PSYCHO: No a to je právě vono. Ono opravdu leccos jde vytisknout, nebo vyfrézovat na CNC, nebo jinak vyrobit.
Ale vyrábět to one-off nebo v malý sérii je vždycky naprosto nechutným způsobem drahý. Tu kliku na Teslu, která stojí podle různejch zdrojů asi 20 tisíc korun s instalací a DPH, nejspíš nevyrobíš levnějc.
Auta starší 10 let, zvlášť ty co byly původem drahý, jsou přitom obecně závislý na dílech z levný druhovýroby. Spousta věcí, který na nový auto stojí desítky nebo stovky tisíc, se u aut 10+ let starých řeší dílem z druhovýroby nebo z vrakoviště, nebo nějakou kombinací.
Jenomže na oboje, jak na velkosériovou druhovýrobu (a koneckonců i malosériovou), tak na použití věci z vraku, potřebuješ dostatečnou kompatibilitu. Už teď to může být často problém, když se některý věci mění po letech a mění se třeba jindy typ motoru, potom typ převodovky, pak něco na podvozku – a najít, ze kterýho auta to bude pasovat, je složitý.
Ale s těma "dynamickýma změnama" u Tesel se ti může stát, že jsi úplně v prdeli a prostě nebudeš vědět. Nebo budeš zkoušet díly z pěti Tesel, aby to pasovalo.
A nebo budeš odkázanej na servis Tesly, kterej má zatím hrůzostrašnou pověst.
To všechno je problém, protože to snižuje životnost auta, snižuje to jeho dostupnost pro další majitele (existuje celej segment společnosti víceméně čistě závislej na dostupných ojetinách) a ve výsledku je to hrozně neekologický.