• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak jestli to bude řídit FSD, tak se to vyřeší samo, postupně všechny Cybertrucky nabouraj do betonovejch sloupů a bude...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: tak ještě, že bude mít tesla to FSD, který ty chodce uvidí a vyhne se jim! :))))

    (trigger point FSD pro vojtu spuštěn, teď si poslechneme něco o FSD) :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Ježiš, sto novejch a pořád se ještě točíte na tématu Která automobilka je nejhorší, a proč právě Tesla ?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Že Cybertruck může bejt auto, který jí zavře. Protože taková věc na silnici prostě nepatří.

    A ano, v případě Cybertrucku doufám, že se to stane, protože si opravdu myslím, že tohle by nemělo mít možnost legálně jezdit jako osobní auto.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: CRAZY_IVAN: to je všechno co by kdyby a nejhorší možnej scénář, kterej si můžu představit
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: mno, loophole zatim existuje, tak co řešíš?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    A místo starýho infotaimentu si tam prostě necháš dát novej, jako dělaj retrofity
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Neserou, mají loophole. Truck je pracovní auto, tedy má předpisy mírnější.

    Stačí zrušit loophole a pá pá Cybertrucku.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: CRAZY_IVAN: co se týče podvozku, tak tam bych dal skoro ruku do ohně, že komponenty budou zaměnitelné s novějšíma verzema
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: mam pocit, že si myslíš, že každej druhej den mění umístění šroubů na držení tlumičů a tlumiče samotné
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KULA: To právě není moc pravda. To elektrický, co se reálně prodává, už stojí podobně jako to benzínový.

    Elektrická F-150 stojí stejně jako benzínová, Enyaq stojí podobně jako Kodiaq, etc.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: A jak chceš dělat druhovýrobu na něco, co se x-krát v průběhu roku změnilo a ty nevíš kdy?

    O tomhle problému mluvím.

    Na americký auta jdou sehnat věci i po sto letech, protože jsou vzájemně kompatibilní a víš od kdy do kdy. Teď jsem tu v nějaký krabici našel dvě jakýsi uložení tlumičů nebo co to je. Je to na GM od 1950 do 1983 a na Odsmobile od 1943 do 1960.

    Tady budeš mít díl na Teslu Model 3 od 2. března 15:45 PM do 7. listopadu 7:30 ráno a jinej díl, kterej budeš potřebovat na stejnou opravu, bude zase od 18. května od 12:31 do 27. prosince 4:30...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Ale teď o tom debatovat mi přijde zase ztráta času, už jsi zopakoval to samé 10x
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ale třeba to bude tak jak řikáš, nebudou to moct smět prodávat ani v americe, ale zatim to vypadá, že jo, když pokračujou ve výrobě prototypů s daným designem, akorát kvůli legislativě přidali boční zrcátka.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: tak ještěže na to v americe serou :)
    KULA
    KULA --- ---
    BOBASH: jenže co se v benzínu prodává za 250 tisíc stojí milion v elektrice. Chápeš kam mířím?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: To nejsou pocity, to, že nesplní předpisy na ochranu chodců je poměrně jasnej fakt.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KULA: Ne, bilion je úplnej nesmysl i v tomhle případě.

    Toyota má tržní kapitalizaci 250 miliard dolarů. Vyrábí úplně všechny druhy aut plus kde co dalšího, a vyrobí těch aut 10 milionů ročně.

    Ještě jednou zopakuju, že Tesla má teď vyšší tržní kapitalizaci než 10 největších automobilek světa a není mezi 20.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    už teď si amíci podvozky tesel tuněj
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: zrovna u podvozkovejch dílů bych se nebál druhovýroby, na americký auta jdou tyhle věci docela sehnat i po sto letech
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jakejkoliv díl, kterej se může rozbít. Tedy cokoliv, co se může rozbít na normálním autě, mimo spalovacího motoru a převodovky.

    Typicky třeba všechno na podvozku, protože to bude odcházet rychlejc než na spalovacích autech. Brzdy, který budou odcházet pomalejc, ale budou. Všechny kraviny na elektriku, který běžně odcházejí už teď (kliky, Falcon doors...). Všechno další, co se v tom autě hejbe a může se rozbít.

    A samozřejmě motory a převodovky, protože už dneska jsou běžný Tesly, který mají třeba třetí elektromotor.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam