• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Battery swap by byl super, kdybych si mohl dojit nekam do obchodu a tam tu baterku koupit a sam ji dat do auta, ale jinak to fakt moc smysl nedava, no.

    Tezko si dokazu predstavit, ze v Evrope bude nekdy tak husta sit, ze dojedu nekam do Italie vyrazne rychleji nez se Superchargerama.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Nevypadá to, no. Ani když by šlo koupit auto "bez baterky" za výrazně nižší cenu, s nějakým rozumným plánem na ty battery swapy, který by rozložil cenu baterky do té služby tak, aby si nákup mohlo dovolit víc lidí, neřeší to ve výsledku nic jiného, než co by nedokázal vyřešit leasing a jenom náklady na budování a provoz těch swapping stations budou v porovnání s nabíječkou nesmysl.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: u toho NIO jsou vidět ty porodní bolesti, což to časem ještě zrychlí, ale i tak to imho neni rozumnej krok
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: U toho Mercedesu aspoň chápu, že cena převedená na dojezd sice nevychází moc dobře, ale že za těch 1,5 M navíc člověk samozřejmě dostane lepší komfort, materiály, servisní síť apod. NIO se akorát daří dokázat, že battery swap nejspíš skutečně není moc efektivní :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    tady kdyžtak battery swap nio, kdyby to někoho zajímalo

    Nio ES8 1000 km challenge with battery swap
    https://www.youtube.com/watch?v=8ResuBGtVjg
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: a battery swap NIO bylo jen o 15 minut rychlejší než Model 3
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Takže 1,5 milionu navíc udělá 10 minut? :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla byla sesazena z 1000 km challenge, normální nabíjecí auta mají nového rekordmana :)
    1000 km za 9 hodin a 5 minut včetně nabíjení. Tesla 3 to předtim dala za 9:15.

    Mercedes EQS 450+ 1000 km challenge
    https://www.youtube.com/watch?v=Wu-NKWTCCSI
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: napsal si sam clanek, o kterem potom natocil video? To ma byt jakoze peer review? :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Rozhodnutí nedávat do Tesel radar je věc, za kterou by Musk měl jít sedět.

    Tesla Autopilot Crashes into Motorcycle Riders - Why?
    https://www.youtube.com/watch?v=yRdzIs4FJJg
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Všechny tři MEB Entry mají mít dojezd WLTP 400 km. Jen teda neřekli, jestli ta verze co bude mít 400 dojezd a ta verze co bude stát půl milionu bude ta samá :)
    MINER
    MINER --- ---
    JIMIQ: otázka je dojezd za cenu no.
    Mně se třeba jako městský auto líbí Honda e
    Nová Honda e | Malý elektromobil | Honda Česká republika
    https://www.honda.cz/cars/new/honda-e/overview.html
    Ale za tu cenu je ten dojezd tak strašnej, že ho radši ani nikde nepíšou.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Škoda pracuje na elektrickém nástupci fabie, má stát okolo půl milionu - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-skoda-pracuje-na-elektrickem-nastupci-fabie-ma-stat-okolo-pul-milionu-40407300

    30k už mám našetřenejch v akciích, takže 5% ze 600 :D
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Tesla owner files proposed class action lawsuit over phantom braking - Drive Tesla
    https://driveteslacanada.ca/news/tesla-class-action-lawsuit-phantom-braking/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: SuperCruise je ADAS systém, který ti v určitých místech a situacích (část dálniční sítě v USA) umožní přenechat řízení autu a pustit volant (hands-off), přičemž ale musíš stále sledovat silnici. To z něj dělá "pokročilý Level 2".

    Tím se liší od třeba od systému Mercedes Drive Pilot, který ti v ještě užším rozsahu situací (dálnice a rychlost do 60 km/h) umožní nejen pustit volant, ale i přestat sledovat silnici, což z něj dělá Level 3.

    Liší se také od FSD, což je ADAS systém, který ti neumožňuje nic z toho. Řidič Tesly s FSD Beta MUSÍ MÍT ZA VŠECH OKOLNOSTÍ RUCE NA VOLANTU.

    A protože Tesla neuznává přístup "omezíme to geofencingem", tak u toho Lev2 ještě dlouho zůstane a ještě roky bude pro všechny reálný účely na úrovni Travel Assistu, protože budeš muset furt držet volant.

    Bez geofencingu by totiž musela zvládnout aspoň ten Level 3 (eyes-off) ÚPLNĚ VŠUDE, včetně třeba klikatý okresky bez dopravního značení za deště a náledí. A to ještě dlouho nedá, protože zatím má problémy jezdit i po velkoměstech v Nevadě.

    Naproti tomu GM, Mercedes a další budou mít auta, který ti umožní na dálnici legálně třeba sledovat film nebo číst knížku, a řízení ti předají až před destinací. Tím budou jejich systémy reálně k něčemu užitečný.

    FSD zatím není užitečný k ničemu, protože místo aby ti usnadňovalo řízení, musíš ho hlídat, aby neudělalo průser.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: keby si zapol supercruise, tak ho to predsa odveze az domov, lebo je to lepsie jak tesla autopilot... jaj pockaj supercruise je vlastne nieco ako tesla FSD, len vsetci to stale volaju autopilot aj ked autopilot je iba ADAS... takze v tom plave asi viac ludi, nabuduce dam k tej ironii smajlika, aby to bolo zrejmejsie :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Jo, už jsem asi konečně pochopil, co ses snažil říct.

    Takže zkusím odpovědět na původní příspěvek, když už jsem ho rozluštil:


    SEJDA:
    - Ano, samozřejmě že Enyaqu odpovídá ID.4, když je to kurva stejný auto. Já mluvil o tom, že se dal přibližně odhadnout dojezd ID.Buzz, i když ještě nebyl oficiálně udanej, podle dojezdu Enyaqu/ID.4, protože ty auta používaj stejnou techniku a ID.Buzz je sice větší, ale ne zas o tolik. Takže se dá domyslet, o kolik menší bude mít dojezd. Teď už víme, že oficiální dojezd 77 kW verze bude něco jako 430 km, předpokládá se, že bude ještě verze s větší baterkou.

    - Cenovej rozdíl Id.Buzz vs. ID.4 odpovídá tomu, že jedno je SUV střední třídy a druhý je dodávka. V normálním světě (což není svět ADACu a jejich škatulek) nefungujou univerzální třídy, ale kombinace třídy a typu auta. Nikdo normální neřekne o Multivanu T7, že je to "auto vyšší střední třídy", ale řekne "MPV/dodávka".

    To, že je ID.Buzz dražší, odpovídá tomu, že je to prostě elektrickej Multivan, kdežto ID.4 je elektrickej Tiguan.

    Mimo to Enyaq rozhodně není "nižší střední třída", nižší střední třídou se u hatchbacků myslí Focus/Golf/Scala, Enyaq by patřil když už tak do "střední". To, že podle některých definic je oboje C-segment je sice pravda, ale to vymyslel nějakej idiot s metrem, postavením na trhu ani užitnou hodnotou fakt není Enyaq ekvivalent Golfu.

    Jinak to, proč ID.Buzz ani žádný jiný auto na MEB nemá třetí řadu sedadel, by bylo dost zajímavý zjistit. Podle mě se tam někde stal nějakej technickej průser, protože i u Enyaqu a případně ID.4 v nějaký prodloužený verzi (Tiguan Allspace) se mluvilo o třetí řadě. A najednou nejde.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: tak to uz se dneska taky vi, 16 kWh/100km vs. 20 kWh/100km.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ano, mluvil jsem o spotřebě/dojezdu, která je odvislá od čelní plochy a tedy, protože široký je to všechno stejně, od výšky.

    Těch 30 cm je dost z hlediska využitelnosti, ale ne zas tak moc z hlediska čelní plochy (ani ne 20%), takze se dá očekávat řádově podobný dojezd.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam