• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Mně by mnohem víc vadilo, kdybych si koupil auto, které na denní bázi zamrzá a nefungují mu pořádně ani základní funkce, natož nějaké pokročilé asistenční systémy, ale evidentně to máme každý jinak :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: 10 tisíc to v začátku nestálo. 10 000 to začalo stát až koncem minulého roku. Začínalo se na 3k, nebuď jak Macek :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Mě by asi mnohem víc vadilo to, že jsem zaplatil 10 tisíc dolarů za něco, o čem Musk tvrdil, že mi to udělá z auta robotaxík, kterej mi bude vydělávat peníze, někdy v roce 2020, a teď se to ani neblíží tomu, že by se to mělo stát.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: jenže nikdy netvrdili, že bude subcscription :) Jestli se nepletu, tak je pořád možnost si FSD koupit a tim dostaneš novej HW. Takže brečení nad příplatkem za upgrade u subscription, kterej nikdy neměl bejt, je trochu... na hlavu.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo sorry, jen tvrdili, že všechna auta jsou FSD capable, ale když teď chceš koupit to FSD předplatné, tak musíš nejdřív zaplatit $1000 za HW upgrade, protože fskutečnosti auta FSD capable nebyla.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: A na to podle mě dojede, bez gAI to nemá šanci dát. Ne jako Lev5 autonomie.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: ono se u těch senzorů zase tak moc nezměnilo, naopak přestali používat radar. FSD spoléhá převážně na kamery.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo, a určitě to bude fungovat s původní sadou senzorů...

    Žádná Tesla, co je dneska na silnici, podle mě nikdy FSD nebude (abychom předešli sporům, co je FSD – FSD to je, když to můžu poslat přes město bez řidiče, do tý doby je to asistent).
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    "If you purchased Full Self-Driving capability and have Autopilot computer 2.0 or 2.5, you are eligible for a complimentary upgrade to FSD computer. "
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: těm lidem to upgradujou zdarma
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo, a taky tvrdili o Autopilotu 2.0, že bude "full self driving capable" a leda hovno.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: s tim updatem HW to máš trochu popletené, pokud sis koupil FSD, tak ti HW upgradujou zdarma.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Četls ten test? Jonny řídil snad všechno, co na trhu existuje, včetně Plaid+ a včetně spousty prototypů, a tvrdí, že to vypadá dodělaně a dotaženě. A zrovna jemu v tomhle věřím.

    Nebavím se o tom, jestli má Lucid reálnou šanci sebrat Tesle zásadní podíl prodejů, ale má reálnou šanci jí sebrat auru nejlepšího elektromobilu na trhu.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: stále ještě neexistující auto za pět mega od výrobce, co zatím žádný auto nikdy nevyrobil, jako největší konkurence... ok. Tak hlavně že sem tesloautista, co si cvrnkne do kalhotek z každý nesmyslný fámy....
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Jenze oni to uz prodavaj nekolik let ... jeste pred tim nez to vubec byla beta. A lidi co si ten neexistujici produkt koupili ted kasirujou o dalsi prachy na HW update :D

    Aktualni produkcni verze neni schopna ani sama poradne jet rovne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale ono to nebude fungovat ani v Alfě, ten skok z "občas to nabourá" na "nikdy to nenabourá" není poslední 1% práce.

    A základní premisa "do not crash" je hezká, ale uživatelský videa ukazujou něco dost jinýho, pravidelně musí řidiči zasahovat, aby to nebouralo.

    Problém nejsou situace, kdy FSD ví, že neví. Problém jsou situace, kdy neví že neví, a těch je fakt hodně.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: lebo je to beta, ale predpokladam, ze co je to beta vedia iba IT nerdi :) a asi si to teda nevidel, lebo tam spominali zakladnu premisu "do not crash", ako klesa istota rozhodovania, tak auto spomaluje akcie na plyn a volant
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Četl jsi ten test? Mě právě přijde, že by se Lucid mohl docela chytnou. Kdo vyrábí baterky a kdo do toho investuje je koncákovi prdel, jde o to, že to cool vypadá a jezdí to líp než Model S Plaid+.

    A má to dojezd 800+ km.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nemám archaickou představu o FSD, vím, že to třeba 99% času umí jet samo, jen s rukou na volantu.

    Jenomže to je úplně nahovno, protože v tom 1% případů (nebrat za slovo s číslama, může to bejt 0,01%) to nabourá. Takže reálně celý slavný FSD neřeší VŮBEC NIC.

    Jakože absolutně. Ta věc je de facto k ničemu. Pořád to udělá chybu dost často na to, abys musel neustále sedět, koukat na silnici a mít ruce na volantu. Nemůžeš se věnovat ničemu jinýmu, nemůžeš si číst, koukat na film, nemůžeš bejt ožralej, musíš mít řidičák, musíš bejt bdělej, soustředěnej atd. Musíš de facto řídit.

    Akorát tím, že to "řídí samo", tě to ukolébá do nepozornosti a pak, až se mu něco "nepovede" tak ty nestihneš zareagovat a ta věc nabourá.

    Tady je docela dobře popsaný, v čem je problém:

    Tesla's AI Day Event Convinced Me They're Wasting Our Time
    https://jalopnik.com/teslas-ai-day-event-did-a-great-job-convincing-me-theyr-1847526454

    Ve zkratce – na současný technologický úrovni má smysl zabývat se dosažením Lev3/Lev4 autonomie na dálnicích a dalších vybraných místech, třeba i za pomoci chytrý infrastruktury. Učit auto jezdit "samo" po ulicích, kde ho musíš 100% času hlídat, je hezká technologická přehlídka, ale to je tak všechno.

    Celý to stojí na tom, že si Musk myslel, že to bude mnohem jednodušší než to je. A to už i přiznal.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: to si taky nemyslim
    z iphonu, kterej se i pres svou podradnost stal mezi urcitou skupinou lidi status symbolem, uz tez na nicmoc jinyho neprechazej.. proste jdu si koupit telefon = jdu si pro iphone.. jdu pro EV = jdu pro Teslu

    Lucid mi neprijde cool, nema marketing, pribeh, ani vzhled, aby zastinil i nejakou cinskou noname automobilku
    Fakt automobilka dotovana Saudama, co ted jeste snad ted stavi tovarnu nekde v Arizonsky pousti, a baterie bude dodavat tezce problematickej LG Chem

    Na druhou stranu Amici sou prave ta sorta, co nejlip prijme noname radoby premium veci, takze jim muzes prodavat nalesteny Kie jako premiovej Genesis a tak
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ak si nevidel, tak si pozri tesla AI day (staci tuto skrateny vycuc ak nechces pozerat 2 hodiny), aby si bol up-to-date, lebo mi pride, ze mas nejaku archaicku predstavu o FSD :)

    Tesla AI Day Highlights | Lex Fridman
    https://www.youtube.com/watch?v=ABbDB6xri8o
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Taky neříkám, že kvůli Lucidu zkrachuje nebo přijde o zásadní díl prodejů. Ale k bolehlavu stačí samotnej fakt, že Lucid Air je dost možná prostě lepší auto než Model S. Nebejt nejlepší je pro Teslu problém, a zvlášť je pro ní problém nebejt nejlepší cool elektrická startup automobilka.

    Přesně z důvodů, proč zákazníci Tesly přešli od tradičních automobilek k ní, budou náchylnější k tomu, přejít na další cool novou věc.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam