• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: U Tesel je "poplatek za dopravu a dokumentaci" cca 25000. za Cybertruck by mohl byt treba dvojnasobek, ale spis neverim, ze to budou prodavat levneji nez Model 3 a Model Y. Cekam tak 2M konecnou cenu.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Fungl nový CT určitě někdo poveze na RoRo lodi… Tak určitě… A teď tu o Červené Karkulce…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jako obvykle meleš hovna o věcech, kterým vůbec nerozumíš a jako obvykle sis vybral nesprávnýho člověka na to, ukazovat, jak tomu rozumíš.

    Dovoz aut z USA mě jeden čas živil, dělal jsem to sice jen v malým a dovezl jsem jich jen asi 15, plus jsem s pár dalšíma pomáhal, ale to je pořád tak zhruba o 15 víc než ty.

    Auta se většinou nevozí kontejnerama, pokud nevezeš nějakou starou věc ke který chceš přibalit půl auta dílů. Posílají se na Roll-on/Roll-off lodích, kde sice ceny taky trochu stouply, takže už to za auto velikosti Cybertrucku nebude $800 jako dřív, ale třeba $1,500. Nicméně pořád je to zhruba o řád jinde, než ty bláboly, který popisuješ.

    I kontejnerem i přes zvýšení cen to budou maximálně jednotky tisíc.

    Importovat sem Cybertruck v ceně $40,000 bude stát zhruba následující:

    - $500-1,000 koupit ho, naložit ho, dopravit do přístavu. Pokud bude prodejce hodně blízko přístavu, což minimálně v Newarku a tuším Atlantě, odkud jezdí Ro-Ro, bude, může to být i v nižších stovkách dolarů.
    - odhadem tak $1,500 - $2,000 přeprava přes vodu, když budu počítat fakt nafouknutý ceny. Ale co jsem se teď koukal, zdá se, že to je pořád spíš míň i za takhle velký auto.
    - nižší stovky eur v německým přístavu
    - tisíce až desetitisíce do Čech, v závislosti na tom, jestli pojedeš na vleku nebo po ose.

    - 10% clo
    - 21% DPH.

    Pak zhruba 20-30 tisíc přihlášení u nás (opět by to mohlo jít levněji).

    Takže můžeš čekat nějakých přibližně 1,4M za Cybertruck na českých značkách v Praze. V téhle situaci samozřejmě ochrana chodců problém nebude, protože to se týká "velké" homologace pro oficiální prodej, ne individuálního dovozu.

    Pokud to chceš na příkladu, tak tohle Bronco Sport stojí v USA 42 tisíc dolarů, po individuálním dovozu ho tady máš za 1,39 M Kč.

    Prosím, zkus neplácat úplný píčoviny o věcech, kterým rozumíš asi tak jako kozel jaderný elektrárně.
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    COMODOR_FALKON: přiznávám, že to je humpl. Dojezd na šest dní průměrného denního dojezdu Němce. Homologace není a je pouze slíbená před dodáním vozů a nemá to tunovou baterii. Už sem takovýhle keply dávat nebudu. Pardon
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NIMBUS: Jo, tak to skutečně není o moc lepší…
    Založeno 2015, v létě 2018 otevřena fabrika, velké plány na výrobu 10000+ aut ročně, krach na jaře 2020 s asi 700 dodanými vozy.
    Převzati někým jiným, opět velké plány na výrobu - tentokrát i s fabrikami v Řecku a Bulharsku.
    Auto se ale lehce změnilo, přejmenovalo, významně zdražilo a celkové parametry se dle všeho moc nezměnily. A ani není homologované:
    "The vehicle is in the EU homologation process and homologation is expected to be completed in summer 2022. The first deliveries are scheduled for the end of 2022. e.GO will publish the official values as soon as the homologation process is completed. e.GO will publish the values through its usual channels. e.GO is constantly developing its products and reserves the right to change specifications, colors and prices of the items shown and described here at any time. Illustrations and descriptions may include optional equipment. Vehicle information refers to the current status at the time of publication (April 2022)."
    Chybí info o baterii, ale původní Life měl spotřebu cca 15,5 kWh/100 km udávaného dojezdu a tohle má udaný dojezd cca 240 km, tj. odhadem cca 37 kWh baterku s "rychlým dobíjením" 11 kW :-D :-D

    Počet dodaných původních aut se mi nepodařilo dohledat…
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NIMBUS: JJ, sorry, uklikl jsem se. To cos postnul ještě teprve prozkoumávám… Ale nevypadá to o moc líp…
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    COMODOR_FALKON: myslíš tohle?

