• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Tak jsi si odpověděl sám BOBASH:
    Auta mají v sobě spoustu hovadin které tam nechci. Pípá to když couváš, když nemáš pásy, místo z okna koukáš do kamer. Stejně tak to řídíš. Nejde o to že by to jezdilo za tebe. Ale dvoulitrový motor má v tom tanku šílenou odezvu. Když řídím malé lehké auto klidně i s titěrným motorem, je to prostě úplně jiný pocit. Ty tanky prostě nereagují na změny na vozovce / terénu. Tatímc u toho malého lehkého auta přesně poznáš kde jsi. Nejvíc je to cejtit v terénu.

    Jasně přijde doba, kdy auto žádné okna mít nebude všechno pojede na kamerách které asi sám nemusíš sledovat, ale chci takovou dobu vůbec zažít?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: (a že by ix35 "řídila za tebe"? jakože v čem? je to docela starý auto, to nedělá samo skoro nic)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Psa nebo kočku nevidíš ani z většiny starších aut. Od toho jsou dneska už v každým normálním autě kamery.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Mě vaděj spíš ty malé zadní okýnka, často a hodně couvám, přes zrcátka neuvidíš psa nebo kočku...
    Teď jsem jezdil chvíli s Opel Mocca, sice malé autíčko mnohem menší uvitř než můj Yaris, ale dozadu prostě vidět není. A to je spíš s těch lepších SUV. I35. H IX35 na tom byl ještě hůř...
    Pak jsem přesednul do 205ky a cítil jaký je rozdíl když za tebe řídí auto a nebo ty :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Škoda Vision X byl koncept pro Kamiq. Že to mělo nejpodivnější pohonný ústrojí který v tu chvíli inženýři dokázali vymyslet bylo hádám spíš o tom, že se v konceptech chtějí předvádět.

    Že by reálně chtěli postavit hybrid s elektromotorem vzadu a ještě na plyn považuju za dost bláznivou myšlenku.
    KEB
    KEB --- ---
    Elektřina versus zemní plyn. Ukončí VW výrobů vozů na CNG?
    https://www.garaz.cz/clanek/zabije-elektromobilita-pohon-na-zemni-plyn-cng-21003643

    Předpokládám že škoda vision x, jako koncept hybridu na CNG šla asi do kytek.

    Btw tak dva roky dozadu vzpomínali jeden moldavec, že jeho kámoš taxikář si nechal na CNG předělat hybridní Toyotu :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Na tohle jsem si před lety stěžoval taky, ale buďto už jsme si zvykli, nebo se automobilky víc naučily dělat auta ze kterých je vidět. Nejspíš asi kombinace, přijde mi, že nový auta už zase nemají tak gigantický A-sloupky jako bylo zvykem na předchozím přelomu dekády.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Meanwhile in NY

    NYPD buys 184 Ford Mustang Mach-E, approves option to buy 250 Tesla Model 3s - Electrek
    https://electrek.co/2021/12/30/nypd-buys-184-ford-mustang-mach-e-approves-option-buy-250-tesla-model-3/
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: To jn k té super bezpečnosti:
    Auta jsou bezpečná, je z nich ale mizerně vidět - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/testy-adac-na-vyhled-z-vozidel.A130619_170055_automoto_fdv
    KEB
    KEB --- ---
    ELIJEN: IMHO to škoda není :-D
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    KEB: Skoda, ze ne v CR.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    JIMIQ: to není pravda, záleží samozřejmě na každám modelu a naložení, ale valivej odpor překonává odpor vzduchu někde kolem 50-90 kiláků/h.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: myslim ze pri treba 80km/h to bude neco jako ze celkovy valivy odpor bude treba 5% spotreby. Cili kdyby auto vazilo dvakrat tolik a jonak bylo stejne tak by se spotreba zvedla o 5%
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Uzitkove vozidla velku cast dna stravia postavanim co by sa eventuelne mohli nabijat (u tych popelarov to je ine, tam vacsinu casu postavaju u popelnic)

    US Transit Buses Idle For 3.7 Hours Out Of 9 Hours Per Day — New Study - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/12/29/us-transit-buses-idle-for-3-7-hours-out-of-9-hours-per-day-new-study/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Hmotnost má vliv když akceleruješ, tedy třeba po městě je zásadní.

    Při jízdě ustálenou vyšší rychlostí vliv TÉMĚŘ nemá.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: No hmotnost má na spotřebu zásadní vliv. Aerodynamika sice kvadraticky se vzrůstající rychlostí. Ale hmota je hmota. Trochu sice pomůže lepšímu kontaktu z vozovkou, tedy úplně přímka to není, ale moc se to na odchylce neprojeví.
    To že je to u nějakého auta tak a u jiného jinak je spíše v ostatní konstrukci, tak jak píšeš.


    BOBASH: že bych se někdy s tebou na něčem shodnul, to je skoro zázrak :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Cybertruck má spoustu potíží, ale tenhle počítačovej obrázek mezi ně opravdu nepatří.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LA_PIOVRA: No jako třeba odkládací prostory tam jsou docela nahovno, ale to je něco jinýho než "vevnitř malý" auto. Samozřejmě velký SUV jsou prostornější, hlavně na vejšku, ale na poměry běžnejch sedanů/kombíků je to úplně v pohodě. Pětkový BMW, éčkovej Mercedes, Volvo V90 a tak jsou srovnatelný auta.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Cybertruck ma potize

    800 HP Thundertruck Concept EV Uses Solar "Batwing" to Charge Off-Grid - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/12/29/800-hp-thundertruck-concept-ev-uses-solar-batwing-to-charge-off-grid/
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    BOBASH: zdaleka 2m nemam:)
    mala celkove ve smyslu prostoru, zevnitr moc zaobleno, malo pocit jako v pokojicku, moc jako v letadle;)
    Ale ja jsem fakt asi deformovanej tema krabicema navic vyssima, co v nich ješte mam nahazeny vsemozny kramy atd.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam