• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NIMBUS: Jo, tak to skutečně není o moc lepší…
    Založeno 2015, v létě 2018 otevřena fabrika, velké plány na výrobu 10000+ aut ročně, krach na jaře 2020 s asi 700 dodanými vozy.
    Převzati někým jiným, opět velké plány na výrobu - tentokrát i s fabrikami v Řecku a Bulharsku.
    Auto se ale lehce změnilo, přejmenovalo, významně zdražilo a celkové parametry se dle všeho moc nezměnily. A ani není homologované:
    "The vehicle is in the EU homologation process and homologation is expected to be completed in summer 2022. The first deliveries are scheduled for the end of 2022. e.GO will publish the official values as soon as the homologation process is completed. e.GO will publish the values through its usual channels. e.GO is constantly developing its products and reserves the right to change specifications, colors and prices of the items shown and described here at any time. Illustrations and descriptions may include optional equipment. Vehicle information refers to the current status at the time of publication (April 2022)."
    Chybí info o baterii, ale původní Life měl spotřebu cca 15,5 kWh/100 km udávaného dojezdu a tohle má udaný dojezd cca 240 km, tj. odhadem cca 37 kWh baterku s "rychlým dobíjením" 11 kW :-D :-D

    Počet dodaných původních aut se mi nepodařilo dohledat…
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NIMBUS: JJ, sorry, uklikl jsem se. To cos postnul ještě teprve prozkoumávám… Ale nevypadá to o moc líp…
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    COMODOR_FALKON: myslíš tohle?

    JIMIQ:
    To je možný
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NIMBUS: "Aktuálně je projekt je ve fázi představení digitálního prototypu. V případě zajištění investic může pokračovat finalizací designu a následně projekčními pracemi a kompletním dokončením projektu výrobou funkčního prototypu včetně ověření efektivity navržené výrobní technologie."

    Jinými slovy: Je to jen fancy obrázek…
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Cena Cybertrucku by měla být cca $40k - a kdo teď zaplatil rezervační fee, tak by ji měl mít zajištěnu.

    Nevím, zda jsi to zaznamenal, ale cena (především námořní) dopravy letí vzhůru - globálně. Cybertruck se vejde do TEU, ale i tak bude jen samotný transport mezi kontinenty stát "od $5000" pokud pojede lodí, cca "od $15000" pokud poletí.
    + pak lokální letištní/přístavní poplatky, transport až do místa vybalení, etc.

    Taky ho nemůžeš naložit do kontejneru "jen tak" - je nutné ho ukotvit a vypolstrovat tak, aby zvládl transport po neklidném oceánu - to vše stojí dost peněz navíc - náklady lze sice snížit za cenu zvýšeného rizika (větší, ale sdílený kontejner), ale je otázkou, jak by se na to tvářila pojišťovna…

    Takže jestliže dnes ten transport bude stát odhadem někde mezi $5000-25000, tak je celkem reálné, že tak za 5 let, až budou baterky pro CT, tak ten transport bude (při průměrné inflaci ~10%) stát spíš $9999-40000
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    Compact 4-seater e-wave X electric car unveiled in Berlin
    https://newatlas.com/automotive/ego-mobile-e-wave-x-electric-car/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Oni ale taky spekulujou. A to, že CT nebude v EU a Číně přesně odpovídá tomu, že to jsou trhy, kde není reálný ho zhomologovat.

    Samozřejmě budou šedý dovozy, jestli teda někdy nějakej Cybertruck vyjede.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Proč by měl za transport z USA dát víc než za Cybertruck?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Je tu ještě jedna rovina: Je možné, že stejně jako u jiných trucků by se nějaký nadšenec našel, ALE je otázkou, zda by si to nerozmyslel po zjištění že mu ho Tesla nedoveze a že za transport z USA dá víc, než za samotný Cybertruck…
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Nečekal. Vzhledem k prodejním číslům trucků na evropském trhu a velikosti Cybertrucku je to nesmysl a ví to i Bobash :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    a jestli maj předobjednávky na tři roky dopředu, tak chápu, že je třeba uzavřou i pro US a rozhodně to vojto nemusí znamenat, že ho nebudou vyrábět :)
    to už bys tam zase hledal své zbožné přání, aby se nevyráběl
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: aha, já si ten článek přečetl a ty jsi si na to nahodil vlastní důvod, o kterym se tam nezmiňují. Btw. tesla teď dokonce omezí objednávky některych modelů Y a 3. Bylo to vysvětlované tím, že je vysoká inflace a objednávek maj na rok dopředu. Čímž mají ti lidé zafixovanou prodejní cenu. A kvůli tomu v jakym je trh stavu a těžce se dá odhadnout do budoucna jaké budou náklady za materiál, tak fixovat ceny na tak dopředu může být nevýhodné, když stejně maj vysokou poptávku.

    nicméně stejně cybertruck mimo US imho nebude
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: to snad tady ani nikdo nečekal, že by to dodávali mimo US :))
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Čech vymyslel nejefektivnější solární elektromobil na světě
    https://www.hybrid.cz/cech-vymyslel-nejefektivnejsi-solarni-elektromobil-na-svete/?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LOL. Co že jsem to nedávno říkal o Cybertrucku mimo USA, kde se dá MOŽNÁ protáhnout crashtestama protože je to náklaďák? Že třeba... nebude?

    Tesla Cybertruck No Longer Available For Order Outside The US
    https://insideevs.com/news/586079/tesla-cybertruck-order-europe-removed/?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: když porovnaj cenu srovnatelných výbav, tak nejlépe vyšla tesla... včetně dojezdu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Tak Q4 e-tron je drahá, protože je to Audi. Stejná technika se dá koupit o třetinu levnějc jako Škodovka, což by byl pro Teslu zajímavější konkurent.

    C40 nevím, tu budu mít půjčenou přespříští tejden.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    ELIJEN: Spis ev6
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Takze Tesla porad nejlepsi a dokonce nejlevnejsi? Jeste bych tam chtel videt Ioniq.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIMBUS: Větší auta než ta F150 už jsou ale opravdu náklaďáky a ty prostě velký bejt musej. A když se je povede udělat má baterky, tak to bude furt lepší než na vodík, kterej je hrozné neefektivní.

    Teda s výjimkou GMC Hummer EV, kterej těžší než ta F150 je a je jen na hraní. Ale furt lepší, když si někdo koupí toho Hummeru než když si koupi Dodge Rám TRX se skoro sedmilitrem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam