• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: No jak řikám, pokud by to uměli, tak by se náklady rozpustily v holdingu, dohromady dělají nějakých 3 mio aut ročně, to už není tak málo.

    Nicméně správně vyhodnotili že i s miliarodvými budgety nedokážou vytvořit něco tak kvalitního jako sw týmy ev first automobilek co dělají mín jak 100k aut ročně, plechařinu dokonce outsourcují a jsou to primárně sw firmy - Nio, Xpeng, HiPhi,..
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Já teda nejsem programátor a třeba mě Jyrka opraví, ale nejsou ty systémy VW taky postavené na něčem, co existuje a funguje (Linux)? :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Jasně, tomu rozumím, čistě peníze to nevyřeší.

    Ale pořád je to o tom, že kvůli usmoleným asi 700k autům ročně (mmch jsou jako jediná normální automobilka menší než Tesla) se nevyplatí to oddělení s těma automotive SW guys vytvářet a držet.

    Tohle je na Volvu vidět obecně, že prostě spoustu věcí musí dělat levnějším, univerzálnějším způsobem, protože si nemůžou dovolit vyvíjet co nepotřebujou.

    Pravděpodobně to stojí i za věcma jako jsou omezovače na 180 km/h – protože to schovají za bezpečnost a ve skutečnosti jim to umožní šetřit na brzdách, podvozcích, pneumatikách, ale třeba taky na systémech asistence řidiče, protože nemusej dělat věci co umí fungovat ve 200.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Wireless Car je vyvinuty Volvem :)
    Pak ho teprve koupil VW
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Přesně takhle to právě nefunguje. To si mysleli ve VW jak před třema lety byly všude články, že najmou deset tisíc programátorů a ty problémy s ID.3 vyřeší. Ty potřebuješ expertízu jako mají sw first firmy alá Google, FB a to je extrémně složité postavit a pokud nemáš potřebné know how, tak ti nepomůžou ani miliardy dolarů co do toho nasypes. Podívej se jak dopadl WeWork, který měl za CEO netechnického člověka a tvářil se jako technologická firma. A pozor - současní automotive software guys jsou úplně jiní lidé než sw guys z digitálních firem o kterých mluvím a které teď automobilky tak zoufale schaneji.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Prachama myslím i právě expertízu a lidi a všechno. Jsou prostě moc malí, než aby pro svoje reálně asi tři modely vyvíjeli celej systém.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Vzhledem k tomu, že třeba starší platformy vyvinuté Volvem se následně sdílejí s dalšími značkami koncernu jako Geely, Lynk&Co, ... by něco podobného proběhlo i u infotainmentu, pokud by se povedl a náklady by se rozpustily. Prachy nejsou problém, problém je to, že ve Volvo správně vyhodnotilo, že na to nemá expertízu ani dost kvalitní lidí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: To, že nějakou firmu vlastní někdo bohatej, neznamená, že jí nechá dělat věci, na který si nevydělá. A Volvo jakožto pidiautomobilka nemá peníze na to, aby vyvíjelo vlastní infotainment. Stejně jako nemá na to, aby vyvinulo víc než tři motory.

    DAN_F: Že vezmeš něco, co už existuje a funguje, a co navíc podporuje aplikace třetích stran a je to do budoucna upgradovatelný. Což je teda geniální spíš pro uživatele než pro automobilku.

    Infotainmenty tradičních značek mají výhodu, že líp fungujou, ale zase až zastaraj, tak jsou úplně nahovno a musíš spoléhat na CarPlay, pokud funguje.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: A v čem je to tak geniální nápad?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Volvo patří jednomu z nejbohatších Číňanů, kterému státní banky klidně půjčí i na novou kuchyň kdyby chtěl, prachy problém nebudou, vidím za tím spíš reality check jejich kompetencí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Jak nemám rád Volvo, tak musím říct, že jejich nápad postavit infotainment na Androidu je naprosto geniální. I když je patrně motivovanej prostě a jenom tím, že na vývoj vlastního systému nemaj peníze...
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CRAZY_IVAN: Jako co čekat za SW od firmy ze země, kde vrchol uživatelské přívětivosti je SAP.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Ja se nedivim, ja tam pracuju :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Vsak je to nemecke korpo, vy ste v ziadnom nepracovali, ze sa tak divite? :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Volvo to adopt “Tesla style” megacasts for its next-gen electric vehicles
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: No na trhu to je spíš dva. A dělají to celý znovu, no...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo ano. To se ale nevylučuje s tím, co jsem napsal.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: tohle můžeš omlouvat nějakou chvilku, ale VW s tim bojuje už ... mam pocit 3 roky?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Protože infotainment není izolovanej a dát to všechno dohromady není sranda. Víš, že nový release je za dveřmi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tomu, proč existuje verze 60 bez tepelnýho čerpadla, nerozumím. To, že pořád ještě neopravili infotainment (jsem ten, do koho Fernie na začátku rýpe – jenomže já nechci komentovat bugy, stejně jako nekomentuju že se na autě něco rozbilo, je to náhodný a nemám statistickej vzorek) je šílenej fail.

    Ale jinak jsem měl z Enyaqu úplně opačnej pocit než Fernie. Což ale možná bylo tou verzí, protože jinak kritickej Dan měl stejnýho jako já a toho dost chválil.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam