• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Neserou, mají loophole. Truck je pracovní auto, tedy má předpisy mírnější.

    Stačí zrušit loophole a pá pá Cybertrucku.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: CRAZY_IVAN: co se týče podvozku, tak tam bych dal skoro ruku do ohně, že komponenty budou zaměnitelné s novějšíma verzema
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: mam pocit, že si myslíš, že každej druhej den mění umístění šroubů na držení tlumičů a tlumiče samotné
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KULA: To právě není moc pravda. To elektrický, co se reálně prodává, už stojí podobně jako to benzínový.

    Elektrická F-150 stojí stejně jako benzínová, Enyaq stojí podobně jako Kodiaq, etc.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: A jak chceš dělat druhovýrobu na něco, co se x-krát v průběhu roku změnilo a ty nevíš kdy?

    O tomhle problému mluvím.

    Na americký auta jdou sehnat věci i po sto letech, protože jsou vzájemně kompatibilní a víš od kdy do kdy. Teď jsem tu v nějaký krabici našel dvě jakýsi uložení tlumičů nebo co to je. Je to na GM od 1950 do 1983 a na Odsmobile od 1943 do 1960.

    Tady budeš mít díl na Teslu Model 3 od 2. března 15:45 PM do 7. listopadu 7:30 ráno a jinej díl, kterej budeš potřebovat na stejnou opravu, bude zase od 18. května od 12:31 do 27. prosince 4:30...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Ale teď o tom debatovat mi přijde zase ztráta času, už jsi zopakoval to samé 10x
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ale třeba to bude tak jak řikáš, nebudou to moct smět prodávat ani v americe, ale zatim to vypadá, že jo, když pokračujou ve výrobě prototypů s daným designem, akorát kvůli legislativě přidali boční zrcátka.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: tak ještěže na to v americe serou :)
    KULA
    KULA --- ---
    BOBASH: jenže co se v benzínu prodává za 250 tisíc stojí milion v elektrice. Chápeš kam mířím?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: To nejsou pocity, to, že nesplní předpisy na ochranu chodců je poměrně jasnej fakt.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KULA: Ne, bilion je úplnej nesmysl i v tomhle případě.

    Toyota má tržní kapitalizaci 250 miliard dolarů. Vyrábí úplně všechny druhy aut plus kde co dalšího, a vyrobí těch aut 10 milionů ročně.

    Ještě jednou zopakuju, že Tesla má teď vyšší tržní kapitalizaci než 10 největších automobilek světa a není mezi 20.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    už teď si amíci podvozky tesel tuněj
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: zrovna u podvozkovejch dílů bych se nebál druhovýroby, na americký auta jdou tyhle věci docela sehnat i po sto letech
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jakejkoliv díl, kterej se může rozbít. Tedy cokoliv, co se může rozbít na normálním autě, mimo spalovacího motoru a převodovky.

    Typicky třeba všechno na podvozku, protože to bude odcházet rychlejc než na spalovacích autech. Brzdy, který budou odcházet pomalejc, ale budou. Všechny kraviny na elektriku, který běžně odcházejí už teď (kliky, Falcon doors...). Všechno další, co se v tom autě hejbe a může se rozbít.

    A samozřejmě motory a převodovky, protože už dneska jsou běžný Tesly, který mají třeba třetí elektromotor.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: elon vlastní doménu x.com a ta jeho druhá firma (konkurence paypalu) se tak jmenovala :)
    BOBASH: mě tohle co by kdyby založené na tvých pocitech ohledně cybertrucku moc nebaví, neni lepší se pořád neopakovat a prostě počkat na výsledky?
    KULA
    KULA --- ---
    BOBASH: poslyš, ten bilion, v okamžiku kdy vyjede jejich tahač, pak se přidá lorry na poslední míli, autobus a jako sladký závěr cybertruck, tak už to není tak nereálný, protože obšancují další tržní pozice.
    ICS
    ICS --- ---
    BOBASH: Doufal bych, že s omezením pohyblivejch dílů tam nebude moc věcí, co se ti takhle ochodí a posere, ne? a když, tak to bude pár kablíků, krabička, co dělá píp, nebo elektromotor. To jsou imho všechno věci, který (i díky tomu, že je to stavěný trochu jinak než standardní auto) půjdou vyměnit za jiný, funkčně podobný kus, ne?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: x-com?

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ano, zatím to tak vypadá, a určitě se jich poměrně dost prodá i v reálu, pokud někdy bude existovat sériová verze.

    Ale "celkem dost" může bejt taky 50 000.

    To, že milion lidí zaplatilo 100 dolarů vratný zálohy neznamená, že milion lidí koupí Cybertruck. Už vůbec to neznamená, že milion lidí koupí Cybertruck v podobě, ve který přijde a která bude téměř určitě:
    - výrazně dražší než Elon slíbil
    - výrazně později
    - bude vypadat jinak

    A taky bych se nedivil, kdyby to auto způsobilo, že v USA skončí výjimky z bezpečnostních předpisů pro trucky, protože to bude prostě nebezpečný pro okolí. A v tom případě celej Cybertruck končí a nepůjde prodat nikde.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Dej si taky poznámku do kalendáře, ať pak můžeš řikat "já vám to řikal" a už to pořád neopakuj, taky tu pořád dokola nemelu o tom, že nevidim budoucnost tesly jenom jako automotive firmu. Nopak by mě těšilo, kdyby Elon udělal, co někde označil jako dobrý nápad a to, že by spacex, teslu, boring a další dal pod mateřskou firmu X.com :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam