• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jako obvykle meleš hovna o věcech, kterým vůbec nerozumíš a jako obvykle sis vybral nesprávnýho člověka na to, ukazovat, jak tomu rozumíš.

    Dovoz aut z USA mě jeden čas živil, dělal jsem to sice jen v malým a dovezl jsem jich jen asi 15, plus jsem s pár dalšíma pomáhal, ale to je pořád tak zhruba o 15 víc než ty.

    Auta se většinou nevozí kontejnerama, pokud nevezeš nějakou starou věc ke který chceš přibalit půl auta dílů. Posílají se na Roll-on/Roll-off lodích, kde sice ceny taky trochu stouply, takže už to za auto velikosti Cybertrucku nebude $800 jako dřív, ale třeba $1,500. Nicméně pořád je to zhruba o řád jinde, než ty bláboly, který popisuješ.

    I kontejnerem i přes zvýšení cen to budou maximálně jednotky tisíc.

    Importovat sem Cybertruck v ceně $40,000 bude stát zhruba následující:

    - $500-1,000 koupit ho, naložit ho, dopravit do přístavu. Pokud bude prodejce hodně blízko přístavu, což minimálně v Newarku a tuším Atlantě, odkud jezdí Ro-Ro, bude, může to být i v nižších stovkách dolarů.
    - odhadem tak $1,500 - $2,000 přeprava přes vodu, když budu počítat fakt nafouknutý ceny. Ale co jsem se teď koukal, zdá se, že to je pořád spíš míň i za takhle velký auto.
    - nižší stovky eur v německým přístavu
    - tisíce až desetitisíce do Čech, v závislosti na tom, jestli pojedeš na vleku nebo po ose.

    - 10% clo
    - 21% DPH.

    Pak zhruba 20-30 tisíc přihlášení u nás (opět by to mohlo jít levněji).

    Takže můžeš čekat nějakých přibližně 1,4M za Cybertruck na českých značkách v Praze. V téhle situaci samozřejmě ochrana chodců problém nebude, protože to se týká "velké" homologace pro oficiální prodej, ne individuálního dovozu.

    Pokud to chceš na příkladu, tak tohle Bronco Sport stojí v USA 42 tisíc dolarů, po individuálním dovozu ho tady máš za 1,39 M Kč.

    Prosím, zkus neplácat úplný píčoviny o věcech, kterým rozumíš asi tak jako kozel jaderný elektrárně.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Cena Cybertrucku by měla být cca $40k - a kdo teď zaplatil rezervační fee, tak by ji měl mít zajištěnu.

    Nevím, zda jsi to zaznamenal, ale cena (především námořní) dopravy letí vzhůru - globálně. Cybertruck se vejde do TEU, ale i tak bude jen samotný transport mezi kontinenty stát "od $5000" pokud pojede lodí, cca "od $15000" pokud poletí.
    + pak lokální letištní/přístavní poplatky, transport až do místa vybalení, etc.

    Taky ho nemůžeš naložit do kontejneru "jen tak" - je nutné ho ukotvit a vypolstrovat tak, aby zvládl transport po neklidném oceánu - to vše stojí dost peněz navíc - náklady lze sice snížit za cenu zvýšeného rizika (větší, ale sdílený kontejner), ale je otázkou, jak by se na to tvářila pojišťovna…

    Takže jestliže dnes ten transport bude stát odhadem někde mezi $5000-25000, tak je celkem reálné, že tak za 5 let, až budou baterky pro CT, tak ten transport bude (při průměrné inflaci ~10%) stát spíš $9999-40000
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    Compact 4-seater e-wave X electric car unveiled in Berlin
    https://newatlas.com/automotive/ego-mobile-e-wave-x-electric-car/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Oni ale taky spekulujou. A to, že CT nebude v EU a Číně přesně odpovídá tomu, že to jsou trhy, kde není reálný ho zhomologovat.

    Samozřejmě budou šedý dovozy, jestli teda někdy nějakej Cybertruck vyjede.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Proč by měl za transport z USA dát víc než za Cybertruck?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Je tu ještě jedna rovina: Je možné, že stejně jako u jiných trucků by se nějaký nadšenec našel, ALE je otázkou, zda by si to nerozmyslel po zjištění že mu ho Tesla nedoveze a že za transport z USA dá víc, než za samotný Cybertruck…
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Nečekal. Vzhledem k prodejním číslům trucků na evropském trhu a velikosti Cybertrucku je to nesmysl a ví to i Bobash :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    a jestli maj předobjednávky na tři roky dopředu, tak chápu, že je třeba uzavřou i pro US a rozhodně to vojto nemusí znamenat, že ho nebudou vyrábět :)
    to už bys tam zase hledal své zbožné přání, aby se nevyráběl
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: aha, já si ten článek přečetl a ty jsi si na to nahodil vlastní důvod, o kterym se tam nezmiňují. Btw. tesla teď dokonce omezí objednávky některych modelů Y a 3. Bylo to vysvětlované tím, že je vysoká inflace a objednávek maj na rok dopředu. Čímž mají ti lidé zafixovanou prodejní cenu. A kvůli tomu v jakym je trh stavu a těžce se dá odhadnout do budoucna jaké budou náklady za materiál, tak fixovat ceny na tak dopředu může být nevýhodné, když stejně maj vysokou poptávku.

    nicméně stejně cybertruck mimo US imho nebude
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: to snad tady ani nikdo nečekal, že by to dodávali mimo US :))
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Čech vymyslel nejefektivnější solární elektromobil na světě
    https://www.hybrid.cz/cech-vymyslel-nejefektivnejsi-solarni-elektromobil-na-svete/?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LOL. Co že jsem to nedávno říkal o Cybertrucku mimo USA, kde se dá MOŽNÁ protáhnout crashtestama protože je to náklaďák? Že třeba... nebude?

    Tesla Cybertruck No Longer Available For Order Outside The US
    https://insideevs.com/news/586079/tesla-cybertruck-order-europe-removed/?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: když porovnaj cenu srovnatelných výbav, tak nejlépe vyšla tesla... včetně dojezdu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Tak Q4 e-tron je drahá, protože je to Audi. Stejná technika se dá koupit o třetinu levnějc jako Škodovka, což by byl pro Teslu zajímavější konkurent.

    C40 nevím, tu budu mít půjčenou přespříští tejden.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    ELIJEN: Spis ev6
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Takze Tesla porad nejlepsi a dokonce nejlevnejsi? Jeste bych tam chtel videt Ioniq.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIMBUS: Větší auta než ta F150 už jsou ale opravdu náklaďáky a ty prostě velký bejt musej. A když se je povede udělat má baterky, tak to bude furt lepší než na vodík, kterej je hrozné neefektivní.

    Teda s výjimkou GMC Hummer EV, kterej těžší než ta F150 je a je jen na hraní. Ale furt lepší, když si někdo koupí toho Hummeru než když si koupi Dodge Rám TRX se skoro sedmilitrem.
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    TEAPACK: hele já se tady nechci dostávat na diskuzi úrovně autofora. První věc je, že stále většina domácností nemá pouze jedno auto. Druhá věc je, že děti a podobně v autě celý život nevozíš, taky je mít nemusíš. Apteru jsem zde používal jako etalon toho, co beru jako směr co bych očekával od budoucna, pokud se alespoň tváříme že se snažíme nějak snížit dopady svého žití. A prostě proti tomu v opozici stojí něco jako je ten Ford (plus myšlenka, že se začnou na baterky dělat i ještě větší auta) Mezi tím je spousta zajímavých variant a možností. Nehodlám tady uvíznout na diskuzi o tom, že Ford nemá tunovou baterii, když jeho baterie v nejmenší variantě má 800kilo.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    NIMBUS: jen taková drobnost: jak do aptery nacpeš dětskou sedačku, když povezeš juniora k lékaři? a když budeš muset vzít i druhé dítě, tak jak řekneš sousedovi, aby si vzal další a jel s tebou?

    spíš to dopadne tak, že si pořídíš jedno auto, kam se vejdete i se psem.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla Model Y v Audi Q4 v Volvo C40: Which is best?
    https://www.youtube.com/watch?v=Yod8xtmWUX4
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIMBUS: Souhrn:

    Aptera a podobný věci planetu nezachráněj, protože jsou sice teoreticky skvělý, ale nikdo si je nekoupí.

    F-150 k záchraně planety přispěje výrazně, protože si kdejakej americkej řemeslník, firma (F-150 jsou typický pracovní trucky) nebo i rodina co to má prostě jako velký SUV, koupí tohle a ne normální F-150 s pětilitrovým osmiválcem a spotřebou patnáct na sto.

    Na americký poměry je to asi jako když tady máme elektrickej Citroen Berlingo.

    S tím rozdílem, že elektrický Berlingo je úplně nahovno, nemá použitelnej dojezd aby to mohlo být rodinný auto a stojí dvakrát tolik než stálo normální Berlingo, takže si ho samozřejmě nikdo nekoupí. Kromě možná Rohlík.cz a pár dalších firem co na tom bduou mít image nebo dotace.

    F-150 Lightning je elektromobil pro reálnej svět, postavenej podle toho, co chtějí lidi co si kupují auta a ne internetoví ekologové.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam