COMODOR_FALKON: Jenže tenhle "extrémní" nájezd je právě na ty km prostě ten nejideálnější. Ale to ty si nikdy nepřiznáš.
A netvrdím že to bude problém třeba za 10let budeme mít nějakou revoluční technologii, ale já mám jen velmi zdravý náhled na to že to tak není. Proto o takových věcech které přijdou nejpozději zítra, jsem se učil v minulém miléniu na škole. Od té domy uběhlo spousta vody, ale nic se neděje. Přitom kdybychom vycházeli z predikcí musela by ta Tesla dneska ujet 1000km na jeden 18650 článek :-)
Tvé výpočty jsou pěkné a krátkém horizontu pěkně vycházejí, dalo se to dokonce napsat ještě odvážněji, ale má to jedno velké ALE. Nesmíš totiž nikdy vycházet na počátku intervalu z technologie která není zaběhlá (a cena nepochází ze stejného segmentu trhu), tak jako na konci tvého intervalu. Protože pak porovnáváš neporovnatelné hodnoty zatíženy obrovskou chybou. Dalo by se postupovat, tak že budeš porovnávat technologie ve stejné fázi vývoje, ale to se dá s větším úspěchem použít až když je obojí ve velké sériové výrobě. To pak jde třeba i napříč technologiemi.
To si ale jistě sám uvědomuješ, jen tu ze sebe děláš hloupého.
Jinak osobně sleduji cenu menších battery packů z těchto článků. Ve stejném obchodě a ač to jde dolů, to nepopírám, zdaleka ne ani tak jak o tom píšeš ty. Často jsou cenou i nahoru.