• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BASIK
    BASIK --- ---
    BLOWUP: Prislo by mi to zvlastni, kdyby to byly objektivni data :) ja se zas parkrat rocne pohyboval Svycarskem mezi Churem a Bodamskym jezerem a nedostatku tesel jsem si teda nevsim, zvlast kolem Vaduzu. A to bylo dva roky zpatky, kdy konkurecnich aut zas tak nebylo... Navic zrovna u mezinarodni dalnice se da predpokladat, ze lidi budou vyuzivaz spis ICE auta, nez EV. Tam to dava smysl.

    Ja za sebe cejtim vyraznou afinitu k ty technologii. Je podstatne vhodnejsi na to, jak se auta vetsinove pouzivaj. Neustaly zpomalovani, rozjizdeni, dlouhodoby prumerny rychlosti kolem 60 km/h, navic vyrazne vyssi energeticka ucinnost a jednoduchost toho systemu, takze u bazarovejch aut si clovek pohlida baterku, ktera se da diagnostikovat opravdu jednoduse a nemusi jen doufat, ze se zrovna nerozbije jedna z tisice pohyblivejch soucasti. Ekologickej prinos vidim pouze hlavne v tom, ze se emise presunou do kontrolovatelnejsiho prostredi jednoho velkyho kominu... Takze nesetrim, nemam, ale nevidim duvod dalsi auto v horizontu peti let mit novy EV charakteru ioniq5.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BASIK: No vidis, zhruba tak bych to asi cekal. Tobe neprijde zvlastni ze za 900km nepotkas ani jedno?
    BASIK
    BASIK --- ---
    BLOWUP: Jel jsem ted 42 km z Hradce Kralove do Trutnova, a potkal jsem dva enyaqy, dve T3, jednu Teslu X, jednu i3. A statistika je to asi tak stejne vypovidajici.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    A Řím se taky postavil za rok :))
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JIMIQ: haha, 25 tisic aut pro 500 milionu lidi. Coooool.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tesla málem králem. Model 3 v červnu v evropských prodejích téměř překonal VW Golf - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/tesla-malem-kralem-model-3-v-cervnu-v-evropskych-prodejich-t/r~2c19f808f38811eb9322ac1f6b220ee8/?utm_source=mediafed&utm_medium=rss&utm_campaign=mediafed

    Elektrická Tesla Model 3 se v měsíčním pořadí těsně dotáhla za Volkswagen Golf. Zatímco VW prodal 27 247 Golfů, firma Elona Muska dodala 25 697 Modelů 3.

    S ohledem na své postavení v žebříčku zaznamenal Model 3 oproti loňskému červnu jen těžko uvěřitelný nárůst prodejů o 262 procent, oproti červnu 2019 to bylo stále výrazných 129 procent. Golf ve stejném srovnání rostl o dvanáct, respektive klesl o 27 procent.

    Průměrné měsíční prodeje Modelu 3 (cca 11 088 kusů) jsou pak srovnatelné s červnovým ziskem takových veličin, jako je BMW řady 3 (12 294 kusů) nebo VW Passat (10 191 kusů), daleko nejsou ani od výsledku Škody Octavia (13 565 kusů).
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    doporučuju nekrmit :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    SITH: To je mi pro tebe uprimne lito, ze si to myslis :-) Pomoct ti ale neumim, tu si musis hledat jinde.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Ja se nedivim, ja jen konstatuju. Ze nekde jednou jsou videt ctyri lunaparkovy vozitka najednou me neudivi, to se stava bezne na ruznejch hotspotech i u nas. Ze ale behem dvanactihodinovy cesty nepotkas uprostred tisicu aut ani jedno mi prijde docela zajimavy, tobe ne? :-)

    Prodeje EV samozrejme rostou, ono zdvojnasobit skoro nic neni zase az tak tezky. Kolik procent vozovyho parku tvorej u vas? U nas tusim asi 0.2 procenta, celkem asi ctyricet tisic, a to jsme jedna z nejbohatsich zemi sveta a lidi si je tu kupujou jako druhy a treti auto jako alibi ze jako oni teda tu planetu jakoze fakt zachranujou.

    Kolik ze ucastniku tohohle fora to EV tady ma? Ja tu vim o jednom co ma tu miniteslu, to je ten co tu pred casem tvrdil ze jezdi na autopilota z Zenevy az nekam na Slovensko. Je vas vic, nebo jste jenom EV teoretici?
    SITH
    SITH --- ---
    BLOWUP: tenhle tvůj text je neuvěřitelný mix ukňouranosti, boomerství, rádoby vtipného konzervatismu a arogance, že nemám naprosto čas a náladu na tohle nějak více reagovat než touhle mou odpovědí
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak sa nediv, ked zo svojho pozorovania pocas jednej cesty zovseobecnujes, ze ziadne EV po cestach nejazdia, ja som zasa videl v prahe v holesovicich pocas hodinovej prechadzky EV hned styri, ale vypovedajuce su hodnoty predajov a tie rastu v prospech EV
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    SITH: Vzhledem k tomu, ze Rise vam chce normalni auta behem par let zakazat, na rozdil od moznosti mit pejska, je sice ta tvoje informace mozna pro tebe z nejakyho duvodu zajimava nicmene jeji informacni hodnota je pro big picture spis jen teoretickyho charakteru, sad story, tjo.

    Pro me je vzdycky zajimavy se jaksi mimo bublinu fanboyu a medialni masaze porozhlednout jak vypada realita - a ta je, podobne jako u veganu jaksi diametralne jina nez to co se nam snazi media prodat jako normalitu. Pritom moje normalita ve svycarsku se te medialni blizi alespon tim, ze tech tesel tu jezdi tolik ze je kazdej den aspon parkrat vidim, ta hustota tech mentalne slabsich jedincu ktery maj pocit ze musej sami sobe nebo nekomu neco dokazovat a zaroven na to maj tu odjakziva byla o neco vetsi nez jinde.

    Jak je to u vas netusim, ale v zemi autofanatiku jakou Italie je a vzdycky byla proste nebylo behem celyho dne na dalnici v bohatsi severni casti k videni ani jedno EV. Jak by rekl Jara Cimrman, to neni mnoho ;-)
    SITH
    SITH --- ---
    já jsem šel včera na procházku a potkal jsem jen dva pejskaře. Toz tak ;-)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: hustyyyyyyy ;-)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BLOWUP: Tjo, vcera jsem se opet napric Italii vracel domu. Jel jsem teda z Chorvatska, pres Slovinsko a Italii domu do Svycarska. I tentokrat jsem si z dlouhy cesty (asi 900km, na jednu nadrz a jeste zbylo na 200km) udelal pro zabavu hru a hledal jsem po ceste EV. Pri ceste tam jsem jak uz jsem psal nevidel ani jedno. Pri ceste zpatky jsem videl dve Tesly - obe az v severni Italii a obe se svycarskou poznavaci znackou. V jednom hotelu kde jsme spali meli ctyri nabijeci stanice, na dvou stalo napsano porsche a na dvou tesla. Ptal jsem se jestli jsou hodne vyuzivany a pani u recepce si neumela vzpomenout ani na jeden pripad ze by je nekdo pouzil. Toz tak ;-)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DAN_F: Ani ne... Baterky jsou levnější a levnější a tím, že do R&D teče posledních ~10 let víc a víc peněz, tak se vylepšování věnuje víc a víc lidí a technologie se posouvá.

    Navíc Tesla se v Číně posouvá víc a víc k tomu, že minimálně "běžné" modely mají bez-kobaltové LFP baterie, kde cena za 60 kWh baterky aktuálně vychází okolo 5-6 tisíc USD a celý pack může být pod 10 tisíc USD.

    Plus Čínská vláda tlačí na vývoj baterií bez lithia a CATL před pár dny oznámil, že se jim podařilo vyrobit battery pack na bázi sodíku místo lithia, což výhledově sníží poptávku po Li-ion baterkách pro stacionární užití (sodíkové baterie mají zatím menší energetickou hustotu) a tím i cenu, zvlášť když nepochybuji o tom, že čínská vláda bude "čínskou baterii" všemožně propagovat a dotovat...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: nemyslim si, že by tahle cena byla hned, protože bude velká poptávka, supply chain a nové baterie nebudou taky úplně na odhadovaných úsporách, ale časem se na tu částku v číně dostanou, už teď tam trojka stojí 37k usd (po pobídkách) a to na tom vydělávaj
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Fakt verite tem 25 tisicum dolaru?
    To je cena nejlevnejsiho modelu bez DPH a v Cine. Nejlevnejsi modely Tesla sice ma, ale neprodava, pokud nemusi. Takze nejlevnejsi 3 se prodava jen v Kanade, pokud se nepletu.
    K tem 25k $ si prihodte tak 10 a bude to realny. A podobny je to s terminama.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: ne nutně, jestli už počítaj s novejma baterkama
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Za ty peníze to se současnou bateriovou technologií bude muset mít dojezd asi jak Dacia Spring, ne? :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: jedna vec je ked sa ucis ako vyrabat auto v masovej produkci a druha vec, ked uz to tak trochu umis, imo na production hell modelu 3 sa tesla dost naucila
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam