SHEFIK: Ale já nikdy neřekl, že to není řešitelný.
Já jsem jen řekl, že aby se Tesla dostala na úroveň BMW, tak jí čeká spousta práce a obrovský investice.
Tady totiž mají někteří pocit, že stačí extrapolovat nárůst prodejů Tesly, čímž jim vyjde, že bude za 5 let velká jako Toyota, a že to ostatní "se nějak vyřeší".
Jsem si jistej, že Tesla bude mezi top 10 největších automobilek světa a má šanci i na top 5. Ale v průběhu toho, stejně jako Tesla ovlivňuje automobilovej průmysl spoustou inovací, a dál ovlivňovat bude, se bude sama muset nechat ovlivnit zbytkem průmyslu a "zkonformnět" alespoň částečně, protože jinak to nepůjde.
Fakt bych považoval za pravděpodobnej scénář, že se někdy v průběhu týhle dekády spojí s některou tradiční automobilkou (merger s VW, nákup Stellantisu nebo tak něco), Musk se půjde věnovat Marsu, protože tohle už bude moc obyčejnej byznys, a postupně bude konvergovat k "normálnější" automobilce.
Podívej se na historii Citroenu, tohle bude trochu podobný.