    JIMIQ:
    To je možný
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NIMBUS: "Aktuálně je projekt je ve fázi představení digitálního prototypu. V případě zajištění investic může pokračovat finalizací designu a následně projekčními pracemi a kompletním dokončením projektu výrobou funkčního prototypu včetně ověření efektivity navržené výrobní technologie."

    Jinými slovy: Je to jen fancy obrázek…
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Cena Cybertrucku by měla být cca $40k - a kdo teď zaplatil rezervační fee, tak by ji měl mít zajištěnu.

    Nevím, zda jsi to zaznamenal, ale cena (především námořní) dopravy letí vzhůru - globálně. Cybertruck se vejde do TEU, ale i tak bude jen samotný transport mezi kontinenty stát "od $5000" pokud pojede lodí, cca "od $15000" pokud poletí.
    + pak lokální letištní/přístavní poplatky, transport až do místa vybalení, etc.

    Taky ho nemůžeš naložit do kontejneru "jen tak" - je nutné ho ukotvit a vypolstrovat tak, aby zvládl transport po neklidném oceánu - to vše stojí dost peněz navíc - náklady lze sice snížit za cenu zvýšeného rizika (větší, ale sdílený kontejner), ale je otázkou, jak by se na to tvářila pojišťovna…

    Takže jestliže dnes ten transport bude stát odhadem někde mezi $5000-25000, tak je celkem reálné, že tak za 5 let, až budou baterky pro CT, tak ten transport bude (při průměrné inflaci ~10%) stát spíš $9999-40000
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    Compact 4-seater e-wave X electric car unveiled in Berlin
    https://newatlas.com/automotive/ego-mobile-e-wave-x-electric-car/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Oni ale taky spekulujou. A to, že CT nebude v EU a Číně přesně odpovídá tomu, že to jsou trhy, kde není reálný ho zhomologovat.

    Samozřejmě budou šedý dovozy, jestli teda někdy nějakej Cybertruck vyjede.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Proč by měl za transport z USA dát víc než za Cybertruck?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Je tu ještě jedna rovina: Je možné, že stejně jako u jiných trucků by se nějaký nadšenec našel, ALE je otázkou, zda by si to nerozmyslel po zjištění že mu ho Tesla nedoveze a že za transport z USA dá víc, než za samotný Cybertruck…
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Nečekal. Vzhledem k prodejním číslům trucků na evropském trhu a velikosti Cybertrucku je to nesmysl a ví to i Bobash :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    a jestli maj předobjednávky na tři roky dopředu, tak chápu, že je třeba uzavřou i pro US a rozhodně to vojto nemusí znamenat, že ho nebudou vyrábět :)
    to už bys tam zase hledal své zbožné přání, aby se nevyráběl
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: aha, já si ten článek přečetl a ty jsi si na to nahodil vlastní důvod, o kterym se tam nezmiňují. Btw. tesla teď dokonce omezí objednávky některych modelů Y a 3. Bylo to vysvětlované tím, že je vysoká inflace a objednávek maj na rok dopředu. Čímž mají ti lidé zafixovanou prodejní cenu. A kvůli tomu v jakym je trh stavu a těžce se dá odhadnout do budoucna jaké budou náklady za materiál, tak fixovat ceny na tak dopředu může být nevýhodné, když stejně maj vysokou poptávku.

    nicméně stejně cybertruck mimo US imho nebude
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: to snad tady ani nikdo nečekal, že by to dodávali mimo US :))
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Čech vymyslel nejefektivnější solární elektromobil na světě
    https://www.hybrid.cz/cech-vymyslel-nejefektivnejsi-solarni-elektromobil-na-svete/?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LOL. Co že jsem to nedávno říkal o Cybertrucku mimo USA, kde se dá MOŽNÁ protáhnout crashtestama protože je to náklaďák? Že třeba... nebude?

    Tesla Cybertruck No Longer Available For Order Outside The US
    https://insideevs.com/news/586079/tesla-cybertruck-order-europe-removed/?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: když porovnaj cenu srovnatelných výbav, tak nejlépe vyšla tesla... včetně dojezdu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Tak Q4 e-tron je drahá, protože je to Audi. Stejná technika se dá koupit o třetinu levnějc jako Škodovka, což by byl pro Teslu zajímavější konkurent.

    C40 nevím, tu budu mít půjčenou přespříští tejden.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    ELIJEN: Spis ev6
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam