• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: v -20°C na stojáka? Ok to mě zajímá. :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak ona nemusí pak vážit 600kg. Navíc se dá rozčlenit do segmentů.
    A složitý udělat na to stroj moc není. Ona ani ta benzínka není úplně jednoduchá stavba.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KEB: Víš kolik věcí se v autech už podřídilo?
    Krom vlivu britské koruny a Japonska kde byl standard nosit meč se všude jezdí v pravo :-)
    Někdy to nastalo ze dne na den.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no jenže Tesla samotná v průběhu příštího roku bude mít v oběhu 4 typy akumulátorů (18650, 2170, 4680 a LiFePo) a to jen na základě buněk. Teď ještě v každém autě je to jinak poskládané.

    Naopak VW bude mít 10 modelů (střelba od boku, BOBASH ví lépe) s v podstatě stejným akumulátorem, akorát jiné kapacity, protože jednotný podvozek.

    Ale jak říkal KEB, manipulace s 600 kilovou baterkou je o prdu, plus ty kontakty (je rozdíl vyměnit nabíječku na okraji auta, nebo v přední části a něco co je uprostřed ve "střevech" když se to porouchá-rozjede)
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Bavíš se o prodeji. To není to samé kolik jich jezdí. Víš kolik se prodalo na celém světě spalovacích aut? Mnoho miliard. a 1,6-1,9 miliardy jich je stále v oběhu.
    Tedy 17M je zatím stále nic. Druhá věc je fakt že to musíš ještě navíc podělit počtem typu akumulátorů. A to jsi pak v pr... :-)
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: obrovskej wallbox jsem zmiňoval přesně v tom kontextu jak říkáš. Hlavně proto, že tu furt poslouchám kolegu jak vypráví po telefonu klientům, že skutečně nepotřebujou 22kW wallbox na svojí i3 :-D
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: jak se ti líbí ioniq 5? oproti audi na meb?
    KEB
    KEB --- ---
    JIMIQ: ten argument vlastní baterky je blbost. Taky nevlastnis flašku od piva. Nekupujes baterku, ale elektriku v ní. Co je skutečný problém tohoto principu je ta manipulace. Bude to těžké a velké. Takže to bude muset být hranol něco jako dvě baterie do kamionu za sebou a to auto podle toho bude vypadat, to znamená hnusně. Takže by úplně odpadla designová různorodost, protože by se tomuhle standartu museli všichni přizpůsobit od Audi až Volvo. U osobáků je to blbost.

    Ale kamióny jsou něco jiného, tahače vypadají stejně všechny skoro stejně, tam by to mohlo dávat smysl i kvůli rychlosti. Ale zase to znamená přijmout jednotný standard a to by museli tlačit politici a to se nestane :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Ten obrovskej wallbox to není mé slovní spojení, to jsem zde převzal, a předpokládám že obrovskej bylo myšleno jako tok nikoli velikost :-)

    JIMIQ: Jo v tom si taky dělám iluze. Podle mě pokud bude tarif třeba na zelenou energii (v době kdy svítí) a pak dražší z konvenčních zdrojů, bude ta motivace lidí někde jinde. A budou navíc platit skutečnou spotřebu. Pro regulaci sítě to pomůže víc než cokoli jiného.

    Stejně tak pokud tě natankovat elektromobil přijde v době kdy je bezemisní přebytek zlomek ceny než když to pojede z uhlí.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: jinak 17M dobíjecích aut je pár? A příští rok se prodá dalších 10M a 2023 15M, to už bude celkem 42M, z toho dejme tomu 28M BEV. A swapovací stanice ve velkým furt nebudou existovat...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: přesně tak. Myslím že těch 7,2kW což bývaj palubní nabíječky na střídavý proud je v pohodě dostačujících. Nikdy bys neměl jít na nulu, takže dejme tomu v nouzi ti zbyde 10%, to je 7,5kWh a potřebuješ dobít 67,5 a to jen v případě, že další den potřebuješ ujet zase 500 a víc km. Prostě extrémně okrajový případ. A když už jedeš 500km tak se v půlce na 20 minut stavíš na dobití a přečteš si zprávy, jestli nevznikla nová varianta covidu nebo nezačala třetí světová, případně projedeš nyx abys zjistil jestli tu někdo nešíří dávno vyvrácené elektromobilové mýty :D
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: a maníci stále vesele jezdí a všichni jsou spokojení :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Hele, když speciálně kvůli tobě vybiju do mrtva Ioniq 5 a natočím ti video, jak ho nabíjím z nuly, uznáš, že meleš kraviny o věcech, kterým nerozumíš, a přestaneš votravovat?
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ICS: Ne všechno máme blízko, stavebko je pohůdka a nic tu netrvá. :-) Nyx místo kde jsou lidi odtrženi od reálného světa.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: No protože jich je pár. Ta doba teprve přijde. když zrovna daty v auditku někdo přišel s nesmyslem, že ti přijedou dva maníci s vozejkem dobýt auto na ulici a pak odjedou a přijedou až se to nabije, tak tohle je proti tomu ekonomický zázrak :-D


    DZODZO: jo na D02 Ještě jsi mohl mít D01 :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: K nám to dojde, až to bude potřeba. Zatím jsou Ionity vždycky poloprázdný.

    A už teď se objevujou docela velký:

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: v dielni mam nejaku trojfazovu zasuvku, teraz neviem ci tam ma 4 alebo 5 tych paliciek, tak ale aj 9,5kW to mas 80% zo 75kWh je 60% to je za nejakych 6,5 hodiny nabite :)
    ICS
    ICS --- ---
    FORTRESS: Tak u nás je naštěstí všechno blízko všemu, takže se NIMBY moc řešit nemusí, ne? :) Ale je to samozřejmě jeden z důvodů, proč stavební povolení na dobíjecí bod trvá vydat rok a půl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Wallbox není obrovskej, je to obvykle krabice na zeď velikostí cca odpovídající karmě do koupelny (karmě, ne boileru).

    75 kWh baterku (což je skutečně u dnešních elektromobilů standard a taky nadále bude) nabiješ při 11 kW, což utáhne ještě relativně běžnej jistič, v pohodě přes noc i z téměř nuly do téměř plna.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: s chytrým elektroměrem půjde udělat reálná hodinová sazba, některá tepelná čerpadla už se umí připojit na internet a přečíst si ceny elektřiny a podle toho natopit taktovací nádrž (akorát dodavatel elektřiny to nebere v potaz, zatím)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam