• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    JYRKA:
    JYRKA:
    Vím, ale určité řešení přebytků to je. Ostatně některé FVE i u nás to chtějí rozjet. Protože si dobře uvědomují, že abychom vytěžili slunce co se dá, je potřeba mít velké přebytky. O přečerpávačkách taky nikdo nepochybuje a účinnost je stejně na h....

    Musíme si uvědomit, že rozdíl mezi levnou a drahou energií bude brzy chtě nechtě třeba víc než desetinásobek.

    Ale je jasné, že vodík je řešení jen pro velmi malou část trhu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CUKI: Skvely napad! Vis, jak se vyrabi a skladuje vodik? Neboti to jen tak prislo a tak jsi to napsal?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: To je hodně divný, to by ten Enyaq musel žrát skoro 40 kWh/100 km. Normálně žere na dálnici v týhle rychlosti lehounce přes 20.

    Takže by topení sežralo 18 kWh/100 km? Což by při dálniční rychlosti znamenalo příkon topení tak 15-20 kW?

    Tam je něco blbě. Zkusím se trefit zápůjčkou dalšího Enyaqu do zimy a uvidíme.
    CUKI
    CUKI --- ---
    Jo ten vodík je asi za současných podmínek střelba vedle. Na druhou stranu pominu li skleníkový problém, tak mi to přišlo právě jako ideální doplněk k navýšení FVE. de facto by to fungovalo jako akumulace přebytků.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CRAZY_IVAN: Honda E Van :)
    CAL
    CAL --- ---
    Zrovna k tématu vodíku: https://twitter.com/Jan_Svetlik/status/1471029350137057290. Chvilku jsem se vyděsil, že mám mrtvici. Ten text dokázal bez jediného špatného slova přesně vystihnout rozpačitý dojem z vodíkových technologií. Svým způsobem geniální.
    TUHO
    TUHO --- ---
    CUKI: k ty tpyote je hafo clanku a long readu: tldr spatne si vsadili a potom uz nebyla jednoducha cesta ven…

    Toyota bet wrong on EVs, so now it’s lobbying to slow the transition | Ars Technica
    https://arstechnica.com/cars/2021/07/toyota-bet-wrong-on-evs-so-now-its-lobbying-to-slow-the-transition/
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Mě hlavně překvapuje že jsou v elektromobilitě tak pozadu. Na to že od začátku devadesátých let drželi prim s hybridy, ale pak se najednou stáhli a dělali jako by nic. Nebo se mi to zdá?
    Stále se drží NiMh baterií a investují šílené prachy do výzkumu. přitom jejich prototyp má jen 200 cyklů...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Toyote po peti letech konecne prisla analyza? :D
    CUKI
    CUKI --- ---
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    CUKI: Tak v nedeli to neni az zase tak divny.
    CUKI
    CUKI --- ---
    FORTRESS: Tak za mě je to hoax už jen kvůli tvrzení:" D1cka temer prazdna, na dalnici rychlost 100-130 km/h"
    :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: moze mat vadny kus, z jedneho dojmu sa tazko robi statistika
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    CUKI: A to jsem si myslel že tu majitel plive hoaxy.

    "Mam taky Enyaqa 80, ale vcera (nedele 24.10.) me spotreba hoodne prekvapila. Sel jsem z Prahy, vyjizdel jsem z garaze (teplota v garazi cca 15st.) s baterkou nabitou na 90%, dojezd dle vozu 402km. Vychazel jsem rano v 5, D1cka temer prazdna, na dalnici rychlost 100-130 km/h (vetsinou kolem 120), teplota 0 az -4. Byl jsem sam a nastaveno topeni na 21-22 st. a sedacku jsem mel nastavenou na vyhrivani na nejnizsi stupen na mozna polovine trasy, zbytek bez vyhrivani. Vuz mam i s priplatkovym tepelnim cerpadlem. Temer jsem nedojel ani do Brna (bylo to celkove 215km). V Brne jsem mel 8% a dojezd 20km, pricem jsem ke konci musel zpomalit na 105-110, aby jsem vubec dojel. Pokud zima znizi dojezd na polovinu deklarovaneho dojezdu, neco je spatne.
    Pred ani ne mesicem vuz dokazal s baterii nabitou na 90% dojet 400km po te same trase v zasade tou samou rychlosti po D1. Vidim, ze zima a topeni bude znamenat vyrazne zkraceni dojezdu."
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Jak jsme, myslím že tady, řešili recyklaci

    Why Wind Turbines Blades Are So Hard to Recycle | World Wide Waste
    https://www.youtube.com/watch?v=knX7NkJILhs
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN: ty pickupy vypadají dobře :-)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Rád sleduju různé přestavby. Škoda že u nás na tyhle přestavby ze starých pekáčů na elauta. Nikdy nebude legislativa.
    Tohle:
    200kwh baterie, dojezd cca 300miles, 0-60mph 5.5sec

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CUKI: :-(
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: ...do kterého půjde variabilně přidávat baterie pro prodloužení dojezdu.
    Proč jen ty auta jsou tak hnusné? :-(
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam