BLOWUP: To s těma appkama je pravda, ale to jsou jenom porodní bolesti.
V horizontu jednotek let už bude normální standard Plug&Charge a tarify pokrývající všechny sítě, takže prostě přijedeš na nabíjčeku, zastrčíš kabel, nabiješ, a auto si s nabíječkou vymění potřebný informace.
Dneska je největší problém, že se některý sítě nejsou schopný dohodnout s poskytovatelema karet na nabíjení (kreditkou se ze sady různejch důvodů prostě platit nedá a dát nebude), aby byli zařazený do jejich portfolia. Já jsem takhle sral atomový hřiby minulej tejden v Linci, když jsem stál na 350 kW nabíječce Smartrics v centru města, která by mě nabyla za 40 minut, zatímco bych šel na kafe a zkusit sehnat linecký, ale nefungovala na ní ani karta od Volva ani moje karta od Škodovky. A euro za minutu nabíjení jsem jim prostě platit nechtěl z principu, i když by to šlo, poté, co bych proskákal nějakejma vopruzama s placením mobilem přes internet.
Na všech ostatních v centru města už mi fungovala karta od Škodovky, kterou mám v mobilu, ale ty zase byly pomalý. Takže jsem jel na Ionity, která funguje vždycky, akorát byla daleko.