• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Ta se ale dělá v podstatě jenom na papíře, tím že si výrobce nechá naměřit, že čip snese určité zatížení… Viz velmi rozšířený miltec atribut… Nic mystického…

    BOBASH: Zase tyhle Tvoje esoterický bláboly… Vlastnosti čipu jsou dány designem, jinak pak už jsou na waferu v podstatě jeden jako druhý, výjimky se zjistí hned - v PC světě jsou často vyšší i nižší řada jeden čip, jen s různou jakostí - a je celkem jedno, podle jaké normy se ta jakost zrovna třídí…
    Jinak jsou ty čipy ale náchylný na totožné věci - s jedinou výjimkou: 16nm (a vyšší) potřebují lepší SCC, zvlášť v případě vystavení radiaci na oběžné dráze…

    A samozřejmě, pro práci v sakofágu Černobylu by taky byla lepší 180 nm technologie, než 5nm technologie, bez ohledu na stínění…
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Tak, hlavně že ta pozastavená / zpomalená výroba nic nestojí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Teď to problém není proto, že tam použijou čip, kterej už prošel šílenejma a drahejma testama. Když použijou novej čip, tak musej ty testy udělat celý znovu, protože to není jako čip v mikrolnce, kterou můžeš zahodit, nebo v telefonu, kterej můžeš restartovat.

    A když to ty testy a normy nebude splňovat, tak se může stát, že to za pár let odejde. Což je buďto drahý pro automobilku, nebo blbý později pro uživatele.

    Běž se podívat na svýho Swifta a zamyslet se nad tím, jak dlouho a v jak těžkejch podmínkách funguje...
    KEB
    KEB --- ---
    JYRKA: Kdo by se tím zatěžoval... :-D
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Homologaci, certifikaci cipu podle automotive norem jsi nezanedbal?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Ne, éon času trvá, než korporátní struktura schválí změnu - pak už to půjde rychle, i pokud zvolí řešení na půl cesty - tj. něco primitivnějšího, ale s nivým čipem…

    A třeba ten čip ve dveřích "kterými se mlátí a zatéká tam" (a z nějakého zázračného důvodu to teď problém není), jde umístit do silikonového pouzdra, které pohltí otřesy a zabrání zatopení…
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Solar Panels Plus Farming? Agrivoltaics Explained
    https://www.youtube.com/watch?v=lgZBlD-TCFE
    KEB
    KEB --- ---
    HERR_FLICK: ok, já na to narazil, ale ještě neposlechl, takže znamenám si, že je to bullshit :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    pozeram ze ta krize s benom v UK nakopla predaj elektromobilov, za 09/2021 sa najviac predalo tm3

    UK new car registration data, UK car market - SMMT
    https://www.smmt.co.uk/vehicle-data/car-registrations/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    btw za září Francie 12,7% BEV a Německo 17,1% BEV (PHEV v obou nižší)
    PER2
    PER2 --- ---
    Tesla powered 1966 Chevrolet Impala review and test drive
    https://youtu.be/8McUViPbh6M
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Tak jiste, vsude se najde neco co se da vylepsit (nebo skoro vsude). O tom se ale nebavime, ze :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: mam aj storky od subdodavatelov pre koncern o tom ako su v caluneni sedaciek ostre hrany, ktore ta pri prudkom naraze pri havarii mozu bodnut do zad a prechadza im to kontrolou kvality, ale to nie je tesla, tak to by nebol dobry clickbait titulok do novin
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Zajimavy, ja myslel ze ty mazdy jsou celkem slusne udelany auta.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KEB: tvl rozhovor v duchu 5 minut židi 5 minut Hitler
    akorát tady to je 5minut Hitler a 5min Hitler, oba ve finálním stádiu demence
    Hned jak ten píčus začal s byrokracií sem si říkal, že to nebude dobrý
    Pak místo aby třeba argumentoval, že i v našich reáliích je celkový životní cyklus BEV několikrát ekologičtější, začne zcela mimo téma blekotat, jakmaj BEV jen samé výhody, o připojování do sítě, no a když začal o ekologických šílencích, co prosazujou větrníky, tak sem to vypnul, to se fakt nedalo
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: duct tape od vyroby ti kludne odfotim aj na svojej mazde
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: tak snad ta ducktape kterou je tam budou montovat bude drzet ;-)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Sef intelu ted v rozhovoru rikal že zadnej shortage neni, ze automobipkam vyrobi kolik cipu budou chtít. Problem je v tim ze do aut se davaj děsně jednoduch čipy který uz intel nechce vyrábět. Nové gen čipů zas ale automobilky neumí využít/ použit.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla měnila čipy

    Interestingly, Tesla disclosed that it managed to avoid being too affected by the chip shortage through pivoting to microcontrollers and developing new firmware to work with new chips from different suppliers.

    The company wrote in its shareholders letter:
    “In Q1, we were able to navigate through global chip supply shortage issues in part by pivoting extremely quickly to new microcontrollers, while simultaneously developing firmware for new chips made by new suppliers.”
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To je nejspíš logika za jejich uvažováním, pokud vím, tak se Elon jednu chvíli snažil nedat do Modelu 3 ŽÁDNEJ volant. Protože přece FSD.

    Akorát to FSD nějak pořád ne a ne fungovat...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To zní pekelně. Ale v žádným jiným autě jsem to neviděl, vždycky jsem zažil normálně celej sloupek řízení z LHD.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam