ELIJEN: Já pořád Muska za některý věci obdivuju (primárně SpaceX), ale v jiných se chová jako čím dál větší idiot, což bude patrně způsobený uzavřením v echo chamber jeho yesmanů.
Teslu obdivuju do o něco větší míry, ale vidím tam i spoustu problémů, který na ní čekají – protože pokud se má dostat z role pidiautomobilky (což pořád je, furt ještě nemá objem výroby ani jako Mazda), musí vyřešit kvanta "nudně praktických" věcí jako servisní síť a podobně.
A ty auta jsou fajn, ale vadí mi následky předchozích dvou věcí, tedy "muskoviny" (zbytečná snaha působit hi-tech jen pro efekt) a to, že je to furt startup a ne automobilka.
Do budoucna bude potřebovat dvě věci – odejít Muska z pozice CEO a (asi o něco později) merger s opravdovou automobilkou, která má servisní síť, zkušenosti jak dělat auta tak aby fungovaly dlouhodobě a podobně.
V horizontu 10-20 let přijde o velkou část svojí výjimečnosti, stane se z ní normální prémiová automobilka, nejspíš součást nějakýho koncernu (byť třeba dominantní) a postupně "zmainstreamuje", včetně toho že zmizí myšlenka nabízet omezený množství modelů a téměř nulovou volbu výbavy, šíleně dlouhý modelový cykly a podobně.