• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DNF
    DNF --- ---
    BOBASH: Promin, nerad tre zklamu, ale jestli chces nekoho do prdele, budes si muset najit jinyho nabijece, ja na carbrainy moc nejsem, a vlastne ani na kluky ne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DNF: Moje auto třeba naposledy jelo někdy přes svátky a běžně s ním nejedu 2-3 týdny v kuse. Novinářskýma samozřejmě jezdím víc, protože to je moje práce.

    Jako majitel auta sám asi chápeš, že jsou věci, na který je jiný řešení použitelný dost těžko. Třeba když chceš jet s dítětem někam, kam se dá dojet za 40 minut autem nebo za 3 hodiny vlakem.

    Samozřejmě je dobrý nejezdit autem denně 50 kilometrů do města do práce, protože chceš kanclík v centru a baráček se zahrádkou za městem, ale taky je dobrý nedělat spoustu jinejch věcí a lidi je dělaj. Já třeba bydlím v centru a pracuju z domu, abych svůj život v zácpách trávit nemusel.

    A ve výsledku jsem tak i se svým dvacetiletým osmiválcem dost eko, protože auto už je zrecyklovaný a najezdím pět tisíc ročně.

    Co ta klíčenka? Chceš jí, nebo už půjdeš do tý prdele?
    DNF
    DNF --- ---
    _BENNY: Jo, jak jsem rek. Zavislost na aute je skodlivej zivotni styl. Zavislost na aute znamena tim zit, jezdit kazdej den, jezdit si pro cigara na benzinku.

    Co bys chtel vysvetlit dalsiho?
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    DNF: takze zavislost na aute a spatnej a skodlivej zivotni styl?
    DNF
    DNF --- ---
    _BENNY: Protoze na kole paletu samotovejch cihel neodvezu :) Me do tohohle guilt rozku nedostanes.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    DNF: ja nemam zadny auto, proc mas ty dodavku?
    DNF
    DNF --- ---
    _BENNY: Napoprvy to nevyslo, co? heh. Co ja najezdim moji dodavkou ty nacouvas pri parkovani za mesic, nadhero.
    DNF
    DNF --- ---
    BOBASH: Ahahaha haha he he hmmm ... vlastne to nejvtipnejsi co jsem od tbe slysel, smutny, no.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    DNF: vsechno pekny, ja s tim souhlasim, ale slyset to od nekoho kdo nema jen auto, ale rovnou dodavku, je takovy... ja nevim no :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DNF: A chceš klíčenku, nebo půjdeš do prdele i bez ní?
    DNF
    DNF --- ---
    Uz se k tomu skoro dostavate, proc ma nekdo auto? Aby se bobash mohl projizdet okreskama ve 150 a rikat tomu testovani? Aby blondyny v SUV kazdej den jezdily do mesta pres obytnou zonu mezi detma s rozhledem 15m+? Zavislost na aute je fakt spatnej a skodlivej zivotni styl, krome toho je to opravdova zavislost. Kazdej autak vam bude vypravet jak bez toho fakt nemuze bejt, jako kazdej alkoholik. Nemlich to samy. Zavislost, jako kazda jina. Pokrivi charakter a uplne odtrhne od sveta. A muze bejt treba na elektriku, to je asi docela jedno. Pche.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Nejděsivější pohled na silnici jsou řidič(ky), typicky kvalitně udržované dámy v luxusních SUV, mluvící do telefonu drženého stylem "žeru pizzu". Proč má někdo X6 za tři miliony, iPhone za třicet tisíc a nedokáže si to připojit přes BT, to nepochopíš.

    Jinak adaptivní tempomat mi přijde že se lidi ještě jsou schopný naučit, ten je docela intuitivní a hlavně nedělá nečekaný věc (moc).

    Ale Lane Assist, Front Assist, to jak vlastně přesně funguje ESP a co umí a co neumí... to hádám chápe děsivě málo řidičů.

    A bude hůř.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: On ten kurs by mel byt i na adaptivni tempomat. Zcela vazne.
    Kdyz si predstavim, ze se tak polovina ridicu ani nenaucila pouzivat hansfree…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: No shit, Sherlock :)

    Na to, aby člověk mohl řídit auto s ADAS, by se měl dělat speciální kurz v autoškole, stejně jako je to u letadel s autopilotama.

    Ano, trochu to popírá smysl těch systémů a některý by se pak možná přestaly montovat. Bylo by to dobře.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Dlouho se tady nikdo nehádal o asistenčních systémech :)
    Asistenční systémy řidiče často rozptylují a matou. Jsou proto dvousečnou zbraní, uvádí průzkum - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-asistencni-systemy-ridice-casto-rozptyluji-a-matou-jsou-proto-dvousecnou-zbrani-uvadi-pruzkum-40418915
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Já pořád Muska za některý věci obdivuju (primárně SpaceX), ale v jiných se chová jako čím dál větší idiot, což bude patrně způsobený uzavřením v echo chamber jeho yesmanů.

    Teslu obdivuju do o něco větší míry, ale vidím tam i spoustu problémů, který na ní čekají – protože pokud se má dostat z role pidiautomobilky (což pořád je, furt ještě nemá objem výroby ani jako Mazda), musí vyřešit kvanta "nudně praktických" věcí jako servisní síť a podobně.

    A ty auta jsou fajn, ale vadí mi následky předchozích dvou věcí, tedy "muskoviny" (zbytečná snaha působit hi-tech jen pro efekt) a to, že je to furt startup a ne automobilka.

    Do budoucna bude potřebovat dvě věci – odejít Muska z pozice CEO a (asi o něco později) merger s opravdovou automobilkou, která má servisní síť, zkušenosti jak dělat auta tak aby fungovaly dlouhodobě a podobně.

    V horizontu 10-20 let přijde o velkou část svojí výjimečnosti, stane se z ní normální prémiová automobilka, nejspíš součást nějakýho koncernu (byť třeba dominantní) a postupně "zmainstreamuje", včetně toho že zmizí myšlenka nabízet omezený množství modelů a téměř nulovou volbu výbavy, šíleně dlouhý modelový cykly a podobně.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Tak Musk, Tesla jako firma a Tesla auta jsou tri dost rozdilne veci. Ja taky Muska posledni dobou nemusim.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: To je spíš reakce na zdejší muskofilii. Já Tesle a Muskovi uznávám to, že přišli se způsobem, jak lidem prodat elektrický auto a posunuli elektromobilitu tak o dekádu, protože tradiční automobilky by bez nich furt dělaly kokotiny typu Leaf a Bolt.

    Ale Musk směřuje stejným směrem jako kdysi třeba Henry Ford nebo André Citroen, kteří oba posunuli svět aut o hodně dál, ale potom svoje automobilky málem pohřbili.

    Génius i vrah. Musk může Teslu pohřbít stejně rychle, jako ji nakopl | Finmag.cz
    https://finmag.penize.cz/byznys/424267-genius-i-vrah-musk-muze-teslu-pohrbit-stejne-rychle-jako-ji-nakopl
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tam kupodivu nic.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Atom i X-bow se dají legálně provozovat jen proto, že to jsou malosériový auta, vyráběný v počtech, na který se vztahujou úplně jiný homologační předpisy.

    Kdybys chtěl těch Atomů nebo X-bow prodat sto tisíc ročně, tak už neprojdou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam