• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CUKI: Jo, to s tebou souhlasim.
    Mimochodem, rozdil mezi drahou a levnou energii je nekonecna, protoze se obcas prodava elektrina za zapornou cenu.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JYRKA:
    JYRKA:
    Vím, ale určité řešení přebytků to je. Ostatně některé FVE i u nás to chtějí rozjet. Protože si dobře uvědomují, že abychom vytěžili slunce co se dá, je potřeba mít velké přebytky. O přečerpávačkách taky nikdo nepochybuje a účinnost je stejně na h....

    Musíme si uvědomit, že rozdíl mezi levnou a drahou energií bude brzy chtě nechtě třeba víc než desetinásobek.

    Ale je jasné, že vodík je řešení jen pro velmi malou část trhu.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Vodík nejdřív musí nachytat hipstery jako EV.

    JaK tO cHcEš TaNkOvAt KdYž To Má JeN NeVeŘeJnOU nAbÍjEčkU v NeRaToVicÍch
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    JYRKA: syntetickej metan by měl mít celkovou efektivitu teoreticky někde kolem 65%, prakticky jsme na 50%
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Precti si neco o ucinnosti tohoto reseni a pak zjistis, ze precerpavaci elektrarny, zavazi v dolech nebo baterie jsou efektivnejsi.
    Solar-to-Hydrogen Tech Sees "Remarkable" Efficiency Jump - IEEE Spectrum
    https://spectrum.ieee.org/solar-to-hydrogen-remarkable-efficiency-jump
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CUKI: Skvely napad! Vis, jak se vyrabi a skladuje vodik? Neboti to jen tak prislo a tak jsi to napsal?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: To je hodně divný, to by ten Enyaq musel žrát skoro 40 kWh/100 km. Normálně žere na dálnici v týhle rychlosti lehounce přes 20.

    Takže by topení sežralo 18 kWh/100 km? Což by při dálniční rychlosti znamenalo příkon topení tak 15-20 kW?

    Tam je něco blbě. Zkusím se trefit zápůjčkou dalšího Enyaqu do zimy a uvidíme.
    CUKI
    CUKI --- ---
    Jo ten vodík je asi za současných podmínek střelba vedle. Na druhou stranu pominu li skleníkový problém, tak mi to přišlo právě jako ideální doplněk k navýšení FVE. de facto by to fungovalo jako akumulace přebytků.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CRAZY_IVAN: Honda E Van :)
    CAL
    CAL --- ---
    Zrovna k tématu vodíku: https://twitter.com/Jan_Svetlik/status/1471029350137057290. Chvilku jsem se vyděsil, že mám mrtvici. Ten text dokázal bez jediného špatného slova přesně vystihnout rozpačitý dojem z vodíkových technologií. Svým způsobem geniální.
    TUHO
    TUHO --- ---
    CUKI: k ty tpyote je hafo clanku a long readu: tldr spatne si vsadili a potom uz nebyla jednoducha cesta ven…

    Toyota bet wrong on EVs, so now it’s lobbying to slow the transition | Ars Technica
    https://arstechnica.com/cars/2021/07/toyota-bet-wrong-on-evs-so-now-its-lobbying-to-slow-the-transition/
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Mě hlavně překvapuje že jsou v elektromobilitě tak pozadu. Na to že od začátku devadesátých let drželi prim s hybridy, ale pak se najednou stáhli a dělali jako by nic. Nebo se mi to zdá?
    Stále se drží NiMh baterií a investují šílené prachy do výzkumu. přitom jejich prototyp má jen 200 cyklů...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Toyote po peti letech konecne prisla analyza? :D
    CUKI
    CUKI --- ---
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    CUKI: Tak v nedeli to neni az zase tak divny.
    CUKI
    CUKI --- ---
    FORTRESS: Tak za mě je to hoax už jen kvůli tvrzení:" D1cka temer prazdna, na dalnici rychlost 100-130 km/h"
    :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: moze mat vadny kus, z jedneho dojmu sa tazko robi statistika
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    CUKI: A to jsem si myslel že tu majitel plive hoaxy.

    "Mam taky Enyaqa 80, ale vcera (nedele 24.10.) me spotreba hoodne prekvapila. Sel jsem z Prahy, vyjizdel jsem z garaze (teplota v garazi cca 15st.) s baterkou nabitou na 90%, dojezd dle vozu 402km. Vychazel jsem rano v 5, D1cka temer prazdna, na dalnici rychlost 100-130 km/h (vetsinou kolem 120), teplota 0 az -4. Byl jsem sam a nastaveno topeni na 21-22 st. a sedacku jsem mel nastavenou na vyhrivani na nejnizsi stupen na mozna polovine trasy, zbytek bez vyhrivani. Vuz mam i s priplatkovym tepelnim cerpadlem. Temer jsem nedojel ani do Brna (bylo to celkove 215km). V Brne jsem mel 8% a dojezd 20km, pricem jsem ke konci musel zpomalit na 105-110, aby jsem vubec dojel. Pokud zima znizi dojezd na polovinu deklarovaneho dojezdu, neco je spatne.
    Pred ani ne mesicem vuz dokazal s baterii nabitou na 90% dojet 400km po te same trase v zasade tou samou rychlosti po D1. Vidim, ze zima a topeni bude znamenat vyrazne zkraceni dojezdu."
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Jak jsme, myslím že tady, řešili recyklaci

    Why Wind Turbines Blades Are So Hard to Recycle | World Wide Waste
    https://www.youtube.com/watch?v=knX7NkJILhs
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam