• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: Já hlavně nechápu, jak se jí při její výšce (tipuju 1,7m, vzhledem k ostatním osobám na fotkách) povedlo nevidět celých 9m před auto...
    SITH
    SITH --- ---
    DZODZO: ta jebka z roku 2008, kterou jela, to fakt nemá no
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    systemy na detekciu prekazky v merglu nezafungovali, asi by to musela byt vacsia prekazka, napr. hasicske auto na dialnici ci?

    Řidička luxusního SUV zabila holčičku na odrážedle, od soudu chtěla odejít bez trestu - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/krimi/clanek/ridicka-luxusniho-suv-zabila-holcicku-na-odrazedle-od-soudu-chtela-odejit-bez-trestu-40372148

    to na margo https://www.theverge.com/2021/9/14/22673497/tesla-nhtsa-autopilot-investigation-data-ford-gm-vw-toyota
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    Zajímavé srovnání běžných pneumatik a pneumatik pro EV: https://www.youtube.com/watch?v=gg5MdeC6qzI
    KEB
    KEB --- ---
    Z Enyaqu je papamobil. Papeže Františka vozí na Slovensku elektrické škodovky - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/ze-enyaqu-je-papamobil-papeze-frantiska-vozi-na-slovensku-el/r~ead251b8148611eca7d3ac1f6b220ee8/
    KEB
    KEB --- ---
    Baterie budoucnosti. Inovativní lithium-sirné akumulátory využívají českého patentu | Týdeník pro ekonomiku, politiku a byznys
    https://www.tydenikhrot.cz/clanek/baterie-budoucnosti-lithium-sirne-baterie-elektromobily
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak já věřím tomu, že to ta Tesla zrecykluje a to bez černoušků.

    Což je možná i eko, ale rozhodně ne levný.

    Ale normální automobilky pořád dělají věci, který se vesměs dají opravit.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to bude potom komicke sledovat ten marketing o tom ako su "green" ked budu servisy produkovat tony elektroodpadu co budu rozoberat az cernoskovia v Agbogbloshie :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nefungují ani jedním, naúčtujou si 2 000 euro za komponenty a 3 000 euro za výměnu :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: urcite neni, ale nevidel som faktury z autorizovaneho servisu, tak to neviem povedat akym sposobom operuju, tipujem ale ze tiez tym druhym, kedze to tvori vacsinu marze automobiliek
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Já furt nějak nechápu, v čem je v tomhle rozdíl u elektromobilů? Ono když se ti dneska rozbije na benzínovým S500 ten o něco menší displej, tak je to nějakej zásadní rozdíl?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Nerika se tomu Blokova vyjimka? Mam pocit, ze EU tohle dost resila
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: uvidime no - az sa pokazi na nejakom eqs ten giganticky display ci si servis nauctuje 10 euro za suciastku a 500 euro za pracu za vymenu toho jedneho kondiku alebo ci si nauctuju 2000 euro za komponentu celeho displeja a 100 euro za vymenu :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Je rozdíl mezi tím, že je nějaká oprava složitá (viz ta výměna žárovky) a že nejde. I u moderních aut si tu žárovku vyměníš, akorát u spousty z nich se s tím budeš mrdat dvě hodiny, protože musíš sundat šest jinejch věcí. Ale sundáš je.

    Rozdíl mezi Teslou a zbytkem není v tom, že dělá elektrická auta, ale v přístupu.

    Třeba VW a ostatní jeho značky má normálně servisní techniky schopný rozebrat baterku a vyměnit její komponenty, Tesla mění celou.

    A ad neautorizovaný servisy – téměř určitě budou, stejně jako dneska běžně servisy třeba repasujou turbodmychadla nebo jiný věci, který byly před pár desítkama let sci-fi.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no hl, v novsich autach uz si tiez sam nevymenis ani zarovku, tesla je tam uvedena ako paralela so smartphonom, kedze je prvy velky vyrobca elektromobilov, otazne ako sa k tomu postavia napr. nemecke automobilky, myslis, ze budu existovat neautorizovane servisy pre vsetky tie elektricke mergly a skodovky?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U aut je samozřejmě right to repair o dost zásadnější než u telefonů a podobně, a netýká se to jen elektromobilů. Ještě víc než aut se to ostatně týká třeba traktorů a podobný techniky, problémy s tím, že když si v USA koupíš novej traktor, tak na něm nic neuděláš bez toho, aby sis pozval technika s drahou diagnostikou, byly jedna z příčin zrodu tady těch snah.

    A Tesla je v tomhle ohledu samozřejmě naprosto příšerná.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U aut je samozřejmě right to repair o dost zásadnější než u telefonů a podobně, a netýká se to jen elektromobilů. Ještě víc než aut se to ostatně týká třeba traktorů a podobný techniky, problémy s tím, že když si v USA koupíš novej traktor, tak na něm nic neuděláš bez toho, aby sis pozval technika s drahou diagnostikou, byly jedna z příčin zrodu tady těch snah.

    A Tesla je v tomhle ohledu samozřejmě naprosto příšerná.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    okrajovo elektromobily, ale postujem hlavne z dovodu zamyslenia nad opravitelnostou elektrickych vozidiel, robia tam paralelu medzi elektronikou (mobily, tablety, laptopy) a elektromobilom, kde si vyrobca drzi nastroje a postupy u seba a nedava moznost tretej strane na opravu, pritom ich oprava vacsinou znamena vymena kus za kus, lebo je to rychlejsie a pre nich lacnejsie ako mat servisakov, ktori su schopni vymenit iba toho jedneho konkretneho svaba alebo ten jeden nafuknuty kondik na celej doske, ktory je pricinou problemu

    hovoria konkretne o tesle, ale rozmyslaju ako to bude u ostatnych vyrobcov ci to budu tiez kopirovat a jak moc je to zelene, ked miesto jednej malej suciastky sa zahodi cela velka komponenta

    An honest conversation with the man, the legend, Rich Benoit
    https://www.youtube.com/watch?v=gNKfzEiFcxk
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    uvidime kedy nas po serpentinach povozi supercruise v cadillacu

    [FSD Beta 10] Lombard St - San Francisco (0 interventions)
    https://www.youtube.com/watch?v=0Qxi8OhCmOI
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: no hej beriem to zo svojho hladiska, my ked jazdime tak so sebou nevozime pol obyvacky, ale tak 2 ruksaky a cestou od nasich bednicku s nabalenym jedlom, nafukovaci skakaci hrad do chorvatska si v tom sebou neodvezes to je pravda :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Taycan ma min mista nez Model 3, takze to "celkom" je dost relativni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam