• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ani Golf pětka a šestka nemá stejnej skelet, jen použili stejnou platformu.

    Ta inovovaná trojka má podle všeho jen trochu jinej čumák a zadek a možá pozměněnej tvar vnějších plechů a bocích, ale jak jsi sám komentoval u tý siluety, ta silueta je identická.

    Jinej motor není známka novýho modelu, stejně jako jiná baterka. Normální auta mají výrazně větší odlišnosti i v rámci aktuální generace. E200 CDI a E63 AMG je pořád stejnej model.

    U Tesly je zajímavý to, že změnili technologii výroby skeletu a přitom zachovali auto zvenku stejný, to se moc nestává. Nejvíc by to bylo podobný asi faceliftu Town Caru v roce 2003, kterej byl vizuálně skoro stejněj jako ten před ním, ale podvozkově nový auto.

    Jinak F30 => G20 je blbost, to je fakt dost výrazně nový auto.
    Mustang 2014 => 2015 si není podobnej snad v žádným ohledu.
    Accord nevím, tam jsem línej se dívat na generace.

    Jinak Charger a 300C v roce 2012 nebo kdy to přišla "druhá generace" podle mě skutečně byl takovej velkej FL.

    Obvykle bývá hranice FL/novej model v tom, jestli jsi zachoval stejnej skelet a takový ty věci jako siluetu a tvary oken, protože to je na vývoji to nejdražší. Ta silueta trojky co jsi ukazoval vypadá úplně identicky, takže je to facelift, byť možná s významně modernizovanou technikou.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: mk5->mk6 fakt vypadá jenom jako facelift a je to pořád stejná platforma (Volkswagen based the Golf Mk6 on the existing PQ35 platform from the Golf Mk5). Takže podle stejný logiky to je facelift. I u TM3 se mění skelet (stamped vs casting a další místa, kde je skelet pozměněn pro vyšší pevnost. Takže bude PRAVDĚPODOBNĚ fér to nazvat novým modelem. Ale samozřejmě se uvidí, co nám k tomu řeknou :)

    u audi a4 trochu chyba, někdo na wiki měl špatně platformy, ale tam každej model vypadá jako facelift :))

    charger byl taky docela pozměněnej vzhledově, ale jeho základní skelet byl víceméně stejnej

    příkladů by se dalo najít dost, zkus nebýt tak militantní u něčeho, co je ještě víceméně spekulace. Navíc to zkus porovnat s TM3 jak poprvé vylezla z továrny. Nebo jako jinak ... co když už bude mít 1000V drivetrain a 48V zbytek? Je to už dost změna?


    Jinak co mi chatgpt ještě poradilo za příklady:
    * BMW 3 Series (F30 to G20 transition): When BMW launched the G20 generation of the 3 Series in 2019, it brought along a range of technological improvements, updated engines, and refreshed interior and exterior design. Despite the updates, some critics viewed the G20 as a significant facelift of the F30, since BMW retained several elements of the previous model's architecture.

    * Ford Mustang (2014 to 2015 transition): The sixth-generation Mustang, introduced for the 2015 model year, included a more modern design, an independent rear suspension, and a new four-cylinder EcoBoost engine option. Yet, some argued it was a large facelift rather than an all-new model, given its similarities to the previous generation in terms of overall design and structure.

    * Honda Accord (9th to 10th generation): When the 10th generation Honda Accord was launched in 2018, it included a more aggressive design, an updated interior, and new engine options. While Honda billed it as a new model, some saw it as a major facelift due to retained basic structure and significant similarities in design elements.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Electric city bus sales overtake diesel in Europe - International Council on Clean Transportation
    https://theicct.org/electric-buses-europe-may23/

    City buses make up about 60% of all heavy-duty passenger vehicle sales (the rest are coaches and interurban buses). Their conventional form tends to have high emissions, emitting about 1kg of CO2 per kilometer compared to less than 100g of CO2 per kilometer for cars, although buses carry many, many more passengers than cars do. City buses are also in a prime position for electrification; they operate predictable routes which eliminates range anxiety, they’re usually stored in depots overnight where they can be charged, and they’re normally publicly procured, giving their purchase access to a wider amount of capital compared to the private transport market.

    A recent life cycle analysis we carried out showed that a natural gas city bus reduces greenhouse gas emissions by 17% relative to its diesel counterpart, whereas a battery electric bus running off Europe’s grid mix between 2021 and 2040 brings a reduction of 75%.

    But Europe’s strong performance with zero-emission buses is far from being a leader; the technology has held a dominant share in China for years, where the sales share of zero-emission buses reached an incredible 91% in 2022.

    DRAGON
    DRAGON --- ---
    JYRKA: jasny, to chapu, mne prijde, ze je to takovej fun, ze to je neco, co oddeluje klasicky auto (ktery jsou proste bohuzel vsechny na jedno brdo) od neceho, co te jednou za cas pobavi, coz uz zalezi na kazdym cloveku, pokud to do toho chce investovat. Je to subjektivni vec, ostatne jako spousta veci :)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NIKDAS: třeba u Tesly se degradace baterie dá relativně přesně během minuty vypočítat na základě dat, které ukazuje auto (celková spotřeba od nabíjení, stav % baterie, udávaný dojezd auta...) - tuším, že Martin z NejrychlejsiTesla to ukazoval v nějakém videu z prověřování a dovozu auta a porovnával to i s více profi měřením, že to odpovídalo +- několik procent
    dále je možnost v Tesle jít opravdu jednoduše do servisního menu a tam se podívat, jestli už někdo v minulosti měřil zdraví baterie a s jakým výsledkem, případně si ho nechat sám změřit, ale to může trvat až 24 hodin, protože auto se vybije a nabije do 100% a na základě toho ti vypočítá stav kondice baterie
    MODEL 3 Y BATTERY HEALTH TEST IN TESLA SERVICE MODE 2023 AUSTRALIA
    https://youtu.be/am-dDw8uSQs

    pak se dá ještě přes diagnostiku vyčíst hodně dalších údajů, třeba i kolikrát bylo auto nabíjeno na AC a na DC atd...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Kterej Golf prosímtě měl platformu, skelet a siluetu toho předchozího? Když nepočítám čtyřkový kabrio, což byla ve skutečnosti trojka?

    Dtto, která A4?

    U Jagu uznávám, taky o X308 říkám že je to facelift XJ40.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: I aktuální MY je technologicky jinej oproti aktuální M3, protože M3 nemá single piece castingy. Na nejnovějším Modelu Y je i pevnější A sloupek etc. Už jenom tahle změna by se dala považovat za zásadní: A new model often also includes updates to technology and safety features. Když k tomu přidáš i změnu vzhledu, kde jsou pozměněné i dveře a přední blatníky, tak v trojkou v začátku už by se to dalo považovat za novej model.

    Spousta výrobců vydává za nové modely auta na stejný platformě jako model předchozí a s méně upraveným designem, než tohle.
    Třeba VW a Golfu, Audi A4 a další. Jag taky. A našlo by se dost příkladů. Ale chápu, hate must go on :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak komplet předělanej interiér je u faceliftů vcelku standard, exteriér vypadá, že bude klasika facelift jinej předek a zadek a nový motory dostane při faceliftu taky skoro všechno.

    Takže ne, je to facelift.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: no tohle bude "facelift" ve stylu dodge charger LX -->> LD :))

    Interiér to bude mít z Modelu S, exterier taky jinej a měla by být i novější drivetrain etc... tohle už se bude dát nazvat druhá generace
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Trojky? Já myslel že Ypsilonu.

    No tak tím spíš. Že bude facelift trojky už víme, stejně jako to, že to bude fakt facelift.

    Takže nic novýho vlastně :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: JE TO SILUETA TM3!!!! :D
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Jde to zjistit pres service mode. Je tam test baterky, ale trva to nekolik hodin.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: o par postov nizsie mas porovnanie ze je to skor silueta TM3 [CRAZY_IVAN @ Elektromobily]
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Pointa je, že když to má stejnou siluetu jako TMY, tak to nebude zmenšený TMY, ale facelift TMY.

    Kdyby to bylo zmenšený, tak to není zmenšený podle kopíráku, ale má to jinej tvar (kratší a baculatější).

    Ergo je to jen facelift ypsilonu a žádný malý auto ještě Tesla vizuálně ani nenaznačila.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: u tesly so structural battery packom to asi musi zvladnut aj nejaky ten abuse, tam by bola vymena baterky po 200tkm asi drahy spas
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DRAGON: Je to 200 k navic. Kdyz odectes cenu prodavaneho auta, tak mas najednou platit dvojnasobek. To je luxus, vzhledem k tomu, ze je to druhe auto do rodiny
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: myslím, že podceňuješ schopnost lidí věci zkurvit :D
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: pokud je tam lfp baterka tak životnost nemusis vubec řešit
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DRAGON: ja bych zas bral singl motor long range, ten dual motor vykon je zbytečnost
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Ceny jsou to super, ale jde nějak jednoduše(ji) zjistit stav baterky? Tím myslím: už se na to specializuje hromada firem a udělaj to za pár tisíc? Protože za mě je kapacita baterie stejně důležitej parametr, jako nájezd... pokud se k tomu majitel choval jako hovado (tzn. Pravidelně jezdil do nuly, nebo dlouho nechával nabité na 100%) tak i za pár desítek tisíc km mohl stihnout kapacitu baterky stáhnout pod 90%
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Vzhledem k tomu, že by to mělo být víc zaměřené na evropský trh, tak pochybuju, že by dělali sedan.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam