• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LELI
    LELI --- ---
    JYRKA: bylo by fajn napsat rocnik, at vime jestli mas LiFePo nebo obyc baterku, atd...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: jo a to je přesně ta Tesla, kterou koupíte pod 700 tisíc s DPH a malým nájezdem.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Poreferuju, jak jde použít Tesla Model 3 pro rodinu. Koupil jsem základní verzi s nejmenší baterkou, ještě bez tepelného čerpadla.
    Prozatímní cesty:
    Praha-Chomutov-Chemnitz-Praha, cca 400 km
    Praha-Brno-Praha, cca 450 km
    Obě cesty bez problémů, s jedním dobíjením.
    Chystáme se za týden jet k Dubrovníku, tak to bude jiná zatěžkávací zkouška. Ale prozatímní pocit - v létě je to naprosto pohodové auto, které stačí všem našim potřebám. Na zimní dovolenou do Alp nejspíš pojedeme Octávií.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: to bude ale lakava alternativa na druhe auto do rodiny, take to pre manzelku na vozenie deciek na krouzky, pri sucasnej inflacii by to bolo za kilo dobre
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: To jo, je to ekvivalent třeba Focusu. Ale s padajícíma cenama ojetejch EV je stejně výhled, že to za pár let bude mít hodnotu tak kilo, protože si místo toho lidi budou kupovat EV co někam dojedou.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    GOR: však já to chápu. spousta lidí jezdí tak, že se ani nepodívá na veřejnou nabíječku, protože nabíjí u sebe či na chalupě.
    GOR
    GOR --- ---
    ROMANET: Nez na tom nalitame 300k, davno shnije na sracku a dostane narok na veteransky SPZ :-D
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Ono to (alespon mne) nebylo na prvni pohled zrejmy, ale Leaf je nejen relativne normalni auto, ale je taky v ramci nizsi stredni pomerne velky, rozvorem, delkou i vyskou.
    Takze za me jako druhy auto vede pred napr. Citigo iV nebo eUp v tom, ze si pujde posadit do zadu deti i kdyz trochu povyrostou.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    ROMANET: ale po 333 tisících měněna baterka (měla 82%)
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    GOR: dvojkovej leaf, taxi v bystřici pod hostýnem.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Tak rozdíl taky je, že i první Leaf už byl víceméně normální auto, jen s příšerně blbým dojezdem. i-MiEV a jeho evropský klony se nedaly za auto považovat, ta věc je glorifikovanej golfovej vozík.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    GOR: V rámci hledání cesty, jak se dostat k EV si všímám toho, že zrovna Leafy jsou relativně populární, protože jich je hodně a v důsledku je na ně dostatek aftermarket příslušenství, použitých baterek z bouraček a existují i detailní návody na výrobu DIY batterypacků…

    Třeba pro iMiev je to o poznání horší…
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Abych to upresnil, mluvim o Leafu Mk. 2 a eGolfu s 36 kWh baterii.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Přesně. Leaf nebo e-Golf je věc tak na dojíždění z Kladna do Prahy. A když se už dá za +- 700 koupit Tesla 3 a za 600 třeba Kona, tak kdo by dával větší peníze za tohle?

    Navíc se dá očekávat, že s poklesem ceny jak nových tak ojetých elektromobilů (ID.2 s tím určitě zamíchá) bude při příštím prodeji cena tady těch krámů limitně blízká ceně jejich baterky.
    GOR
    GOR --- ---
    COMODOR_FALKON: Dost to sleduju a vidím, že Leafy Mk. 2 s cenou >430k se po inzerci válí řádově několik měsíců. A tenhle ma nalítáno 120k, třeba chce prostě rychleji prodat. Ale podvod to může být vždy, to je jasné.

    Mně přijde, že ceny Leafů a e-Golfů tlačí dolů pokles cen pokročilejších aut, přecijen se s Leafem a e-Golfem dá jezdit jen kratší vzdálenosti a elmobily s nějakým aktivním termomanagementem a větším akumulátorem jsou o dost univerzálnější.

    COMODOR_FALKON: Až zase půjdu na jedno, na fungování BMS se důkladně vyptám ;-)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    GOR: Na tu cenu se zdá být v podezřele dobrém stavu…
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    GOR: Záleží na typu BMS. Co jsem z toho zazím pochytil, tak balancování probíhá pouze při pomalém AC dobíjení a různé BMS balancují od různého napětí, přičemž čím lepší (a dražší) BMS, tím nižší napětí, kdy začíná s balancováním…

    Na forech jsou i zkušenosti lidí, co koupili auto s 50% dojezdem a extrémně rozhozenými články, které bylo pouze rychlonabíjené a po 1-2 cyklech 0-100% s pomalým nabíjením se články srovnaly a dojezd se zvednul k 70-80%…
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    MINER, DZODZO: třeba u Tesly to jde přes diagnostiku (která se ale připojuje trochu složitěji) vyčíst až na úroveň jednotlivých článků... video zde:
    Jaké základní informace získáme z Tesly diagnostiky?
    https://www.youtube.com/watch?v=5ZBG3Pr4UvQ
    GOR
    GOR --- ---
    MINER: U Leafů se to dělá appkou Leaf Spy, ale jak jsem byl poucen kamaradem, co se leta zabývá modelarstvim a v ramci prace na univerzite elektromobilitou, velky rozdil v napeti mezi clanky nemusi byt vzdy priznakem vady, ale nekdy jen toho, ze akumulator dlouho neprodelal "cely" cyklus (opravte, kdo znate, vysvetloval mi, ze kdyz se cykluje 30-80(?), ze BMS "nestihne" dobalancovat clanky). A naopak, ze existuji vady clanku, ktere se v nabitem stavu neprojevi disbalanci napeti.

    Nejaky ukazatel zdravi akumulátorů (SOH) IMO maji asi vsechny elektromobily, ale nakolik je to vypovidajici, nevim. Ten zminovany Leaf mk2 to myslim ukazuje primo na displayi ma pristrojovce.

    LeafSpy treba umi ukazat i pocet rychlonabijecich cyklu, ale to je zase IMO vec dulezita u starsich aut jako je prave Leaf, ktere nemaji zadny aktivni system rizeni teploty akumulatoru.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam