• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak sa nediv, ked zo svojho pozorovania pocas jednej cesty zovseobecnujes, ze ziadne EV po cestach nejazdia, ja som zasa videl v prahe v holesovicich pocas hodinovej prechadzky EV hned styri, ale vypovedajuce su hodnoty predajov a tie rastu v prospech EV
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    SITH: Vzhledem k tomu, ze Rise vam chce normalni auta behem par let zakazat, na rozdil od moznosti mit pejska, je sice ta tvoje informace mozna pro tebe z nejakyho duvodu zajimava nicmene jeji informacni hodnota je pro big picture spis jen teoretickyho charakteru, sad story, tjo.

    Pro me je vzdycky zajimavy se jaksi mimo bublinu fanboyu a medialni masaze porozhlednout jak vypada realita - a ta je, podobne jako u veganu jaksi diametralne jina nez to co se nam snazi media prodat jako normalitu. Pritom moje normalita ve svycarsku se te medialni blizi alespon tim, ze tech tesel tu jezdi tolik ze je kazdej den aspon parkrat vidim, ta hustota tech mentalne slabsich jedincu ktery maj pocit ze musej sami sobe nebo nekomu neco dokazovat a zaroven na to maj tu odjakziva byla o neco vetsi nez jinde.

    Jak je to u vas netusim, ale v zemi autofanatiku jakou Italie je a vzdycky byla proste nebylo behem celyho dne na dalnici v bohatsi severni casti k videni ani jedno EV. Jak by rekl Jara Cimrman, to neni mnoho ;-)
    SITH
    SITH --- ---
    já jsem šel včera na procházku a potkal jsem jen dva pejskaře. Toz tak ;-)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: hustyyyyyyy ;-)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BLOWUP: Tjo, vcera jsem se opet napric Italii vracel domu. Jel jsem teda z Chorvatska, pres Slovinsko a Italii domu do Svycarska. I tentokrat jsem si z dlouhy cesty (asi 900km, na jednu nadrz a jeste zbylo na 200km) udelal pro zabavu hru a hledal jsem po ceste EV. Pri ceste tam jsem jak uz jsem psal nevidel ani jedno. Pri ceste zpatky jsem videl dve Tesly - obe az v severni Italii a obe se svycarskou poznavaci znackou. V jednom hotelu kde jsme spali meli ctyri nabijeci stanice, na dvou stalo napsano porsche a na dvou tesla. Ptal jsem se jestli jsou hodne vyuzivany a pani u recepce si neumela vzpomenout ani na jeden pripad ze by je nekdo pouzil. Toz tak ;-)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DAN_F: Ani ne... Baterky jsou levnější a levnější a tím, že do R&D teče posledních ~10 let víc a víc peněz, tak se vylepšování věnuje víc a víc lidí a technologie se posouvá.

    Navíc Tesla se v Číně posouvá víc a víc k tomu, že minimálně "běžné" modely mají bez-kobaltové LFP baterie, kde cena za 60 kWh baterky aktuálně vychází okolo 5-6 tisíc USD a celý pack může být pod 10 tisíc USD.

    Plus Čínská vláda tlačí na vývoj baterií bez lithia a CATL před pár dny oznámil, že se jim podařilo vyrobit battery pack na bázi sodíku místo lithia, což výhledově sníží poptávku po Li-ion baterkách pro stacionární užití (sodíkové baterie mají zatím menší energetickou hustotu) a tím i cenu, zvlášť když nepochybuji o tom, že čínská vláda bude "čínskou baterii" všemožně propagovat a dotovat...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: nemyslim si, že by tahle cena byla hned, protože bude velká poptávka, supply chain a nové baterie nebudou taky úplně na odhadovaných úsporách, ale časem se na tu částku v číně dostanou, už teď tam trojka stojí 37k usd (po pobídkách) a to na tom vydělávaj
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Fakt verite tem 25 tisicum dolaru?
    To je cena nejlevnejsiho modelu bez DPH a v Cine. Nejlevnejsi modely Tesla sice ma, ale neprodava, pokud nemusi. Takze nejlevnejsi 3 se prodava jen v Kanade, pokud se nepletu.
    K tem 25k $ si prihodte tak 10 a bude to realny. A podobny je to s terminama.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: ne nutně, jestli už počítaj s novejma baterkama
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Za ty peníze to se současnou bateriovou technologií bude muset mít dojezd asi jak Dacia Spring, ne? :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: jedna vec je ked sa ucis ako vyrabat auto v masovej produkci a druha vec, ked uz to tak trochu umis, imo na production hell modelu 3 sa tesla dost naucila
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: tak je to šuškanda :) a teda u modelu Y termín neposunuli, naopak byl o trochu dřív minulej rok.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Ja mam asi porad PTSD z iPhonu, kterej je schopnej se na 15% vypnout.

    CRAZY_IVAN: Prijde mi divne, ze by to Elon neodhalil 3 roky dopredu a pak jeste neposunul termin dodani petkrat.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla $25K compact electric car prototype has been completed: rumor
    https://www.teslarati.com/tesla-25k-compact-prototype-completed-rumor/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Hele když s elektromobilem chvíli jezdíš, tak ti začne připadat docela normální dojíždět do cíle třeba s 20 kilometrama. Já s e-tronem dvakrát dojížděl k nabíječce s jednociferným dojezdem v kilometrech :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: No prave. Zajedes nekam trochu vedle a uz musis dobijet na 50 kW. Je fakt, ze ja jsem trochu paranoidni a radsi dobijim tak, abych mel v cili jeste 50 %. Nabijeni doma budu mit az pristi rok :-|

    Mach E ma prave podelane to nabijeni. V 1000 km testu na Tesla M3 ztraci vic jak 2 hodiny casu. Me to dost zklamalo, protoze jsem o nem uvazoval.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Praha – Pardubice je moje asi nejčastější středně dlouhá trasa a to dáš tam a zpátky bez nabíjení snad úplně s čímkoliv, pokud nepočítáme nějaký krámy typu první generace Leafu.

    I ID.3 s malou baterkou to dala a hádám, že to dá i Dacia Spring.

    Jo, teď jsem to nedal s e-tronem GT a musel jsem v Pardubicích nabíjet, ale to bylo tím, že jsem z Prahy jel do Pardubic přes Čáslav a přes Železný hory takovým trošku rallye stylem :)

    Jo a třeba v tom srovnání asi není Mustang Mach E, kterej je za cca cenu Tesly 3 s velikostí spíš Tesly Y a dojezdem Tesly 3 LR.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: "Když mě nabíjení bude trvat 15 minut, tak už mě ani tolik netrápí, že budu nabíjet každých 300 km."

    Pokud jezdíš třeba v Německu, tak je to asi v pohodě, ale v ČR je pořád rychlonabíječek dost málo. Já třeba často jezdím Praha-Pardubice a zpět, kde po cestě neni žádná. Tzn je super mít dostatečně dobrej dojezd abys to mohl dát na 1 nabití.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Mas pravdu, ze Tesla deklaruje dojezd o dost vetsi nez je realny, ale i pres to je ten realny lepsi nez u ostatnich aut.

    Tady je porovnani realnych dojezdu a hlavne (co je dulezitejsi) jak dlouho ti bude trvat ujet vzdalenost 1000 mil i s nabijenim. EQS a novejsi e-tron tam zatim neni :/

    What's The Best Electric Car? Tesla Dominates In The Ultimate Comparison
    https://www.youtube.com/watch?v=W2txPzRP5DM
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Je zajímavý, že podle evropských měření je ten rozdíl podstatně menší – a nebo je to tím, že tady v tom srovnání jsou ostřejší a tím pádem "žravější" verze e-tronu GT (RS e-tron GT) a Taycanu (Turbo S).

    Základní Taycan i základní e-tron gT mají dojezd kolem 480 km. A oproti levnějším modelům koncernu VW (třeba Audi Q4 e-tron, která stojí ani ne půlku co e-tron GT, má dojezd přes 500 km, stejně jako Škoda Enyaq) mají výhodu v rychlejším nabíjení.

    Když mě nabíjení bude trvat 15 minut, tak už mě ani tolik netrápí, že budu nabíjet každých 300 km.

    (jo a Model S Plaid+ nakonec na trh nějak nedorazil a normální Model S Plaid má dojezd 637 km.

    Jo a Mercedes EQS má větší dojezd než Tesla...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam