) o ničem nevím...

    CERBERUS: Ber to takhle: Tesla je technologicky asi tak 10 let před konkurencí, která teprve tápe, jak vyrobit baterky co mají nějaký výkon a moc nehoří + jejich HW počítá s budoucími funkcemi...

    ALE, u Tesly počítej s tím, že může mít křivé spáry mezi panely (možná ještě horší, než novinářské ID.3 - ale u Tesly Tě na to hlavně všichni upozorní) a nemá čudlíky, obzvláště ne ty, na které se sahá poprvé a naposledy při koupi vozu (ale pro Bobashe jsou životně důležité)...
    KEB
    KEB --- ---
    CERBERUS: jestli se v něm projedes tak dej určitě vědět, jaké jsou dojmy :-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajimave, co dela Toyota, kdyz ji ujel vlak…

    Toyota is quietly pushing Congress to slow the shift to electric vehicles - The Verge
    https://www.theverge.com/2021/7/26/22594235/toyota-lobbying-dc-ev-congress-biden-donation
    CERBERUS
    CERBERUS --- ---
    BOBASH: Díky moc! Enyaq me upřímně trochu odrazuje právě tím, že je to vlastně brácha Kodiaqu, takže docela velké auto na to, že tím budu ja/manzelka většinu času vozit dceru a párkrát měsíčně nějaký trochu delší trasy. Ale zkusím se v něm projet, ať jen nebojuju za klávesnici :-)

    Tesla 3 LR mi přijde že je za hodně podobný peníze jak Enyaq co si odkazoval - tu bys jako alternativu k těm tvým návrhům nebral? Byl by tam problém s mistem/dojezdem/...?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: id3 si mozes v konfiguratore vybrat podla dojazdu, ked ten holobyt zacina niekde lahko nad 900k a topka je okolo 1,3m tak za tych 1,1 bude nejaky stred
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CERBERUS: Ideální řešení, jestli na něj máš, je Enyaq. Velkej víc než dost, výbavu co chceš má, včetně udržování v pruhu a podobně, když to je Enyaq 80, tak těch 330 km dá pohodlně s rezervou (Enyaq 60 to nejspíš na jeden zátah nedá, nebo to bude těsný).

    https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/enyaq-iv/148583422

    Levnější alternativa je Kia eNiro. Je o dost menší, ale mohla by ti stačit:
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/e-niro/19104865

    Alternativa od VW je ID.3, je to víceméně jako Enyaq, jen menší, non-SUV, ale taky ošklivější uvnitř. Ale i s velkou baterkou asi bude o kus levnější. Mám problém najít reálný ceny skladovek podle baterií, ty hovada to tam nepíšou.

    Taky by mohl stačit Citroen e-C4:
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/citroen-c4/r~2eca3ac0600a11eb80e60cc47ab5f122/v~sl:9294d57e4692260c05c4d6133b7e70d8/
    KROJC
    KROJC --- ---
    Zdravim z Mennekes Elektrotechnik in Sehmatal-Neudorf. Zde pracuji a vyrábíme nabíječky serie Amtron.
    Produktsuche - Charge up your Day!
    https://www.chargeupyourday.de/ps/amtron/
    CERBERUS
    CERBERUS --- ---
    BOBASH: Muzu te zneuzit k podobnemu cviceni? :)

    1) Cca 1M kkc, da se jit i pres
    2) Pokud jde o velikosti, tak mam nekolik omezujicich podminek - na zadni sedacku se musi vejit dospela osoba merici cca 180cm (idealne tak, aby nad hlavou mela rozumne mnozstvi mista). Protoze obcas vozim predmet ktery ma v obalu kolem 150cm, tak je potreba, aby pri jednom zadnim operadle dole vlezla vedle sebe jeste detska autosedacka a dospela osoba. Idealne non-SUV, jedno velky auto (BMW 5GT) jsem uz mel a radsi bych zase neco mensiho :)
    3) Adaptivni tempomat, klima, parkovaci senzory (idealne kamery), ...
    4) Primo v garazi ne, ale cca 10 metru od baraku mam verejnou nabijecku EON, dalsi je cca 100m od baraku
    5) denne vozime dcerku do skolky (celkem cca 60km denne), o vikendech nejaky ten vylet (celkem rekneme do 150km, obvykle spis min) a jednou za cca 2 mesice vetsi cesta - cca 330km jednim smerem (vsechno dalnice), kde by bylo super, aby to pri 100% nabiti ujelo tu cestu na jeden zatah (rekneme kdyz se pojede dalnice 130-140)
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    BOBASH: tak dik moc :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOBYTEK: Ještě je alternativa, pokud by tě zajímal operativní leasing, tak auta od Peugeot/Citroen/Opel (dneska je to jedna firma) už jsou za docela rozumný prachy. Škodovky zatím moc ne, ani jiný VW věci, možná ID.4 byla asi za 14 s daní.

    Asijský značky – Kia/Hyundai jsou na špici, skoro stejně s Volkswagenem. Toyota zaspala, Honda víceméně taky. Subaru, Mazda víceméně nic nemaj (Mazda má MX-30 s dojezdem asi 200 kilometrů, k ničemu).

    Nejvíc technologicky napřed je Tesla, šlape jí na paty celý VW (Škodovka included), Ford (ten má u nás ale zatím nejlevnější Mustang Mach E za asi mega a půl), BMW, Mercedes. Stellantis (Fiat, Peugeot, Citroen, Opel, Dodge, Chrysler...) se docela snaží a zdá se, že jim to funguje, ale nevím jak moc. Renault taky nemá blbý věci, teď bude snad elektrickej Mégane, ale nevím z hlavy co bude stát.

    Každopádně jo, počkej dva, tři roky, bude větší výběr a nižší ceny.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOBYTEK: Kdybys fakt nutně chtěl teď, tak možnosti kolem toho půl mega:

    Mírně jetý/předváděcí Citigo iV. Malej pasráč, ale docela příjemně jezdí, ujede 250 km.

    Elektromobily Rok výroby od 2020 bazar a prodej nových vozů | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/inzerce/osobni?vyrobeno-od=2020&palivo=elektro&razeni=od-nejlevnejsich

    Renault Zoe, trošičku větší, furt pidiauto, nevím co má tahle verze za dojezd, je nějaká podezřele levná:

    Renault ZOE Intens R110 Z.E. 40 80 kW | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/renault/zoe/18876438

    Hyundai Ioniq, velikost cca Octavia, dojezd tak 300 oficiálně, reálně tak 250. Nevím jestli i v zimě :)

    Hyundai IONIQ 1,0 EV, tovární záruka, servis | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyundai/ioniq/19041489

    Možná Leaf by mohl stačit, ten má psanej něco přes 300, to už máš šanci, že se z tý otočky fakt 100% vrátíš :)

    Nissan LEAF 40KWh, Elektro, Automat Záruka | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/nissan/leaf/148474223

    Opel Corsa e (stejný jako Peugeot 208, Citroen C4 a další), dojezd asi 330 WLTP, ale furt je to ekvivalent Fábky za 700:

    Opel Corsa e First EDITION Elektro | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/corsa/19132675
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    BOBASH: jo, prislo mi, ze je to technologie, co jde rychle dopredu, takze se asi fakt vyplati si jeste rok dva pockat. Ja to mam jako vyhledovy plan, spis me prave zajimalo, na jakou technologii se vubec zamerit, coz uz ted vim. Ja do aut moc nadsenec nejsem, takze tohle jsou pro me velmi uzitecne informace.
    Btw, jak jsou na tom asijske znacky, vozi se to sem vubec? Nemam nutne chut si vozit auto z Ciny, ale zrovna tam ted jedou ruzna elektricka miniauta, ma cenu se koukat timhle smerem?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOBYTEK: Jo a "neočekávání zážitků z jízdy" je taky špatnej předpoklad, většina lidí je naopak z jízdy EV našená.

    Každopádně ojetiny smysl dávají, ale ne teď, protože žádný nejsou.

    Navíc minimálně Tesla a VW slibují průlom v solid-state baterkách, který by měly nabídnout obrovskou životnost a zároveň nižší cenu a vyšší kapacitu. Takže pokud nutně nemusíš kupovat auto letos a tvoje auto na benzín ještě jezdí, drž ho naživu co nejdýl a čekej.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOBYTEK: Právě že u aut je to oddělení "lowcost" a "highend" o hodně míň výrazný než u jinejch spotřebitelskejch produktů.

    Třeba Audi Q4 e-tron, což je poměrně očividně auto "prémiové značky" je technicky víceméně identický se Škodou Enyaq, a to včetně většiny těch nejdražších a nejnáročnějších technologií, včetně kompletní baterie, motorů, nebo věcí jako je displej s rozšířenou realitou.

    Je taky naprosto normální, že se ve stejný kategorii může překrývat ceny Škodovky a BMW – Octavia může být dražší než trojkový BMW, pokud si jí naspecifikuješ se silnějším motorem nebo s víc výbavou. Což na druhou stranu může znamenat, že to BMW bude technologicky za tou Škodovkou.

    Takže ne, tenhle tvůj předpoklad je tak daleko od pravdy, jak jen to je možný.

    Často mají hi-end značky lepší technologie, ale ne vždycky, a často se liší primárně věcma jako je design a kožený sedačky (resp. kvalita tý kůže), a často se naopak liší něčím velmi esenciálním.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    BOBASH: jak rikas, mam uzivatelsky pristup, auto pro me neni statusova zalezitost, takze je mi ve vysledku uplne jedno, jak vypada, u elektromobilu ani necekam nejake zazitky z jizdy, proto se ptam po znackach, prislo mi, ze u aut jsou vcelku jasne oddelene lowcost znacky od high endu, tak proto se ptam.
    BOBASH: jasne, tohle je dulezite info, obecne mi prislo, ze ojetiny u elektrmobilu smysl moc nedavaji.
    dik moc
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Jsi si tim dojezdem jistej i u nový i3? Co jsem tak koukal, tak dojezd docela zvyšili (Elektrický dojezd (km) 285 - 308 https://www.bmw.cz/cs/all-models/bmw-i/i3/2020/bmw-i3-technical-data.html )
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam