• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: No hmotnost má na spotřebu zásadní vliv. Aerodynamika sice kvadraticky se vzrůstající rychlostí. Ale hmota je hmota. Trochu sice pomůže lepšímu kontaktu z vozovkou, tedy úplně přímka to není, ale moc se to na odchylce neprojeví.
    To že je to u nějakého auta tak a u jiného jinak je spíše v ostatní konstrukci, tak jak píšeš.


    BOBASH: že bych se někdy s tebou na něčem shodnul, to je skoro zázrak :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Cybertruck má spoustu potíží, ale tenhle počítačovej obrázek mezi ně opravdu nepatří.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LA_PIOVRA: No jako třeba odkládací prostory tam jsou docela nahovno, ale to je něco jinýho než "vevnitř malý" auto. Samozřejmě velký SUV jsou prostornější, hlavně na vejšku, ale na poměry běžnejch sedanů/kombíků je to úplně v pohodě. Pětkový BMW, éčkovej Mercedes, Volvo V90 a tak jsou srovnatelný auta.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Cybertruck ma potize

    800 HP Thundertruck Concept EV Uses Solar "Batwing" to Charge Off-Grid - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/12/29/800-hp-thundertruck-concept-ev-uses-solar-batwing-to-charge-off-grid/
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    BOBASH: zdaleka 2m nemam:)
    mala celkove ve smyslu prostoru, zevnitr moc zaobleno, malo pocit jako v pokojicku, moc jako v letadle;)
    Ale ja jsem fakt asi deformovanej tema krabicema navic vyssima, co v nich ješte mam nahazeny vsemozny kramy atd.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LA_PIOVRA: V jakým směru malá? Pokud nemáš dva metry, tak si v pohodě sedneš sám za sebe. A kufr to má taky jako éčko.
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    BOBASH: mne ta S Tesla prisla k nepouziti mala uvnitr, urcite mensi nez MB E. Je fakt, ze do kufru jsem se nedival, jen to chvili ridil (a bal se, abych to nerozbil) plus mne "vsechny" auta prijdou maly. Jsem na opacnym konci co pan jiny kolega tady, co mu vse prijde zbytecne velky.

    Mne prave prijde, ze to miri na freaky co doted kupujou tesly, protoze cool, technologie atd.
    Davcalo by mi smysl, aby to stalo 2.5-3
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: urcite si pamatujes VW XL1, skoda ze to nedotahli do plne serioveho 4mistneho auta bez dieslu, ale asi by to ani ve velke serii neslo o moc zlevnit
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LA_PIOVRA: Tesla je vevnitř docela prostorný auto, odpovídá minimálně eskovýmu, spíš éčkovýmu Mercedesu. Navíc má poměrně obří kufr a je to liftback, takže je do toho kufru dobrej přístup.

    Tohle vypadá že bude spíš takový "čtyřdveřový kupé".

    Reálnej důvod nekoupit si Teslu bude spíš příští generace EQE, která bude vycházet z tohohle, ale bude v "použitelnějším" provedení.

    A kolik to může stát – čert ví, bude to technologicky vrcholnej produkt od Mercedesu. Může se stát že za to budou chtít 2 miliony aby toho prodali hodně, a nebo že to bude "halo car" za 5...
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    BOBASH: najana, kurevsky mala je vevnitr i ta S Tesla, navic vypada z venku jak korejsky auto stredni tridy z 2005 a tak vubec. Ale ridit ji se mi libilo, to ano.
    Kurevsky draha je taky, kolik ten MB muze stat, imho zas o tolik vic ne, nebo se pletu?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LA_PIOVRA: Ten Mercedes bude za prvé nejspíš kurevsky drahej, za druhý bude dost možná malej uvnitř, protože je strašně placatej. A nejspíš nebude nijak úžasně rychlej.

    Ale jako jo, koupil bych si ho radši než Teslu :)
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    BOBASH: koukam na to EQXX a ty obrazky jsou moc hezky. Pokud to bude mit slibovany parametry a vzhled, nechapu, proc by pak nekdo kupoval Teslu S (pokud neni principiálni fanda znacky).
    Jen to neni pro mne, po prechodu od Land Cruiseru do Q7 se mi ta Q7 zda pro vse, co vozim (klec na dva psy, kocarek, detska sedacka)
    zda tak tak velka aby to nebylo jak v tetris se tam vejit.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    STETKINS: Jak zmenšili? Dyť menší je jen výška. Pořád je to auto jako kráva.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STETKINS: Multivan se oddělil od Transporteru a Caravelle, pro ty, kdo chtěj osobní verzi dodávky, bude určitě nějaká luxusnější verze Caravelly. A nástupce T6.1 bude, akorát to bude Transit...
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    BOBASH: Mně se to taky docela líbí. Jen se bojím stejné věci jako ty. Prostě už to nebude Téčko a už i multivan mi zmenšili :-(
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Mě se to teda líbí furt stejně a tomu konceptu je to pořád extrémně podobný – akorát ty maskovaný prototypy byly hnusný, protože tam měly nafejkovaný hrany v místech kde je reálný auto kulatý.

    Až tohle nebude v maskování, ale v tom dvoutónu jako koncept, tak to bude vypadat super.



    Jestli mě na tom něco sere, tak to, že to kvůli MEB platformě bude mít relativně dlouhou část čumáku nevyužitou a nebude to reálně až tak moc "dodávka" jako spíš stylový MPV.

    Ale furt si dokážu představit si to koupit.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Pod 10 kWh/100 km v dálničních rychlostech se má dostat Mercedes EQXX. Ale to taky bude nejaerodynamičtější auto v historii a výsledek extrémního a drahýho vývoje úplně všeho co v něm je.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Při konstantních 80 km/h je váha úplně jedno.

    Průser tý A2 bude, že bez tepelnýho čerpadla a podobných vychytávek, ti na prvních kilometrech v zimě (a takový auto nejspíš bude jezdit spíš krátký trasy, takže "první kilometry" budou často i ty poslední) bude klidně žrát 30 kWh/100 km.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ne, takhle ta přímá úměra nefunguje.

    Co tam máš špatně:

    1) Spotřeba auta není přímo závislá na hmotnosti, ale taky na aerodynamice (což mimochodem není jen koeficient, ale koeficient krát čelní plocha, kterou má A2 docela velkou). V nízkých rychlostech jde primárně o hmotnost, ve vyšších konstantních rychlostech naopak nemá hmotnost téměř žádný vliv.

    2) Výkonná benzínová auta "žerou" výrazně víc kvůli tomu, že výkonný motor je v režimu nízkého výkonu extrémně neefektivní, ne kvůli svojí velikosti.

    U elektromobilu to tak není. Nejvýkonnější a nejslabší verze téhož auta mívají spotřebu lišící se třeba o 10%, málokdy o 20.

    Základní BMW 520i bude jezdit v nějaké hypotetické kombinaci třeba za 7 litrů (udávaná spotřeba dle WLTP 6,3 litru), M5 má udávanou v kombinaci 10,5 l/100 km, rozdíl mezi udávanou a reálnou bude navíc ještě větší.

    Základní Model S a Plaid nebo základní Taycan a Taycan Turbo přitom mají spotřebu a dojezd téměř identickou.

    3) U elektromobilů je menší rozdíl ve spotřebě dokonce i v závislosti na velikosti. Zatímco Panamera Turbo "žere" třeba 3x víc (v reálu spíš 5x víc) než třeba Peugeot 208, Taycan Turbo "žere" třeba o 20 % víc než e208. A to tomu Peugeotu ještě fandím, v testu na Auto.cz jim to žralo 20 kWh/100 km při 110 km/h po dálnici, Taycan Turbo to dá za míň.

    A navíc se pořád bavíme o elektromobilech, který jsou továrně vyvinutý a mají výborně odladěný takový ty věci jako topení a rekuperaci.

    Tvoje hypotetická "A2 e-tron" to bude mít buďto neodladěný a bude mít primitivní topení bez tepelnýho čerpadla, nebo bude krutě drahá.

    Při vývoji takovýhle úpravy právě narazíš na to, že vývoj čehokoliv pro kusovou stavbu je PEKELNĚ drahá záležitost, pokud si to nebudeš stavět sám jako hobby. Na což bys potřeboval bejt výbornej automechanik a špičkovej elektrotechnik v jednom.

    Občas sem možná ještě nakoukne MIRA9, kterej si doma postavil elektrickou Mazdu RX-8. Ten by ti určitě povyprávěl o tom, kolik času a peněz taková sranda stojí. A když přepočítáš čas někoho odpovídající kvalifikace na peníze, tak ti z toho vyjde nějaká naprostá obludnost.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JIMIQ: Což ale vzato do důsledků podporuje moje čísla…

    Ten Ionic má podobné cD jako A2 1,2 TDI (0,24 vs. 0,25) a váží cca 170% toho, co A2, přičemž lze očekávat že s 80kg baterií + výztužemi by se elektrifikací váha lehce zvedla, třeba o 100 kg, tj. Ionic už by byl jen o ~150%, ale stále těžší…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam