• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: No jak řikám, pokud by to uměli, tak by se náklady rozpustily v holdingu, dohromady dělají nějakých 3 mio aut ročně, to už není tak málo.

    Nicméně správně vyhodnotili že i s miliarodvými budgety nedokážou vytvořit něco tak kvalitního jako sw týmy ev first automobilek co dělají mín jak 100k aut ročně, plechařinu dokonce outsourcují a jsou to primárně sw firmy - Nio, Xpeng, HiPhi,..
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Já teda nejsem programátor a třeba mě Jyrka opraví, ale nejsou ty systémy VW taky postavené na něčem, co existuje a funguje (Linux)? :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Jasně, tomu rozumím, čistě peníze to nevyřeší.

    Ale pořád je to o tom, že kvůli usmoleným asi 700k autům ročně (mmch jsou jako jediná normální automobilka menší než Tesla) se nevyplatí to oddělení s těma automotive SW guys vytvářet a držet.

    Tohle je na Volvu vidět obecně, že prostě spoustu věcí musí dělat levnějším, univerzálnějším způsobem, protože si nemůžou dovolit vyvíjet co nepotřebujou.

    Pravděpodobně to stojí i za věcma jako jsou omezovače na 180 km/h – protože to schovají za bezpečnost a ve skutečnosti jim to umožní šetřit na brzdách, podvozcích, pneumatikách, ale třeba taky na systémech asistence řidiče, protože nemusej dělat věci co umí fungovat ve 200.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Wireless Car je vyvinuty Volvem :)
    Pak ho teprve koupil VW
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---