• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: prostě návrat ke starejm dobrej muscle car kořenům :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: To, co je poslalo do smyku, byl problém s ABS, ale jinak to auto má problém s tím, že prostě nebrzdí dost dobře na to, jak je rychlý – nemá to o moc lepší brzdy než normální Model S, což z toho v kombinaci s tím výkonem, co to má, dělá něco jako starej muscle car.

    A poslat na trh auto s výkonem hypersportu, ale brzdama starýho Dodge (a navíc s kreténskýma řidítkama, se kterýma je nemožný to ovládat v krizový situac) je prostě projev nezodpovědnosti.

    Model S je skvělý auto, Plaid je idiotskej a je ztělesněním všeho, co je s Teslou špatně (a co se očividně zhoršuje).
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    takže zase nepřeháněj :) u BMW za to dáš čtvrt mega a to jsou třeba jenom kotouče a destičky
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: nurb to dalo na normálních brzdách, pánové z tamtoho videa měli problém s abs.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: To je hezký, že když si k autu za 3,5 mega připlatíš dalšího půl mega, tak bude už i zvládat brzdit...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Problém není s Pepou, budou Pepové co mají papír na elektriku a budou v garáži skládat z pěti špatnejch baterek jednu dobrou a dvě úložiště do baráku.

    Problém Tesly není, že je elektrická, ale že je to nová automobilka. Nová automobilka na ICE auta (nebo nová na daným trhu) to má podobně těžký.

    Je to prostě běh na dlouhou trať, musíš toho spoustu vybudovat a udělat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Ne, ale má buďto 400 nebo 800 V, což bohatě stačí na to, abys to nerozchodil.

    Samozřejmě věci mimo motor/baterku může opravovat normální mechanik, to není problém.
    GOR
    GOR --- ---
    KEB: Hlavně BEV není elektrická lokomotiva a nemá na vstupním filtru 3 - 5 kV a předpokládám, že má odpojovač a vypínač (pokud nemá jen tavné pojistky) baterky.
    KEB
    KEB --- ---
    ADAM_SKIN: to je fakt, aspoň vyselektujeme ty neschopné :-D
    ADAM_SKIN
    ADAM_SKIN --- ---
    KEB: myslis, ze pepu bude trapit, ze nema na elektriku papir? zakladni znalost aby ho to nezabilo se nauci.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Mercedes-Benz teases upcoming hyper-efficient electric car with over 1,000 km (620 miles) of range - Electrek
    https://electrek.co/2021/11/25/mercedes-benz-teases-upcoming-hyper-efficient-electric-car-1000-km-620-miles-range/
    KEB
    KEB --- ---
    GOR: je otázka na co všechno může a bude ochoten si Pepa bez papírů na elektriku sáhnout.

    Nic to nemění na tom, že zbytek svojí profesionální kariéry můžou být Pepovi bev u zadele. I bez nich bude mít práce po kokot. Jeho syn už asi ne, ale Pepa bude v pohodě.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla offers $20k Model S Plaid Ceramic Brake Kit for optimized track handling

    For perspective, a Tesla Model S Plaid set the production vehicle record at the Nürburgring in Germany with a time of 7:30:909, running at 166.320 km/h (103.35 MPH). The Model S Plaid that set the record had zero modifications. “Completely unmodified, directly from the factory,” Elon Musk tweeted when the Model S Plaid set the record.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Hyundai Ioniq 5 vs Kia EV6: Electric DEATHMATCH!
    https://www.youtube.com/watch?v=9QSWMPb337c
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Kia EV6 and Hyundai Ioniq 5 battery overheating explained
    https://www.youtube.com/watch?v=YoWETRlSCoc
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Ano, a s desetiletou Teslou budeš jezdit k Pepovi nejspíš taky, pokud bude možný získat na Teslu servisní dokumentaci a půjdou objednávat díly.

    Ale pokud tě výrobce s novou Teslou za 2 miliony pošle k Pepovi, tak se mu na to vysereš a koupíš si ekvivalentní BMW nebo Mercedes s podobnými parametry za podobný prachy.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KEB: ne, je to údajně reálná záležitost.
    GOR
    GOR --- ---
    KEB: Kdyz k Pepovi prijedu s petiletym Citigo iV, ze mi tlucou silentbloky, myslim, ze je vymeni bez mrknuti oka a bude mu u prdele, jestli jsou pod haupnou tri hrnce nebo trakcni stridac a synchronni stroj.
    KEB
    KEB --- ---
    Takže ano, tvůj Pepa servisák zvládne opravit 50 aut měsíčně a stačí mu k tomu dílna s jámou nebo zvedákem, skříň nářadí a možná, jestli je hodně profi, vyvažovačka na kola nebo geometrie.

    Průměrný věk pepovy opravy bude kolik let? Osm, deset? Pojede k Pepovi někdo, kdo si koupil auto za mego a víc? IMHO těžko. Jak říkám, Pepa v klidu dožije aniž by se musel učit elektriku. Když k němu dojede nějaký zouvalec s bev, tak ho umaštěný Pepa s rukama od oleje a cigarem v hubě pošle pryč, že tohle nedělá. Na dvoře totiž má minimálně pět starých spalovaku ve frontě. Vidím to na servisu, kam jezdím já a to mají bratři vaclavicci velice Dobrou pověst a já zatím nemám, co vytknout a to tam servisuju třetí auto.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Ale já nikdy neřekl, že to není řešitelný.

    Já jsem jen řekl, že aby se Tesla dostala na úroveň BMW, tak jí čeká spousta práce a obrovský investice.

    Tady totiž mají někteří pocit, že stačí extrapolovat nárůst prodejů Tesly, čímž jim vyjde, že bude za 5 let velká jako Toyota, a že to ostatní "se nějak vyřeší".

    Jsem si jistej, že Tesla bude mezi top 10 největších automobilek světa a má šanci i na top 5. Ale v průběhu toho, stejně jako Tesla ovlivňuje automobilovej průmysl spoustou inovací, a dál ovlivňovat bude, se bude sama muset nechat ovlivnit zbytkem průmyslu a "zkonformnět" alespoň částečně, protože jinak to nepůjde.

    Fakt bych považoval za pravděpodobnej scénář, že se někdy v průběhu týhle dekády spojí s některou tradiční automobilkou (merger s VW, nákup Stellantisu nebo tak něco), Musk se půjde věnovat Marsu, protože tohle už bude moc obyčejnej byznys, a postupně bude konvergovat k "normálnější" automobilce.

    Podívej se na historii Citroenu, tohle bude trochu podobný.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Fajn, takze sme dosli k tomu, ze je to resitelny, jen je to narocny :) kupodivu.

    Uz to asi nema smysl dal rozvadet
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam